NE PROPUSTITE POGLEDATI

Sveučilište u Splitu slavi 50 godina: Zvonimir Mihanović izlagao u svom gradu nakon 38 godina

U povodu 50. obljetnice osnutka Sveučilišta u Splitu, u Sveučilišnoj galeriji održan je izniman kulturni događaj, izložba svjetski poznatog i priznatog umjetnika Zvonimira Mihanovića, koji u svom gradu nije izlagao čak 38 godina.

Izložba pod nazivom “Zvonimir Mihanović; Ante Kaštelančić / Andrija Krstulović LAUS DISCIPULI, GLORIA MAGISTRORUM” otvorena je u ponedjeljak, 10. lipnja, u 20 sati u Sveučilišnoj galeriji na adresi R. Boškovića 31. Tom prigodom, izložbu je predstavio prof. emeritus Joško Belamarić, a otvorio ju je rektor Sveučilišta u Splitu, prof. dr. sc. Dragan Ljutić.

Posebnost ovog događaja bila je u tome što je Zvonimir Mihanović rijetko izlagao u Hrvatskoj, a posljednja izložba u Splitu održana je davne 1986. godine, dok je u Zagrebu izlagao 1982. Izložba će ostati otvorena do 25. srpnja, dajući tako priliku mnogima da uživaju u radovima ovog renomiranog umjetnika.

Ovaj kulturni događaj bio je uvod u tjedan velike proslave 50. obljetnice osnutka Sveučilišta u Splitu. Izložbom u Sveučilišnoj galeriji sveučilište je odalo posebnu počast ljudima koji su bili izvorom inspiracije za umjetnost Zvonimira Mihanovića. Na ovoj izložbi primjereno su valorizirani umjetnički radovi poznatog slikara Ante Kaštelančića i kipara Andrije Krstulovića, koji su značajno utjecali na Mihanovića tijekom njegovih studentskih dana na Pedagoškoj akademiji u Splitu.

Izložba uključuje radove trojice autora, s posebnim naglaskom na radove Zvonimira Mihanovića, uz izabrane radove dvojice njegovih učitelja. Mihanovićeva želja da svoje slike “uokviri” djelima svojih učitelja nosi dvije važne poruke. Prva je skretanje pažnje na opus Andrije Krstulovića, koji je često bio zapostavljen u sintezama o hrvatskom kiparstvu druge polovine 20. stoljeća. Druga poruka odnosi se na prijedlog o oblikovanju memorijalne zbirke Kaštelančićevih djela u Podstrani, s obzirom na to da je obitelj Kaštelančić uspjela očuvati jezgru od oko devedeset njegovih umjetničkih djela, odoljevši pritisku brojnih kolekcionara.

Kustos izložbe Joško Belamarić, u predgovoru izložbe, o slikarstvu Zvonimira Mihanovića napisao je:

(…) Slikarstvo Zvonimira Mihanovića sublimira apsolutnu ljepotu prostora našeg življenja, oblikovanog osjećajem za sklad i izrazito socijalnim vrijednostima svakodnevnog života. Njegovo slikarstvo zatvara, najstrpljivijim kistom, krug vremena u kojem se spajaju neizmjerne daljine vremena u kojima je oblikovan taj krajolik i tišina slika pred kojima zastaju svi jezici. Kada se pojavio s tim specifičnim stilom slikanja, njegovo slikarstvo bilo je kršteno riječju – hiper-realizam. Posve krivo: nije stvar u barkama, gajetama kojima bismo, temeljem njegovih slika, mogli napraviti izvedbene nacrte. Riječ je o atmosferi, o tom istinski blagdanskom nedjeljnom osvjetljenju koje odgoni nemir iz nas – a to jest bila svrha većeg dijela povijesnog slikarstva. (…)

O Zvonimiru Mihanoviću:

Rođen je 1946. u Donjem Sitnom. Diplomirao je na École des Beaux-Arts u Parizu 1976. godine . Izlagati je počeo u Salonu mladih umjetnika u Splitu 1962., a potom u hrvatskom paviljonu u Atlanti 1966., Salonu francuskih umjetnika Društva francuskih umjetnika u Parizu 1973., Jesenskom salonu u Parizu 1978. na kojemu je dobitnik nagrade za najboljega mladoga umjetnika (za sliku Tišina), u više navrata u Findlayevoj galeriji u New Yorku (1980., 1986., 1989., 2021.), u Forbesovim galerijama u New Yorku 2012. i drugdje. Djelo Sam (Alone, 1986.) dio je stalnoga postava Hunterova muzeja američke umjetnosti u Chattanoogi, u Tennesseeju.

Predsjednik Franjo Tuđman odlikovao ga je 1996. Redom Danice hrvatske s likom Marka Marulića za osobite zasluge u kulturi koji je Mihanović dobio priznanje u svijetu umjetnosti u 1978. godine kada je jedna od njegovih slika prikazana na Salon d’Automne u Grand Palais u Parizu na izložbi europskih umjetnika. Tom je slikom osvojio i nagradu Best of Show. Tada su glavni umjetnički kolekcionari prepoznali njegov rad te ga uveli na međunarodnu umjetničku scenu. Poznate galerije u Sjedinjenim Američkim Državama počele su promicati Mihanovićevu umjetnost i organizirati mu izložbe, uključujući i galerije u New Yorku, Chicagu, Palm Beachu, Beverly Hillsu i Aspenu.

Mihanović za američku likovnu scenu ima prepoznatljiv stil slikarstva, priznaju mu likovni kritičari, te posebno naglašavaju njegovo izražavanje suvremenog hiper-realizma, koji ga postavlja među najtraženije i najpriznatije umjetnike danas u svijetu. 

POSLJEDNJE DODANO: