ODRON UPOZORENJA

Opasna dionica kroz Stupicu: “Pravo je čudo da do sada nitko nije stradao”

Odron kamenja koji se dogodio jutros u 7:47 sati blokirao je promet u oba smjera na cesti D512, zaštitna mreža koja je bila postavljena nije izdržala 50 tona kamenja. Ovaj odron samo je jedan u nizu koji godinama predstavlja ozbiljan problem za sigurnost prometa i života stanovnika Makarske rivijere. Upravo zbog toga sazvana je hitna press konferencija koju su organizirali gradonačelnik Vrgorca Mile Herceg i načelnica Općine Podgora Petra Radić.

Problem odrona u ovom području traje još od 2022. godine, kada su velika oštećenja nastala uslijed potresa. Godinu dana kasnije, 2023. godine, obilne kiše izazvale su nove odrone, a situacija se pogoršala i tijekom posljednjih dana. Sinoć je došlo do većeg odrona s magistrale D8 na šetalište Plišivac, dok je tunel Sv. Ilija također zatvoren, čime je Makarska rivijera ponovno bila izolirana od ostatka zemlje. Upozoravajući na hitnost situacije, Herceg i Radić pozivaju nadležne institucije da prepoznaju ozbiljnost problema i poduzmu konkretne mjere kako bi se spriječile nove nesreće.

Ovaj odron nije iznimka. U posljednjih mjesec dana bilježimo više sličnih slučajeva na D512 i na D8. Biokovsko zaleđe je gusto naseljeno, promet intenzivan i svakim danom sve je veća opasnost – govori Radić i poziva na hitnu akciju.

Dionica na kojoj stojimo već 15 godina čeka trajno rješenje. Postoje projekti za nove tunele, uključujući onaj Ravča-Drvenik, koji bi zaobišao kritične točke. O svemu su obaviješteni i novi predsjednik Uprave Hrvatskih cesta i svi odgovorni. No bez političke volje nema pomaka. U Makarsko primorje ozbiljnije se nije ulagalo još od 60-ih, kada je građena magistrala 

Gradonačelnik Vrgorca Mile Herceg također nije skrivao ogorčenje.

Iskreno, pravo je čudo da do sada nitko nije stradao. Hvala Bogu na tome, ali čekanju je odavno kraj. Još 2010. dogodio se prvi veliki odron. Tada sam radio u Makarskoj i zbog opasnosti se vozio alternativnim pravcima. Dio se tada sanirao, ali ostatak – pogotovo Stupica – i dalje prijeti. Kiše samo pogoršavaju situaciju – upozorava Herceg.

Grad Vrgorac, Makarska i Općina Podgora višekratno su slali dopise i upozorenja, ali rješenja i dalje nema.

Ljeti ovuda prolaze autobusi puni turista, mnogi idu prema Međugorju ili se spuštaju s autoceste. Što ako se dogodi nesreća? Tko će za to odgovarati? – pita se Herceg.

Iz Hrvatskih cesta stigao je i odgovor. Na terenu se pojavio Jeronim Tomasović, voditelj Tehničke ispostave Split, koji tvrdi da su svjesni problema i da se radi na dugoročnim rješenjima.

Cesta se čisti, pregledava se i šire područje. Već smo započeli izradu studijsko-projektne dokumentacije za rekonstrukciju dionice. Planirana su tri tunela. Idejno rješenje i elaborat o utjecaju na okoliš su gotovi, a u drugom kvartalu ove godine krećemo s javnom nabavom za glavni izvedbeni projekt i ishođenje svih dozvola – objasnio je Tomasović.

Na pitanje zašto se toliko čekalo, odgovorio je:

Biokovo je zaštićeno područje, a upravni postupci traju. Naš izvođač održavanja svakodnevno nadzire cestu, provodimo ophodnje i postavljene su zaštitne mreže. No teren je fragmentiran – nikada ne znate gdje će se dogoditi sljedeći odron – priznao je.

U međuvremenu, cesta kroz Stupicu ostaje zatvorena. Tunel Sveti Ilija je također zatvoren zbog redovnog održavanja, a promet se odvija obilaznim pravcima. Na terenu su djelatnici Hrvatskih cesta i sigurnosne službe.

POSLJEDNJE DODANO: