Nije lako imati uspješan OPG. Od same odluke da se želite baviti poljoprivredom i zarađivati vlastitim rukama, preko odabira kulture koju želite uzgajati, do borbe sa sve učestalijim vremenskim neprilikama i plasmana proizvoda na tržište, živjeti od zemlje nije jednostavno.
Ovog vikenda na Peškariji, u sklopu Mjeseca gastronomije, Splićani i njihovi gosti mogli su upoznati upravo te vrijedne ljude i kušati njihove proizvode koje su s ponosom prezentirali.
– Ovakve manifestacije nam uvelike pomažu. Dovoljno je da vas jedan pravi čovjek uoči i da se stvori prilika za rad. Večeras je puno ljudi i kad nas zove Turistička zajednica grada Splita, uvijek ćemo doći – – poručila je Ema, koja je na svom štandu predstavila vrličke uštipke s kojima se posljednjih godina pojavila na gotovo svakoj većoj dalmatinskoj fešti.
Nakon što ste proveli nebrojene sate u napornom radu i žrtvovali sve kako bi vaš proizvod bio najbolji što može biti, važno je, poručuje Ankica Župić, čiji su sinjski medenjaci osvojili posjetitelje, razmisliti i o ambalaži:
– Ovo je prilika da osjetimo kako kupci dišu, kakva je povratna reakcija, da dobijemo možda i nekakvu ideju za pakiranje, koje je manje i prigodnije. Svakako, svaka prilika za izaći i pokazati se ljudima je dobrodošla.
Ivica Kukavica – Gogi, Imoćanin koji je život posvetio proizvodnji vrhunskog vina, mladima bi, kaže, savjetovao kako je važno, prepoznati priliku koju manifestacije i sajmovi pružaju:
– Ovdje je velik broj ugostitelja, imao sam prigodu dosta ljudi upoznati, dosta ljudi već poznajem i ovo je zaista prioritet svim OPG-ovima da pokažu svoje proizvode.
Marija Mravak, iz Gale pokraj Sinja, prezentirala je pčelinje proizvode, med, pelud, propolis, medicu:
– Mi smo stari pčelari i nama su manifestacije postale normalne. Važno je pokazati se, da svit zna za tebe, pa evo i mi, koji smo stari junaci i preko 35 godina se bavimo ovim, smo večeras ovdje.
Mjesec gastronomije su posjetili brojni Splićani i turisti, posebno u petak i subotu, kada je vrijeme bilo naklonjeno, a vrhunski gastronomski doživljaj su na još viši nivo podigle sinjske mažoretkinje koje su oduševile okupljene:
– Ako nešto ne kušaš, ne možeš ni ocijeniti, treba probati, da bi mogao ocijeniti. Ovo je izvorno domaće i dobro je da furešti mogu kušat naše – poručila je Irena iz Splita, a zadovoljna je bila i njezina prijateljica Marija:
– Ponuda je super, jer je raznolika. Male mažoretkinje su isto dobre, lipa mladost!
Šoltanski vinari su prezentirali svoje nagrađivane sorte i ulje brendirano kroz udrugu Zlatna Šoltanka, kao i proizvode Olintie nature te ulje Lucio obitelji Ružić, uz glazbenu pratnju ženske klape Čuvite i Vokalno instrumentalnog sastava Sotto Voce:
– Vrlo važna nam je promocija naših vinara i Šolte kao malog otoka koji ima prepoznate i nagrađivane sorte vina – poručila je direktorica TZ Šolta Maja Radman, a njezina kolegica Martina Rendić, iz Turističke zajednice grada Supetra, koja je predstavila „Otključavanje okusa Brača” – brendiranje Supetra kao prepoznatljive gastro destinacije, poručila je kako su manifestacije ovakvog ili sličnog oblika zasigurno najbolji promotori naše županije:
– Ostvarena je prekrasna suradnja Turističke zajednice grada Splita i Turističke zajednice grada Supetra i na ovakve pozive ćemo se i u budućnosti rado odazivati.
Sljedećeg petka, Splićani i njihovi gosti će imati priliku degustirati delicije okolnih gradova, poput Trogira ili Omiša, a u subotu će svoje plodove na Peškariji predstaviti neretvanski OPG-ovi.
Cijeli program Mjeseca gastronomije možete pronaći ovdje.