20 RADOVA IZ 15 ZEMALJA

Objavljeni rezultati međunarodnog natječaja, pogledajte kako će izgledati nova tržnica i ribarnica u Makarskoj

Nakon procesa koji je trajao više od godinu dana, Makarani su doznali rezultate međunarodnog arhitektonskog natječaja na kojem je projektni zadatak bio osmisliti novi izgled gradske tržnice i ribarnice.

Na Europanov natječaj smo se prijavili kako bi ostvarili puni potencijal ovog vrijednog javnog prostora i razvili ga u moderan eno-gastro centar. Na ovaj način smo uštedjeli vrijeme i novac, jer umjesto da sami provodimo natječaj, dobili smo izravan pristup najambicioznijim i najangažiranijim mladim stručnjacima na međunarodnoj sceni – poručio je gradonačelnik Makarske, Zoran Paunović, dodavši kako je nedavno u francuskom Clermont-Ferrandu članovima žirija detaljno odgovarao na pitanja o projektu kako bi im pomogao u odabiru najboljeg rješenja:

Pristiglo je ukupno dvadeset radova, selekcijom se došlo do najboljih šest i sada je stručni žiri, sastavljen od sedam eminentnih međunarodnih stručnjaka, odabrao najbolje rješenje za projektni zadatak koji smo napisali.

Ocjenjivački sud je nagradio dva rada i dodijelio tri posebna priznanja, a prva nagrada u iznosu od 12.000,00 € dodijeljena je radu XJ968, Earth, Wind and Water, autorskog tima Elisabeth Terrisse de Botton iz Španjolske te Matthieu Brasebinu iz Francuske.

Natječaj je proveden prema Pravilima međunarodne organizacije Europan i Pravilniku o natječajima s područja arhitekture, urbanizma, unutarnjeg uređenja i uređenja krajobraza Hrvatske komore arhitekata.

Arhitektonski uredi iz cijele Europe prijavili su se na natječaje čije su projektne zadatke, uz Makarsku, raspisali i Barcelona, Helsinki, Marseille te mnogi drugi europski gradovi, među kojima se Makarska ističe kao jedina u jugoistočnoj Europi.

Barcelona revitalizira cijele kvartove uz pomoć ovog natječaja, tražeći ideje upravo mladih arhitekata koji će napraviti odmak od zastarjelih urbanističkih koncepata. Mi smo, konkretno,  dobili kvalitetna i inovativna rješenja koja su prvenstveno orijentirana na naše OPG-ove, ribare i ugostitelje, ali u suštini i na dobrobit svih Makaranki i Makarana – rekao je Paunović naglasivši kako će novi izgled ribarnice i tržnice pridonijeti turističkoj prepoznatljivosti Makarske te otvoriti nove mogućnosti razvoja turizma, ali i ponuditi druge modele korištenja, poput prostora za kulturna i sportska događanja.

Dodajmo kako je sljedeći korak potpisivanje ugovora s nagrađenim arhitektonskim uredom o daljnjoj suradnji na projektu, što bi se trebalo dogoditi početkom 2024. godine.

POSLJEDNJE DODANO: