Nenadmašna Verdijeva Aida, “opera nad operama”, vraća se na peristilsku pozornicu izvedbama u subotu i ponedjeljak

Nenadmašna Verdijeva Aida, “opera nad operama”, vraća se na
peristilsku pozornicu izvedbama u subotu i ponedjeljak
23. i 25. srpnja. Pod
ravnanjem maestra
Jure Bučevića a u režiji Dražena Siriščevića solisti i
ansambli Opere i Baleta splitskog Hrvatskog narodnog kazališta Aidu će po 126. i 127. put izvesti na
jedinstvenoj pozornici Dioklecijanovog carskog trga s kojom se Verdijevo
remek-djelo stopilo još od prve izvedbe na prvim Splitskim ljetnim priredbama
1954. godine.

Protagonisti u
ovogodišnjim splitskim izvedbama Verdijeve “opere nad operama“ su sopranistica
Alessandra di Giorgio u naslovnoj ulozi, tenor Luis Chapa kao Radames, Irena
Parlov
u ulozi Amneris, Elia Fabbian kao Amonasro, basovi Mate Akrap kao Ramfis
i Božo Župić u ulozi egipatskog kralja, te Lovre Gujinović, Maja Andrijolić,
odnosno Neda Pejković u ulogama Glasnika i Svećenice.

– Dioklecijanovi
graditelji, zidajući Peristil kao da su mislili na Aidu. Pozornica i gledalište
stapaju se u jedno, a to je najveća vrijednost koju jedan ambijent može dati
izvođačima i publici… – zapisao je kroničar u tisku te 1954.  godine nakon prve peristilske Aide.

– Zna se što je Aida
Splitu i Peristil Aidi – kaže maestro Jure Bučević.- To je opera bogate
tradicije, mnoga dirigentska i pjevačka velika imena su tu nastupala, pa je na
nama danas velika odgovornost da to napravimo što je bolje moguće. Orkestar i zbor
sjajno zvuče, napravili smo dobar cast,
izabrali temperamentne ali i senzualne pjevače koji će svoj zadatak iznijet na
najbolji mogući način.

 Redatelj Dražen Siriščević:

– Uzbuđen sam jednako kao i
prije premijere 2014. na mom peristilskom debiju. Sretan sam što i ove godine
imamo sjajnu ekipu, sjajnu pjevačku podjelu. Bilo je divno raditi sa svima
njima, postali smo veliki prijatelji i nadam se da će to prijateljstvo i
energija preći i na publiku i da će ona s oduševljenjem pogledati ove dvije
predstave.

Naslovnu ulogu
etiopske princeze Aide tumači Alessandra di Giorgio. Sopranistica koja nastupa
na velikim svjetskim pozornicama u glavnim ulogama svog repertoara (pored Aide u operama kao što su Tosca, Manon Lescaut, Madama
Butterfly, Krabuljni ples, Cavalleria rusticana, Plašt, Macbeth, Norma, Don Carlos) uoči
svog peristilskog debija istaknula je kako je jedinstven doživljaj nastupati pod
otvorenim nebom, u prostoru izvanredne i jedinstvene ljepote. I meksički tenor
Luis Chapa, koji tumači ulogu Radamesa, oduševljen je Peristilom. Pjevač
zavidne karijere, koji je u Metropolitanu debitirao 2017. hvaljen od kritike
koja ističe njegov “milozvučan i nevjerojatno moćan glas“, ističe kako nastup u “prirodnoj“ scenografiji kakva je Peristil operi daje dodatnu dimenziju, koje
nema nigdje drugdje na svijetu. U ulozi Amneris je splitska mezzosopranistica
Irena Parlov, pjevačica bogate internacionalne karijere. U svom gradu nastupa
nakon gostovanja u Erfurtu, ljubljanskoj i mariborskoj Operi, u Češkoj,
Španjolskoj i Francuskoj, a ranije ove godine bila je i Carmen u Operi HNK u
Zagrebu.

– Od svoje rane mladosti gledam Aidu
na Peristilu. U svojim pjevačkim počecima pjevala sam u zboru u Aidi i ova uloga je ispunjenje mog
mladenačkog sna, tako da je ovaj peristilski debi s Amneris za mene veliko
emotivno iskustvo. Akustika Peristila je, po meni odlična. Odlične su i kolege
pjevači i maestro.

Aida je epska, monumentalna drama o starom
Egiptu, a u svojoj osnovi jednostavna i tragična priča o jednoj zabranjenoj i
jednoj neuzvraćenoj ljubavi upletenim u borbu za imperijalnu vlast. Od nježnih,
uzbudljivih nota preludija preko veličanstvenog Trijumfalnog marša do dirljivog
tragičnog finala Verdijeva moćna, atmosferična i živopisna partitura emotivno
nas vodi kroz fatalne odnose tri središnja lika, egipatskog vojskovođe i dvije
žene, zarobljene etiopske i njoj nadređene egipatske princeze.

Autorski tim
predstave, premijerno postavljene na Splitskom ljetu 2014., osim dirigenta Bučevića
i redatelja Siriščevića, čine i: scenograf Slaven Raos, kostimograf Juraj
Zigman
, koreografi Oskar Harmoš i Dinko Bogdanić, zborovođa Veton Marevci,
oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović, suradnica redatelja Kristina Grubiša,
dirigent scenske glazbe Tonći Ćićerić, a koncertni majstor je Valter
Lovričević.

POSLJEDNJE DODANO: