Srednja škola započela je 8. rujna 2003. i odmah na početku sve mi je bilo čudno. Školsku godinu smo započeli misom u zadarskoj katedrali da bi nakon toga pošli u učionicu. Ja sam naravno mislio da ćemo skupiti raspored i otići kući, no dogodilo se da smo od prvog dana imali normalne sate. Dodatni šok bio mi je težak raspored. Imali smo svaki dan sedam sati. Razred se sastojao od vanjskih učenika i sjemeništaraca. Razlika je bila u tome što su se sjemeništarci školovali za svećenike, a mi smo drugi bili vanjski učenici i normalno smo pohađali školu do 14,00 sati, a oni su ostajali cijelo vrijeme u školi i imali svoj program i nakon nastave. Jedna od specifičnih stvari za Klasičnu gimnaziju je to što smo imali grčki i latinski jezik od prve godine, Latinski po četiri sata, a Grčki po tri sata tjedno. U pitanju je bio starogrčki jezik, koji se pisao alfabetom što je automatski značilo da smo morali vrlo brzo savladati čitanje i pisanje alfabeta.
Trebalo mi je dosta vremena da se naviknem na gimnazijski ritam. Jedna od anegdota s prve godine bila je ta što sam mislio da imamo jednu lektiru mjesečno, ali po popisu lektira, što ja nisam zamijetio, razrednica je davala što je od lektira za određeni mjesec. Kada me razrednica iz hrvatskog prvi put prozvala za odgovarati, tek tada sam shvatio da sam ja unaprijed trebao čitati što piše po popisu lektire i da je između mene i razrednice došlo do nesporazuma. Hvala Bogu u nekih mjesec i pol dana nadoknadio sam zaostatak od nekih 5-6 knjiga i konačno naučio slijediti popis lektire. U pisanju lektira najčešće mi je pomagala mama, rodica Marija i rođak Josip. Ja bi diktirao, a oni pisali jer morali smo imati pismeni dio lektire, ali glavnina je bila ispitivana ipak usmeno. Naravno da je razrednica znala da netko piše umjesto mene jer su svi znali za moj problem sa sporim pisanjem i oštećenom motorikom.
Matematika i dalje problem
Pri početku školske godine, s obzirom da sam imao problema s matematikom iz osnovne škole, odmah sam zaustavio profesoricu iz matematike koja je bila časna sestra i predavala mi još uz to fiziku, da joj kažem da ja nemam dobre temelje iz matematike i da se pripremi na to na što mi je ona hladno odgovorila da ću imati itekako dobre temelje dok me ona bude podučavala i da se spremim na nadoknađivanje onoga što ne znam. Shvatio sam da ću morati ići prvotno na instrukcije iz matematike, a onda i iz grčkog jezika kako bi me netko uputio u početak učenja tog jezika, kao što sam se i dogovorio s profesoricom. Pedagogica škole mi je pomogla naći osobu za instrukcije iz matematike, a za grčki mi je sama profesorica grčkog savjetovala svoju kolegicu koja je također između ostalog i profesorica grčkog jezika.
Zvala se Anita. U početku mi je bilo teško sve brzo savladati ,ali naposljetku grčki jezik sam poprilično brzo pohvatao. Profesorica je bila super i nakon nekog vremena te iste školske godine više mi nisu trebale instrukcije već sam samostalno počeo pratiti satove grčkog jezika. Što se tiče matematike, bilo je puno teže. Imao sam instrukcije tri puta tjedno i super instruktoricu Magdalenu koja mi je pomogla savladati nedostatke. Bilo je jako teško jer sam imao puno „rupa“ u znanju iz matematike još od osnovne škole, ali bila je jako strpljiva sa mnom. Savladavao sam gradivo sporo, ali sigurno. Trudila se da mi sve to olakša koliko god je mogla. Kasnije će se iz tih instrukcija izroditi predivno prijateljstvo, a Magdalenu sam odabrao i za svoju kumu na krizmi.
Brzo je došao kraj polugodišta i uspio sam sve predmete savladati osim matematike te mi se prvi puta u životu dogodilo da sam neki predmet pao. Tada su mi sve lađe potonule jer sam navikao imati sve riješeno i normalno prolaziti školske obveze.
Drugo polugodište je prošlo sasvim u redu i uspio sam ispraviti matematiku. Na kraju sam prošao s prosjekom 3,4 i iako sam bio razočaran, razrednica je rekla da je to izvrsno za moju situaciju jer u toj školi nisam bio po nikakvom prilagođenom programu, osim što su me profesori više ispitvali usmeno.
Želio bih još nadodati da je profesorica iz matematike uvela pravilo što se tiče mog odgovaranja tog predmta da ukoliko ne ispravim negativne ocjene do zadnjeg sata polugodišta ili zadnjeg sata godine, na zadnji sat dolazi moja majka popratiti moje odgovaranje kao svjedok i pisati ono što ja govorim, dok bi profesorica sa strane gledala nekad skupa s učenicima, a nekada bi bili nas troje sami, ovisno kako bi profesorica stigla i kako bi joj odgovaralo.
Kroz moje srednjoškolsko obrazovanje bio sam radi svog invaliditeta oslobođen sata tjelesne i zdravstvene kulture pa bi mi to čak i dobro došlo jer ako bi nam taj predmet bio zadnja dva sata ja bi taj dan otišao ranije doma i to bi mi puno značilo...