Ikea snižava prosječne prodajne cijene svog namještaja u
cijelom svijetu budući da inflatorni pritisci polako popuštaju iako se
ekonomski uvjeti pogoršavaju.
Prodaja najvećeg svjetskog trgovca namještajem porasla je
6,6 posto na 47,6 milijardi eura u godini do kraja kolovoza, no samo
zahvaljujući višim cijenama budući da su se količine smanjivale, piše Poslovni dnevnik.
Tijekom pandemije Covida 19 Ikea je bila prisiljena ići
protiv svoje prakse snižavanja cijena jer su viši troškovi sirovina i
transporta prisilili da dio troškovnog udara prenese na kupce, piše Financial
Times.
“U 2023. godinu smo ušli s višim cijenama nego što smo željeli. Snižavali smo
cijene krajem 2023. i ulaskom u 2024. troškovi opskrbe počeli su nam padati”
rekao je Jon Abrahamsson Ring, izvršni direktor Inter Ikee, vlasnika brenda i
koncepta trgovina.
Jesper Brodin, izvršni direktor glavnog Ikeinog trgovca na
malo, Ingka, dodaje: “Ovo su vremena da se vežete. Vožnja u sljedećih nekoliko
godina neće biti mirna. Ono što vidim za ovu godinu je da su kupcima zbog
kamatnih stopa pred izazovom. Stoga smo snižavali naše cijene, svako tržište
ulaže u niže cijene”.
Iz Ikee ističu da se trend naglog povećanja cijena inputa
posljednjih godina preokreće što švedskom gigantu otvara prostor da počne
snižavati vlastite visoke cijene i ponovno u ponudu vrate sve proizvode nakon
razdoblja slabe dostupnosti uzrokovanog problemima u globalnim opskrbnim
lancima.
Međutim, priznaju su da nisu sigurni hoće li taj potez
pomoći u poticanju potrošačke potrošnje s obzirom na to da se niz zemalja
suočava s prognozama recesije.
“Na koji način to potiče potrošnju? Je li moguće generirati
rast kroz pristupačnost? Tijekom krize Lehman Brothersa 2008. to je bilo moguće
u sjevernoj Europi, ali ne i u južnoj Europi”, primjećuje Brodin.
FT piše da se Ikea suprotstavlja trendu brojnih trgovaca koji su se odlučili
smanjiti broj trgovina pod upravljanjem.
Ingka, koja upravlja s 537 trgovina različitih veličina,
otvorila je 60 novih lokacija prošle godine uključujući one u središtu
Kopenhagena, Madrida i San Francisca, kao i niz dostavnih centara.
“To je poput smrti knjige”, rekao je Brodin, aludirajući na
proročanstva o kraju trgovine. Broj posjeta njezinim trgovinama porastao je
sedam posto na 697 milijuna prošle godine, dok ih Ikea sve više koristi kao
centre za isporuku i logistiku svog internetskog poslovanja.
U posljednjih pet godina švedska korporacija prošla je
opsežnu transformaciju, odmaknuvši se od puke ponude velikih trgovina izvan
gradova prema konceptu više trgovina u gradskim središtima i nudeći širu lepezu
usluga poput dostave, montaže i planiranja, zaključuje Financial Times.