U četvrtak je pred prepunim auditorijem EU Business Cluba, uz prisustvo brojnih poslovnih ljudi, članova i prijatelja Kluba, predavanje na temu “Gospodarska diplomacija Sjedinjenih Američkih Država”, održao gospodin Damjan Benčić, voditelj je Trgovinskog odjela u Veleposlanstvu Sjedinjenih Američkih Država u Zagrebu, gdje radi od 1989. godine.
Bilo je zanimljivo čuti kako je ustrojena Gospodarska diplomacija od strane Američke administracije. Jedino mjerilo uspjeha jest konkretan rezultat koji je mjerljiv isključivo brojem novootovorenih radnih mjesta u Sjedinjenim Američkim Državama i konkretnim interesima za Američko gospodarstvo. Osobe koje se bave tim poslom, a nemaju rezultat mijenjaju se onim sposobnim, a ne podobnim.
– Vjerujem da će ovo moje predavanje barem malo doprinijeti dobrim odnosima između Republike Hrvatske i SAD-a. Za mene nema bitnije stvari od gospodarstva jer ono je temelj svega pa i društva u cjelini. Ako je ekonomija zdrava onda je i društvo zdravo. Gospodarska diplomacija vrlo je bitan čimbenik jačanja ekonomije. Kada je riječ o Republici Hrvatskoj, imamo tri ključna izazova, a to su: pomaganje hrvatskom izvozu, zaštita interesa hrvatskih poduzetnika u inozemstvu te pomoć u privlačenju stranih ulaganja”, izjavio je gospodin Benčić, koji je okupljenima dao informacije o aktivnostima Veleposlanstva, gospodarskom povezivanju, kao i mogućnostima i načinima uspostave suradnje između Hrvatske i SAD-a.
Iako je Hrvatska mala zemlja, potencijali za izvoz su veliki pa je tako Benčić naglasio da su na američkom tržištu prisutni brojni hrvatski proizvodi i usluge, no uvijek je moguće više i bolje. Budući da je američko tržište izuzetno kompetitivno, taj zadatak nije nimalo lak.
– Problem je u potpuno pogrešnoj stigmatizaciji uspješnih tvrtki koje ne žele govoriti o svojem poslovanju na inozemnim tržištima iz straha da se o njima ne počne govoriti u negativnom kontekstu. Smatram da to obeshrabruje druge male proizvođače u nakani da svoje robe i usluge plasiraju na zahtjevno i konkurentno međunarodno tržište”, objasnio je Benčić.
Diskusijom okupljenih naglasak je stavljen na ono što je potrebno za učinkovito promicanje hrvatskih gospodarskih interesa u inozemstvu. Budući da EU Business Club okuplja mnoštvo renomiranih poslovnih ljudi, diplomata i uglednih građana, bilo je doista zanimljivih i konstruktivnih prijedloga i ideja.
Hrvatsko Ministarstvo vanjskih i europskih poslova gospodarsku diplomaciju pokrenulo je 1. listopada 2013. godine kako bi imali uvid u direktno postavljene zahtjeve od strane hrvatskih izvoznika te poslovnih udruženja i kako bi se mogla raditi komparacija analize modela najuspješnijih gospodarskih diplomacija svijeta.
EU Business Club svakog tjedna održava ekskluzivna predavanja za svoje članove vezana uz teme iz poslovnog svijeta, a govornici su često diplomati i najistaknutiji ljudi iz domaćeg i međunarodnog businessa.