Prvi put Pričigin je domaćin publici bio u HNK Split, na temu
”Opera u priči”. U petak navečer lijepo se popunio teatar kako bi
vidio i domaćine i goste na velikoj sceni.
Tko će govoriti splitskoj publici o operi birao je intendant HNK Split Tonči Bilić, pa je tako među šest gostiju, uz maestra Vladimira Kranjčevića, Valentinu Fijačko, Zrinku Pavlić, Tonća Šitina, Ivicu Ivaniševića izabrao i sebe, dirigenta Tonča Bilića.
Program je moderirao poznati stručnjak za opere koji i putem javne
televizije približava operu. Bez da spomenemo Opera Box, tek da citiramo
riječi ”za sve ljubitelje opere i sve koji će to tek postati”, jasno
je da je riječ o Draženu Siriščeviću.
Iako nije nedostajalo smijeha dok su akteri pričali, ipak je
najdojmljiviji bio Šitin. Njegove su anegdote bile najživotnije i kao i
uvijek poučne, pa je tako predočio kako nastaje zvuk kad na pozornici
opali primjerice puška. Donio je ravnalo, lupio s njim o scenu i dočarao
zvuk hitca. Mogli bismo se našaliti i kazati da kada vidimo pušku na
zidu u prvom činu, metak će u drugom činu ispaliti ravnalo ili sličan
predmet.
Duhovita je bila i operna primadona splitskog HNK Valentina Fijačko. Siriščević ju je predstavio i kao ženu u koju je zaljubljen. Znala je publika o čemu priča, jer tko god je gledao operne nastupe Fijačko, ne može ostati ravnodušan.
– Nije ovo moja prirodna uloga, ja na sceni pjevam. Je li prošlo pet minuta ili koliko vremena imam za ispričati priču – nasmijala je u početku publiku.
Imala je i ona što ispričati iz svog bogatog iskustva, kao i većina
gostiju. U pravilu, inteligentni ljudi, a k tome još i umjetnici, jesu
duhoviti, pa zaista nije smijeha nedostajalo.
S druge strane, pokušaj šale intendanta da on u svojoj priči
neće dati primjer Zagreba, valjda jer mu eto neki spočitavaju da je
ionako previše gore kad izbiva iz kazališta na čijem je čelu, ostao je
samo pokušaj. Mnogima, naime, nije smiješno da dobar dio radnog vremena
Bilić ne provodi u splitskom kazalištu.
Pričao je, među ostalim, tako o samom početku karijere kada je u
Rijeci tražio stan. Valjda je trebalo biti duhovito da u Splitu nije
podstanar.
Bolje rečeno, dobrom dijelu javnosti nisu već neko vrijeme smiješne priče Bilića.
Kad je već u pohodu ”peglanja” imidža ( nakon što su se saznale
stavke ugovora koje ima kao čelnik HNK Split), možda bi bilo
simpatičnije da pri odabiru gostiju kao intendant nije izabrao sebe. Ali, eto granice zna biti teško povući.
Spomenimo na kraju kako su osnivač i umjetnički voditelj Pričigina,
Petar Filipić i Renato Baretić smislili dobru priču, mali performans u
kojem je odigrano da kasni Festival jer su akteri na janjetini.
Ma, kakva je ovo kuća, grmilo se, a onda se zapjevala arija ”O kućo mala”. Simpatično i dojmljivo.