U Splitu je 14. studenog 2023. održana konferencija posvećena digitalnoj transformaciji u turizmu, s fokusom na obiteljske i male hotele. Okupljeni stručnjaci raspravljali su o značaju i načinima digitalizacije u ovom segmentu turizma, koji je vitalan za hrvatsko gospodarstvo.
Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, istaknuo je dvostruki pristup digitalizaciji:
–Obiteljski i mali hoteli digitalizaciji pristupaju na dva načina – unutar svojih objekata automatiziraju procese, ulažu u sve kvalitetnije PMS sustave, digitaliziraju recepciju i kuhinju, podižu kvalitetu pametnih soba…, što im donosi brojne uštede, ali i mogućnost da se više posvete komunikaciji s gostima. Drugi je način digitalizacija prema vani, ulaganjem u moderne digitalne online sustave bookinga i u digitalnu promociju na tržištima koja u konačnici dovodi goste i utječe na zaradu.
Konferencija je također bila prilika za razmatranje podrške koju pružaju Ministarstvo turizma i sporta i Hrvatska turistička zajednica u ovim nastojanjima. Raspravljalo se o ulaganjima u digitalizaciju poslovnih procesa te digitalni marketing i promociju, ključne za privlačenje gostiju u destinaciju.
Robert Pende, direktor Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost Ministarstva turizma i sporta, naglasio je strateški smjer razvoja:
-Kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPO) prvi puta smo promovirali smjer kojim želimo ići. Osim zelene tranzicije, ubuduće se želimo bazirati i na digitalne projekte i u tom smislu kompletno revitalizirati turistički sektor u Hrvatskoj. Ne samo NPO nego svi ostali financijski programi, mjere za poticanje investicije kao i novi Zakon o turizmu koji donosimo, bit će određeni ovim ključnim ciljevima.
Konkretni primjeri uspješne digitalne transformacije prezentirani su od strane Katarine Kovačev, direktorice hotela Štacija, i Ivana Petrovića, vlasnika hotela Villa Magdalena, koji su svojim pristupom digitalizaciji postigli značajan rast u kvaliteti i profitabilnosti svojih objekata.
Martina Srnec, direktorica Sektora za promociju i oglašavanje Hrvatske turističke zajednice, dotaknula se važnosti digitalnih alata u promociji, te zaključila:
-Korisnici društvenih mreža ne žele vidjeti prekrasne slike hotela poput lijepo uređene sobe i ručnika na krevetu. Na društvenim mrežama trebate nuditi iskustvo, doživljaj zbog kojeg će lajk ili pratitelj postati gost.