Vlakom od Zračne luke do Splita

Na
skupu su sudjelovali državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i
infrastrukture, Tomislav Mihotić,
gradonačelnik Splita, Andro
Krstulović Opara,
potpredsjenica
HGK za graditeljstvo, promet i veze, te v.d. predsjednice ŽK Split,
Mirjana Čagalj,
zamjenik
Splitsko-Dalmatinskog župana,
Ante Šošić,
predsjednica
Hrvatskog društva
željezničkih inženjera, Danijela
Barić,
predsjednik Uprave HŽ
Putničkog prijevoza, Željko
Ukić,
član Uprave HŽ
Infrastrukture, Marko Zdravko
Žubrinić,
ravnatelj Zračne
luke Split, Lukša Novak,
ravnatelj Lučke Uprave Split,
Vice Mihanović, direktor
Prometa, Tomislav Vojnović, te
gradonačelnici gradova: Solina,
Trogira, Kaštela i Omiša, kao i predstavnici tvrtki Ericsson
Nikola Tesla d.d., Končar – Električna vozila d.d., Granova d.o.o.
i Geoprojekt d.o.o. te IGH d.d.


U ime domaćina nazočnima se obratila
potpredsjenica HGK Mirjana
Čagalj
, koja se osvrnula na
pretvorbu Splita iz prvenstveno tranzitnog grada u atraktivnu
turističku destinaciju, jer je broj turista koji su posjetili Split
u pet godina porastao za 125%, a u splitsku zračnu luku lani je
sletjelo 2.8 milijuna putnika, stoga se gužve i prometni čepovi u
gradu i okolici ne javljaju samo tijekom turističke sezone već su
svakodnevnica. „Preko
70 godina nije napravljen ni metar pruge, a Solin širina je uz
Stobreč drugo najprometnije čvorište u Hrvatskoj.
Već 30 godina pričamo o
povezivanju zračne luke sa Splitom i krajnje je vrijeme napraviti
konkretne poteze po tom pitanju, te krenuti u realizaciju. Ova
generacija ima obavezu biti ambiciozna i konkretna“ kazala je M.
Čagalj.

Tomislav
Mihotić
, državni tajnik za
infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture istaknuo
je da je spora realizacija željzničkog prometa vezana uz financije
te sada imamo priliku kroz financijska sredstva iz fondova EU
pokrenuti proces realizacije. Nužno je potrebno što brže izraditi
studiju koja će prethoditi ovom projektu, te potvrditi da je
željznička linija od Trogira do trajektne luke Split neophodna za
rasterećenje cestovnog prometa.

Gradonačelnik
Splita, Andro Krstulović Opara
rekao je da je zamišljena pruga kroz Trogir, Kaštela, Solin i Split
motor juga, izlazak gradova iz prometne izolacije i poveznica naših
otoka s Europom i svijetom. Naglasio je da se dobrom koordinacijom i
političkim konsenzusom moramo okrenuti rješavanju prometne
situacije koja je trenutno neodrživa.

U
sljedećem razdoblju se očekuje porast do čak 4 milijuna putnika u
Zračnoj luci Split, a to je izazov za postojeće prijevozne sustave
koji putnike zračne luke povezuju s trajektnom lukom i središtem
grada Splita. Jedino učinkovito dugoročno rješenje je razvoj
sustava brze gradske željeznice te izgradnja nove pruge do zračne
luke.

Na
okruglom stolu zaključeno je kako prijevozni sustav aglomeracije
Splita, koji uz Split uključuje gradove Solin, Kaštela i Trogir,
treba podići na višu kvalitativnu razinu unapređenjem integriranog
prijevoza te modernizacijom i izgradnjom stajališta, čiju će
okosnicu činiti brza gradska željeznica. Također, u Kopilici je
potrebno izgraditi intermodalni terminal, odnosno zajedničko
stajalište za autobusni i željeznički prijevoz. Sudionici su
zaključili kako bi Split trebao postati prvi grad u RH u kojem će
zračna luka s centrom grada biti povezana željeznicom.

U
cilju realizacije navedenih projekata i poboljšanja mobilnosti
građana, u sklopu okruglog stola potpisan je Sporazum
o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju željezničkog prometa i
unaprjeđenju integriranog prijevoza putnika na području Grada
Splita i Splitsko-dalmatinske županije
.
Sporazum su potpisali predstavnici Ministarstva mora, prometa i
infrastrukture, HŽ Infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza,
Splitsko-dalmatinske županije, gradova Split, Trogir, Kaštela,
Solin i Omiš, Prometa d.o.o. Split, Zračne luke Split, Lučke
uprave Split i Hrvatske gospodarske komore.

POSLJEDNJE DODANO: