U protekloj je godini uneseno najviše polovnih automobila otkad se u Hrvatskoj vodi evidencija, čak 89.618. Usprkos dojmu da naše ceste vrve rabljenim BMW-ima iz unosa, najviše nam je pristiglo kompaktnih primjeraka jedne druge marke.
Uz 64.893 novih osobnih automobila, koliko ih je lani prodano u Hrvatskoj, na naše je ceste u protekloj godini stiglo i rekordnih 89.618 unesenih rabljenih vozila. Kazuju to detaljni podaci Centra za vozila Hrvatske, koji je unos najbliži prošlogodišnjem zabilježio 2019. godine, kad su naši građani u neku od europskih zemalja otišli po ukupno 84.913 rabljenih automobila. Te nam je godine stiglo i 64.348 novih vozila, što je pak brojka slična sadašnjoj, piše Večernji list.
U ostalim evidentiranim godinama, od 2007. do sada, broj novih automobila kretao se između 28.200 u 2013. godini i 80.419 prodanih 2008. Broj polovnih automobila znatno je više ‘šarao’. Tako su 2007. godine naši građani kupili 35.032 rabljena auta iz unosa (nap.a., unosom se smatra svaki unos u Republiku Hrvatsku s teritorija države članice Europske unije), 2010. su posegnuli za samo 8572 “polovnjaka”, godinu kasnije za njih 9156, da bi ih 2018. bilo 79.345. Dvije godine kasnije broj im je pao na 59.190, dok je prošle godine nadmašio godišnju prodaju bilo rabljenih bilo novih vozila, iz bilo koje godine.
-Lani smo zabilježili rekord. U listopadu je bilo najviše registriranih rabljenih vozila od kada vodimo evidenciju. U Hrvatskoj se povećava i broj rabljenih i broj novih vozila, rekao je dr. sc. Tomislav Škreblin, dipl. ing., pomoćnik Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.
No, po koje su konkretno automobile Hrvati lani išli u bogatije europske države? Usprkos dojmu da naše ceste vrve rabljenim BMW-ima iz unosa, najviše nam je pristiglo Golfova. Novoregistrirani polovni primjerci Volkswagenova kompakta u prosjeku su stari 8,74 godine, a u Hrvatsku je takvih prošle godine stiglo čak 6528. Cijena im se u njemačkim oglasnicima kreće od 11 do 19 tisuća eura, ovisno o motoru, kilometraži i opremi. Drugoplasirani BMW Serije 3 i trećeplasirani VW Passat zajedno nisu uspjeli dostići Golfa – ‘trojki’ je uneseno 2466, a u prosjeku su stare 8,42 godine, dok je uneseno 2366 VW Passata prosječne dobi 7,53 godine. Nešto je manje unesenih Audija A4 – 2314 – u prosjeku su istog godišta kao Passati (stari su 7,56 godina). Potom, stigle su 2284 Škode Octavije, prosječno stare 6,28 godina. U top 10 dalje su Renault Clio (1864 vozila prosječne starosti 7,57 godina), Ford Focus (1791 vozilo prosječne starosti 7,81 god), Nissan Qashqai (1690 primjeraka prosječne starosti 7,03 godine) i Volkswagen Tiguan (1489 primjeraka prosječne starosti 6,25 godina).
U drugih deset, s pojedinačnim unosom između 1466 i 1202 su Renault Megane (pros. star 7,26 god), Mercedes-Benz C-Klase (pros. star 8,34 god), BMW Serije 5 (pros. star 6,80 god), VW Polo (pros. star 9,62 god), BMW Serije 1 (pros. star 9,12 god), BMW X1 (pros. star 6,14 god), Mercedes-Benz A-Klase (pros. star 8,03 god), Renault Captur (pros. star 6,78 god), Peugeot 2008 (pros. star 6,29 god) i Peugeot 3008 (pros. star 5,22 god). Stavimo li na stranu modele i pogledamo li samo za kojom su markom naši vozači najčešće posezali, bio je to Volkswagen s ukupnih 15.460 automobila prosječne starosti 8,17 godina. Slijedi BMW s 9461 vozilom u prosjeku starim 7,02 godine, pa Audi kojih je uneseno 8444, starih prosječnih 7,17 godina. Dalje idu Mercedes, Renault, Peugeot, Škoda, Ford, Opel… Dizelaša je znatno više nego benzinaca, električnih je uneseno 1327.
S druge strane ljestvice auti su uneseni u malom broju primjeraka. Ima tu zanimljivih modela, i novijih i oldtimera. Primjerice, četiri Lamborghini Huracana stara dvije i pol godine, četiri Bentley Bentayge od pet godina, dvije Ferrari Rome stare dvije godine, kao i jednako stare dvije Lade Nive. No, unesen je i Chrysler Plymouth iz 1929. čija cijena doseže i do 60.000 eura, kao i Austin-Healey 3000 iz 1960., kakav se u Njemačkoj može naći za prosječnih 70.000 eura.