VELIKI USPJEH KAMPANJE

Žujina inicijativa potaknula tisuće muškaraca na preventivne preglede

U nešto više od godinu dana za besplatne preglede prostate prijavilo se više od 6000 muškaraca, 4600 njih je obavilo pregled, a više od 10 posto pacijenata upućeno je na daljnje pretrage

Zagreb, 23. travnja 2025. – Završila je društveno odgovorna kampanja „Budi hrabar, budi zdrav“ Ožujskog piva i Zagrebačke pivovare i zabilježila sjajne rezultate. Tijekom nešto više od godinu dana za besplatne preglede u suradnji s Croatia poliklinikom prijavilo se više od 6000 muškaraca, do danas je obavljeno više od 4600 pregleda, a više od 10 posto pacijenata upućeno je na daljnju dijagnostiku u zdravstveni sustav.

Inicijativa za podizanje svijesti o muškom zdravlju prvi put je lansirana u veljači 2024., a tijekom prvog vala, koji je trajao devet mjeseci, pregledano je gotovo 3000 muškaraca diljem Hrvatske. Drugi val je započeo u veljači ove godine, a u svega dva mjeseca obavljeno je više od 1.600 novih pregleda.

Ova kampanja nam je još jednom potvrdila koliko je važno ulagati u projekte koji imaju stvaran, vidljivi utjecaj na naše društvo. Veliki odaziv muškaraca na besplatne preglede pokazuje da smo odabrali pravu temu i pronašli najbolji način kako angažirati muškarce te na taj način dali svoj konkretan doprinos podizanju svijesti o važnosti redovitih pregleda. Ovo nije samo još jedna marketinška kampanja, ovo je kampanja za bolji život i zdraviju budućnost – poručila je Ana Štebih Pinjuh, direktorica marketinga Zagrebačke pivovare.

Kampanja se provodila u suradnji sa stručnim timovima Croatia Poliklinike, a pravo na besplatan pregled imali su muškarci stariji od 50 godina te oni iznad 45 godina s pozitivnom obiteljskom anamnezom raka prostate.

Jedan od onih koji su se odazvali pozivu na besplatan pregled bio je i Krešimir Navračić, fizioterapeut iz Zagreba.

U današnje vrijeme, kada svi živimo stresne i dinamične živote, svaki muškarac bi nakon pedesete trebao odvojiti vrijeme za pregled prostate. Pogotovo ako u obitelji već postoji povijest bolesti. U mom slučaju, koliko znam, nitko u obitelji nije imao takvu dijagnozu, a svejedno su mi otkrili karcinom. Čak i kad nema očitih simptoma ne smijemo biti uvjereni da je sve u redu. Kad se simptomi pojave, često je već kasno. Zato je ovakva prilika za pregled meni osobno bila izuzetno važna – rekao je Navračić kojem je, zahvaljujući besplatnom pregledu koji je Žuja osigurala, na vrijeme dijagnosticiran karcinom.

Rak prostate i dalje je treći najčešći uzrok smrtnosti od raka kod muškaraca u Hrvatskoj. Svake godine od njega oboli oko 2.800 muškaraca, a kod dodatnih 600 bolest ostaje neotkrivena. Upravo te brojke pokazuju koliku vrijednost ima inicijativa koja je u tako kratkom vremenu potaknula tisuće muškaraca na preventivne preglede – i u brojnim slučajevima omogućila pravovremenu reakciju.

Kampanja ‘Budi hrabar, budi zdrav’ pokazala je koliko je važno otvoreno govoriti o muškom zdravlju, osobito o zdravlju prostate. Odaziv je nadmašio sva očekivanja što jasno pokazuje da svijest raste, ali i da postoji velika potreba za edukacijom i kontinuiranim podsjećanjem pacijenata na važnost redovitih pregleda. Ovakve akcije doslovno spašavaju živote jer se mnogi problemi mogu na vrijeme otkriti i uspješno liječiti. Briga o zdravlju nije slabost, već odgovornost – zaključio je prof.dr.sc. Igor Tomašković, predstojnik Klinike za urologiju KBC-a Sestre milosrdnice.

Kroz kreativnu kampanju u kojoj je sudjelovao Žujin poznati glumački trojac Goran Bogdan, Goran Navojec i Rene Bitorajac, Žuja je još jednom pokazala kako se ozbiljna tema može približiti širokoj publici na topao, duhovit i motivirajuć način. Drugi val kampanje komuniciran je kroz slogan „Ne čekaj da ti se upali lampica“, naglašavajući važnost pravovremenog reagiranja i jednostavnog koraka koji može napraviti razliku. Upravo ta kombinacija autentičnosti, dostupnosti i jasne poruke pozicionirala je ovu inicijativu kao jednu od najznačajnijih u području javnog zdravstva u posljednje vrijeme.

Tijekom prve godine provođenja, Zagrebačka pivovara dodatno je podržala zdravstveni sustav donacijom od 50.000 eura za edukaciju urologa u KBC-u Sestre milosrdnice. Time je kampanja ojačala svoju edukativnu i preventivnu komponentu konkretnim ulaganjem u struku.

POSLJEDNJE DODANO: