Europska komisija je u okviru zakonodavnog
paketa o cestovnoj sigurnosti, predložila uvođenje jedinstvene digitalne
vozačke dozvole u EU-u i nova pravila koja će olakšati naplatu prometnih kazni
počinjenih u nekoj drugoj zemlji članici, kao i oduzimanje vozačkih dozvola. Što se sve mijenja za vozače piše HRT.
Europa bi trebala imati prvu digitalnu vozačku
u svijetu. Sve to zbog procesa digitalizacije, ali i jedinstvene baze podataka
koja bi pomogla policijama.
– Vaše vozačke dozvole bile bi na vašim
telefonima ili na drugim digitalnim uređajima, iako ćete i dalje moći zatražiti
i fizičku vozačku dozvolu ako je tako više preferirate, rekla je Adina Valean,
povjerenica za promet Europske komisije.
Mlade generacije mogle bi na probni rok nakon
položenog vozačkog ispita. Uvelo bi se i pravilo nulte tolerancije na alkohol,
jer iako se u Hrvatskoj statistika popravila, u Europi vozači mlađi od 30 godina
još sudjeluju u dva od pet smrtonosnih sudara.
– Ja mislim da se ništa posebno neće
promijeniti. Izgledat će kao i do sada, samo šta neće smjeti voziti pod
utjecajem alkohola i morat će se pridržavati brzine kao i do sada mislim da
neće biti velikih promjena što se tiče mladih vozača, rekao je Krunoslav
Antonić, instruktor vožnje A i B kategorije.
No za sve vozače po novom prijedlogu mijenjat
će se pravila o kaznama. Policije unutar EU mogle bi vidjeti baze podataka o
vozačima u bilo kojoj članici.
Do sada su sve policije u Europskoj uniji
mogle vidjeti ako ste kažnjeni zbog prebrze vožnje ili vožnje pod utjecajem
alkohola, a Europska komisija sada to planira i proširiti.”
Tako, bi svaki policajac uz prethodno navedene
prekršaje mogao vidjeti i ako napravite jedan od ovih:
1. neodržavanje dovoljnog razmaka između
vozila
2. opasno pretjecanje
3. opasno parkiranje
4. prelazak preko jedne ili više punih crta
5. vožnja u pogrešnom smjeru
6. nepoštovanje pravila o oslobađanju koridora
Promjene stižu i za oduzimanje vozačke. Ako
bilo gdje u Europi napravite teški prometni prekršaj, mogli biste ostati bez
vozačke, a onda je više ne biste mogli izvaditi ni kod kuće ni u bilo kojoj
državi članici.
– Primjerice, kada Njemačka policija utvrdi
određeni prekršaj i počinitelja, a ta osoba nije dostupna, koristit će određene
podatke putem suradnje sa policijom naše države i na takav način uz naravno
ovlasti koristiti podatke i poduzeti određene mjere odnosno izvršiti sankciju i
čak, ako je potrebno, oduzeti vozačku, rekao je Sinan Alispahić, pomoćnik
glavnog tajnika HAK-a.
Stručnjaci su složni – na implementaciju
nećemo dugo čekati. Europa je pred sebe stavila velik zadatak, do 2025. godine,
na cestama ne bi smjelo više biti poginulih, prenosi HRT.