Berba maslina u Istri privodi se kraju, a mnogi manji proizvođači još se nisu riješili prošlogodišnjeg ulja. Zbog viškova – cijene ekstradjevičanskog maslinova ulja padaju, piše HRT. I dok jedni spuštaju cijene, drugi rješenje vide u već pomalo zaboravljenom – zadrugarstvu.
Novo je ulje u bačvama. Obitelj Marijanović proizvest će ga oko 20 tisuća litara. Uz to ostalo je još lanjskog.
-Na stanju imamo 200, 300 litara prošlogodišnjeg ulja. To za nas nije problem. Imamo ljude koji vole i kupuju lanjska ulja jer su im blaža i tako su naučeni – rekao je Marijan Marijanović, maslinar.
No neka obiteljska gospodarstva imaju pune podrume staroga ulja koje ne uspijevaju prodati.
-Imamo saznanja da ljudi koji proizvode 500 litara ulja prodaju 200, 300 litara, druga da im ostane – rekao je Marijan.
Takvi proizvođači snižavaju cijenu starog maslinova ulja i litru prodaju i po 9 eura. To utječe na cijenu ovogodišnjeg.
-Cijena rinfuze maslinovog ulja se prodaje u uljari za 15 eura, to je nešto niže nego prošle godine – rekao je Marko Krtačić, Uljara Vodnjan.
Istra ima oko milijun i pol stabala maslina. Županija je prije 30 godina poticala njihovu sadnju i revitalizaciju zapuštenih maslinika. Mnogi sada upravo od nje očekuju pomoć u zbrinjavanju viškova.
-Mi im možemo pomoć jednom zajedničkom promocijom maslinovog ulja, a s druge strane imamo organiziranu našu županisjku agenciju koja je ove godine otkupila određenu količinu ploda masline – istaknuo je Ezio Pinzan, pročelnik za poljoprivredu Istarske županije.
Deni Klarić briga oko prodaje ulja nema. Tri i pol tona ploda maslina predao je zadruzi. Zauzvrat je dobio 9 eura po proizvedenoj litri.
-Ja sam jako zadovoljan. Nemam nikakvih briga ni sa bocama, punjenjem, plasiranjem, nigdje ići, plasirat svoj proizvod – kaže.
Sve to za njega odrađuje zadruga. Ove je godine od svojih članova otkupila 100 tona ploda.
–Nemamo problema s plasmanom. Dapače, još otvaramo nove kanale za prodaju – rekao je Roberto Rota, upravitelj PZ-a Maslinari Istre.
Plasman ulja zahtijevat će sve više umijeća jer svake godine u rod dolazi sve više maslina. Mali i srednji proizvođači morat će se udruživati ili povezivati s velikima, koji imaju uhodano tržište.