Poznati su detalji prošlogodišnje državne mature za gotovo 26.000 učenika. I kod te generacije maturanata vidljiva je velika razlika u uspjehu na kraju školske godine u odnosu na ocjene s mature. Primjerice, polovina učenika u školi je iz fizike bila odlična, no na maturi je njih pola dobilo negativnu ocjenu, prenosi HRT.
Proječna ocijena na državnoj maturi je 2,34% dok je prosjećna ocijena uspjeha na kraju srednje škole podosta veća, svega 4,37%.
Prema podacima od prošle godine na maturi njih 5, 61% učenika imalo je odličan iz kolektivno svih predmeta. No to čini veliku razliku jer prema zaključenim ocijenama u 4. srednje njih 61.64% imalo je odličan. Velike su razlike u s vrlodobrim učenicima. Na maturi njih 13.66% dobilo je vrlo dobar, a u projeku srednju školu s vrlo dobrim završi 34.59% posto učenika.
Znatno manje učenika, njih 16.63% srednju školu završi s dobrim, no na maturi ipak se pronađe njih 30.75%. 5.74% učenika srednju školu završi s dovoljnim, a na maturi 41.63% posto učenika dobije dovoljan.
Nije novost, ali svake godine izazove najviše polemika da se solidna četvorka maturanata na kraju četvrtog razreda pretvori se u dvojku na ispitima državne mature. Srednju školu nitko ne završi s nedovoljnim, jer to nisu ni u mogućnosti, no ipak na maturi je to jako veliki postotak učenika, čak njih 35.48% padne ispit iz državne mature.
Za 126 maturanata ni petica iz predmeta na kraju 4. razreda nije bila dovoljna za dvojku na ispitu mature.
Ne iznenađuje to ovogodišnju maturanticu Laru.
– Cijelo vrijeme na se govori, još od osnovne škole, da je to najvažnija stvar, kao da je to vrhunac obrazovanja, da to trebaju biti dobre ocjene. A netko tko je bio kroz cijelu godinu bio odličan može biti taj dan pod stresom i nešto pogriješiti, rekla je Lara, maturantica iz Zagreba.
HRT je provjerio u nekoliko škola, u kojima su se ocjene iz nastave potvrdile na maturi, kako rade.
– Dosta ulažemo u suradnju, pogotovo s mladim nastavnicima. Razmjenjujemo testove, ocjenjivanje je najteži dio našeg posla, istaknula je Franka Maričić-Bujas, prof. engleskog i talijanskog jezika, Gimnazija Antuna Vrančića, Šibenik.
– Te ocjene koje đaci dobiju kroz sve 4 godine a pogotovo u 4. razredu su odraz njihovog znanja, tvrdi Ivan Knežević, ravnatelj Gimnazije Antuna Vrančića, Šibenik.