MAŠTOVITO I HUMORISTIČNO ISKUSTVO

Pijanistički recital Lukáša Vondráčeka u Hrvatskom domu Split

Neosporni dobitnik Grand Prixa na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Queen Elisabeth 2016. u Bruxellesu, češki pijanist Lukáš Vondráček, 18. travnja u Hrvatskom domu Split održat će recital s početkom u 20 sati.

Majstor savršeno izraženih tekstura, kako ga opisuje kritika, pijanističke recitale održao je u eminentnim svjetskim koncertnim dvoranama, poput Elbphilharmonie u Hamburgu, Gewandhausa u Leipzigu, Konzerthausa u Beču i Concertgebouwa u Amsterdamu. Tijekom posljednjeg desetljeća nastupio je diljem svijeta s renomiranim orkestrima, poput Simfonijskog orkestra Philadelphije i Sydneyja, Tokijskog metropolitanskog simfonijskog orkestra, Drezdenske filharmonije, Simfonijskog orkestra Radio Frankfurta, Filharmonijama iz Osla i Nizozemske, a Paavo Järvi, Gianandrea Noseda, Jakub Hrůša, Yannick Nézet-Séguin, Marin Alsop, Christoph Eschenbach, Pietari Inkinen, Vasily Petrenko, Anu Tali i Stéphane Denève samo su neka od dirigentskih imena s kojima je do sada surađivao. Tjedan dana pred odlazak na turneju SAD-om sa Simfonijskim orkestrom Bamberga, Lukáš Vondráček splitskoj publici priuštit će maštovito i humoristično virtuozno glazbeno iskustvo. U prvom dijelu recitala izvodit će Fantazije, op. 116 Johannesa Brahmsa te Fantaziju, op. 28 Aleksandra Skrjabina, dok u drugom slijedi minijatura, poznata Humoreska br. 7, op. 101 Antonína Dvoráka te široj publici manje znana humoreska većih razmjera Roberta Schumanna iz njegova opusa 20.

-Smatram da postoje dva pogleda na umjetnost. Kao ogledalo naših života i humanosti ili kao bijeg u svijet fantazije, čuda, iluzija i duhovnosti. Fantazija i mašta vrlo su važne za svakog umjetnika, a što bi bio život bez humora?, objašnjava Vondráček koncept programa recitala u Splitu.

Uz roditelje, profesionalne pijaniste, rano je krenuo s glazbenim obrazovanjem te je prvi koncert održao već s četiri godine. Kao petnaestogodišnjak debitirao je uz Češku filharmoniju pod vodstvom Vladimira Ashkenazyja izvedbom Prvog klavirskog koncerta Sergeja Rahmanjinova, a godinu nakon toga pridružio im se na turneji SAD-om. Uspješne izvedbe pijanističkih koncerata Sergeja Rahmanjinova prate ga u različitim fazama karijere. Njegov Treći koncert za klavir i orkestar bio je dio Vondráčekova programa na natjecanju Queen Elisabeth, a uz stajaće ovacije publike i Grand Prix postao je i prvi češki glazbenik kojem je pošlo za rukom osvajanje tog prestižnog glazbenog natjecanja u Bruxellesu. Obol Rahmanjinovu dao je i diskografskim izdanjem snimivši prošle godine sve njegove pijanističke koncerte s Praškim simfonijskim orkestrom pod vodstvom Tomáša Braunera.

POSLJEDNJE DODANO: