David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije, kompanija kao pravna osoba te zapovjednik trajekta “Lastovo” snose odgovornost za propuste koji su doveli do tragične nesreće trajekta 11. kolovoza prošle godine u trajektnoj luci u Malom Lošinju, stoji u izvješću Ministarstva mora, prometa i infrastrukture o provedenim izvidima pomorskih prekršaja.
U nesreći uzrokovanoj padom iskrcajne rampe smrtno su stradali vođa stroja Boško Kostović te kormilari Denis Šarić i Marko Topić, dok je prvi časnik palube Davor Zagorac teško ozlijeđen.
Detaljno izvješće, koje se proteže na 42 stranice, ukazuje na brojne nepravilnosti u sustavu upravljanja sigurnošću Jadrolinije. Utvrđeno je da sigurnosni protokoli nisu bili u potpunosti uspostavljeni i provedeni, a zapovjednik broda “Lastovo” prekršio je odredbe ISM poslovnika, međunarodnog kodeksa koji regulira sigurnost brodova i sprječavanje onečišćenja mora.
Zbog tih propusta predloženo je pokretanje prekršajnih postupaka protiv Jadrolinije, predsjednika Uprave Davida Sopte i zapovjednika broda. Jadrolinija se tereti za nejasno definirane odgovornosti članova posade i propuste u procedurama podizanja, spuštanja i osiguranja rampe te održavanju njezinog sustava. Sopta, kao odgovorna osoba u kompaniji, snosi odgovornost za nedostatke u provedbi sigurnosnih procedura, upravljanju pomorskim kadrovima, inspekcijskom nadzoru i održavanju brodova. Zapovjednik broda suočava se s postupkom zbog postupanja suprotno ISM pravilima i propusta u zapovijedanju.
Nesreća je otvorila ozbiljno pitanje sigurnosti u pomorskom prometu, a DORH-ova istraga trebala bi utvrditi postoje li elementi kaznene odgovornosti i dovesti do mogućih izmjena propisa kako bi se spriječile slične tragedije.