TROŠKOVI DOSTAVE

Trgovci mijenjaju pravila: Online povrat robe više neće biti tako jednostavan

Trgovci na malo, poput H&M-a, Zare, J.Crew-a i Amazona, sve više prilagođavaju svoja pravila povrata robe, što bi moglo značiti kraj najveće prednosti online šopinga. Očekivanje brze, jednostavne i besplatne dostave te brzog i besplatnog povrata robe postalo je norma za online kupce. Međutim, trgovci se suočavaju s nižim maržama i većim troškovima, te umjesto da se bore za veći tržišni udio nudeći besplatnu dostavu i povrate, pokušavaju dodatno profitirati kroz svaku transakciju, prenosi Poslovni.hr.

To rezultira naplatom povrata robe, skraćenjem rokova za povrat i odbijanjem nekih artikala, što potrošače odvraća od vraćanja robe i potiče ih na osobno kupovanje. Čak i popularni servisi poput Amazon Prime-a počeli su naplaćivati godišnju pretplatu za “besplatnu” dostavu, što zapravo podrazumijeva logističke troškove koji često stavljaju male trgovce u nepovoljan položaj u usporedbi s velikim konkurentima.

Prije trideset godina, fizički povrat robe nije bio toliko problematičan kao danas, ali s uvođenjem online povrata trgovci su promijenili navike kupaca, a sada pokušavaju ponovno promijeniti pravila igre. To bi moglo dovesti do promjene u navikama online kupovine, gdje bi kupci mogli dulje razmišljati prije nego što kliknu na “dodaj u košaricu”.

POSLJEDNJE DODANO: