Hrvatska je tijekom 2024. godine potvrdila svoj status cijenjene turističke destinacije, istaknuvši se razumnim cijenama i kvalitetnim iskustvima. Prema podacima s TripAdvisora, najveće platforme za pretraživanje i recenzije turističkih usluga, prosječna potrošnja stranih gostiju u hrvatskim hotelima iznosila je 320 dolara po noćenju, što je manje od glavnih konkurenata poput Italije, Grčke i Španjolske. Ipak, zahvaljujući iznimno pozitivnim recenzijama, Hrvatska se pozicionirala kao destinacija koja nudi iskustva vrijedna uloženog novca, zaključeno je na Danima hrvatskog turizma (DHT) održanim u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ), prenosi HRT.
Hrvatska oduševljava iskustvima i uslugom
Na predstavljanju TripAdvisorova istraživanja za regiju EMEA (Europa, Bliski istok i Afrika), predstavnici platforme Lena Arbury i Antony Powell istaknuli su kako je većina korisnika pozitivno ocijenila Hrvatsku u razdoblju od siječnja do listopada 2024. godine. Posebno su pohvaljena iskustva i doživljaji, dok je najčešće spominjana ključna riječ u recenzijama za Hrvatsku bila “hrana”.
– Hrvatska ima jedinstvenu prednost – korisnici je prepoznaju po gastronomskoj ponudi, dok se kod glavnih konkurenata najčešće pretražuju “ture” – rekao je Powell, naglašavajući važnost raznolike ponude.
Najčešće teme u recenzijama uključuju prirodne ljepote, kulturnu baštinu, kulinarske specijalitete te gostoljubivost u smještaju, dok su ocjene za destinacije izrazito pozitivne. Hrvatska ima prosječnu ocjenu 4,4 od 5, što je jednako ocjenama za Grčku, dok je nešto bolja od Italije, Španjolske i SAD-a.
Iskustva iz Hrvatske u samom vrhu
Kada je riječ o iskustvima poput aktivnosti na otvorenom, razgledavanju prirode i posjetima parkovima, Hrvatska je ostvarila najvišu ocjenu od svih analiziranih destinacija – 4,7 od 5. TripAdvisorovi predstavnici naglasili su kako Hrvatska u ovom segmentu nadmašuje konkurente poput Italije (4,5) i Grčke (4,6).
Osim iskustava u prirodi, korisnici su pozitivno ocijenili ture, kulturne sadržaje i vodičke usluge, dok su najmanje interesa pokazali za performanse, koncerte i kazališne događaje, koji čine samo 0,2 posto svih pretraživanja za Hrvatsku.
Razumna potrošnja i konkurentne cijene
Unatoč rekordnoj sezoni, podaci pokazuju da je prosječna hotelska potrošnja po noćenju u Hrvatskoj bila konkurentna. S iznosom od 320 dolara, Hrvatska je premašila UK (307 dolara), ali je ostala ispod Italije (376 dolara), Grčke (355 dolara) i Španjolske (336 dolara). Powell je naglasio kako je Hrvatska time zadržala omjer cijene i kvalitete, koji je ključan za privlačenje gostiju u sve zahtjevnijem globalnom turističkom okruženju.
Prostor za daljnji rast
Iako Hrvatska nije bila među deset najpretraživanijih destinacija na TripAdvisoru (popis uključuje UK, Njemačku, Italiju, SAD, Austriju, Francusku, Nizozemsku, Sloveniju, Španjolsku i Švedsku), interes za Hrvatsku i dalje raste. Srpanj i kolovoz ostaju najjači mjeseci za dolaske, dok je prosinac najslabiji, no postoji potencijal za daljnji razvoj ponude u predsezoni i posezoni.
Zaključak: Hrvatska vrijedi svakog eura
Prema ocjenama TripAdvisora, Hrvatska se izdvaja kao destinacija s vrhunskim iskustvima koja vrijede svakog uloženog novčića. – Hrvatska je po vrijednosti jednaka ili čak nadmašuje druge destinacije, a iskustvo je sve – zaključili su predstavnici platforme na Danima hrvatskog turizma.
U budućnosti će formiranje cijena i zadržavanje visokih standarda kvalitete biti ključni izazovi za daljnje jačanje Hrvatske na globalnom turističkom tržištu.