Stanovnici Splita i šire okolice i prije nego se zahukta turistička sezona muku muče s prometnim gužvama sa svih strana. Već mjesecima je isto. Brza cesta u smjeru Zagore s posebnom je regulacijom prometa pa se postojeći istočni kolnik sužava već na Dračevcu, gdje se vozila prebacuju na zapadni dio prometnice kojim se vozi dvosmjerno sve do dijela iznad izvora rijeke Jadro.
Splitsku obilaznicu još je 2005. najavio Božidar Kalmeta (HDZ), tadašnji ministar prometa, s rokom završetka – 2008. godine. Gotovo dva desetljeća kasnije stvari se miču s mrtve točke, ali iznimno sporim tempom…
– Izgradnja budućeg čvorišta Mravince, kao prve faze dionice: čvorište Mravince – čvorište TTTS, između ostalog, uključuje izgradnju nova tri podvožnjaka pod kolnicima postojeće brze ceste Solin – Klis. Da bi se uopće pristupilo izgradnji istih, nužno je bilo osigurati privremenu prometnu regulaciju koja podrazumijeva zatvaranje dijela brze ceste i preusmjeravanje prometa iz smjera Solina na suprotan kolnik. Takvo rješenje u primjeni je od studenog 2023. godine i istom nema alternative. Budući je završetak nova dva objekta – podvožnjaka Mravince 3 i 4 pri kraju, prije prelaska na izgradnju posljednjeg objekta i zatvaranje suprotnog kolnika brze ceste, kako je prvotno bilo zamišljeno, predviđen je period od 1. lipnja do 1. listopada 2024. godine u kojemu bi se privremena regulacija uklonila i prilagodila kako bi se omogućilo prometno rasterećenje u navedenom periodu kada se očekuje pojačani ljetni promet – kaže Tamara Paić iz Hrvatskih cesta.
U konačnici, dosadašnja iskustva s primjenom predmetne privremene regulacije su se pokazala prihvatljivima u smislu protoka i brzine prometa uz očekivano veće gužve u vremenu putovanja na posao. No, u izvanrednim slučajevima, poput kvara vozila, može doći do značajnijih zastoja.
– Nadamo se da će korisnici imati razumijevanja i strpljenja s obzirom na važnost predmetnih radova i sve prednosti koje će buduća brza cesta do Omiša donijeti – podvlači Paić.
Rampa kod Salona Malla bit će završena do kraja mjeseca lipnja 2024. godine, a manja odstupanja od dinamike predviđene ugovorom nastala su, vele u Hrvatskim cestama, zbog izrazito kišne godine.