Article
Hoće li Facebook biti ugašen u Europi?
To znači da bi američki tech gigant Meta, vlasnik Facebooka, mogao ostati bez alata da legalno prebacuje osobne podatke poput onih o lokaciji ili obiteljskih fotografija u SAD za potrebe svoje Facebook usluge. - prenosi N1.
Iz Mete je ranije rečeno da bi takva odluka mogla dovesti do gašenja usluga u Europi, što uključuje i Instagram. Nedavno je Meta upozorila:
- Ako Europska komisija ne donese adekvatnu odluku i ne budemo se mogli oslanjati na standardne ugovorne klauzule ili alternativne načine transfera podataka iz Europske unije u SAD, vjerojatno nećemo moći nuditi niz svojih najvećih usluga, uključujući Facebook i Instagram, u Europi.
Irska odluka mogla bi donijeti nevolje i drugim kompanijama koje koriste ovaj instrument za transfere podataka u SAD.
Europska mreža nacionalnih tijela za zaštitu podataka do 14. travnja će odlučiti o tome hoće li potvrditi raniju irsku odluku o suspenziji ovog instrumenta koji koriste kompanije, uključujući Metu, za transfer osobnih podataka u SAD. Irski regulator, glavni europski regulator za Metu i druge tehnološke gigante sa sjedištem u Irskoj, tada će imati mjesec dana da donese finalnu odluku.
Istovremeno, Europska komisija želi finalizirati potpuno novi sporazum o podacima s SAD-om do srpnja, nakon što je Europski sud pravde poništio dva prethodna dogovora zbog straha od praćenja od strane SAD-a.
Dixon je izjavila da ne planira odustati od primjene europskog zakona o privatnosti i zaštiti podataka, GDPR-a.
- Slijedit ćemo postupke o implementaciji koje smo postavili. - rekla je u intervjuu.
- Naravno, postoje potencijalni legalni putevi za koje bi se neka kompanija mogla odlučiti, ali tada bi se postavilo vrlo vrlo nejasno i nesigurno pitanje bi li ta kompanija mogla dobiti odgodu, u uvjetima ovog slučaja, za provođenje naredbe koju donesemo. - dodala je.
Glasnogovornik Mete je izjavio:
- Ovaj slučaj povezan je s povijesnim sukobom zakona EU-a s jedne i SAD-a s druge strane, koji se trenutno rješava putem novog okvira za privatnost podataka EU-a i SAD-a. Podržavamo napredak političara prema osiguravanju nastavka transfera podataka preko granica i čekamo finalnu odluku regulatora.
Hrvatska uvela vize za digitalne nomade, Dubrovnik otišao i korak dalje!
Prihode od turizma tijekom cijele godine žele i svi koji se njime bave u Hrvatskoj. Posljednjih godina u tome im pomažu takozvani digitalni nomadi, kojih je sve više. Radi se o, u pravilu, mlađim ljudima koji poslove obavljaju virtualno, pa putuju po cijelom svijetu, a Hrvatska im je vrlo primamljiva. Naša je zemlja prva uvela vize za digitalne nomade, što će im još više olakšati boravak, a Dubrovnik je išao i korak dalje - odabrani su ambasadori koji će privlačiti digitalne nomade iz cijelog svijeta, prenosi HRT.
Nova dubrovačka ambasadorica za digitalne nomade, Hal, svijetom putuje već godinu i pol, a Dubrovnik joj odgovara, i za posao i za život.
- Hrvatska je jedno od mojih omiljenih mjesta, životni ritam je drukčiji - ljudi imaju dovoljno vremena da se posvete jedni drugima. Svugdje možete pronaći wifi, malo je teže dobiti vizu, ali, sve u svemu, digitalnim nomadima vrlo je privlačna, rekla je Hal Talbot, digitalna nomadkinja.
Slično razmišlja i Helena, za koju je Dubrovnik samo jedna od postaja na upoznavanju svijeta.
- Živjela sam u Australiji, Irskoj, mnogo sam putovala Europom, sada sam u Hrvatskoj, nakon čega odlazim u jugoistočnu Aziju. Svugdje boravim od 2/3 mjeseca do jedne godine, kaže Helena Bradbury, digitalna nomadkinja.
Digitalni nomadi preferiraju boravke izvan glavne sezone, a pri izboru lokacije najvažnije su - dobre internetske veze.
- Iako nemamo točan broj, procjenuje se da u Hrvatskoj prosječno boravi 10 tisuća nomada, rekla je Tanja Polegubić, vlasnica tvrtke koja osigurava usluge digitalnim nomadima.
Stoga su digitalni nomadi itekako poželjni za domaći turizam. Gradovi sve više osmišljavaju ponude koje bi trebale privući nove digitalne nomade.
- Grad Dubrovnik je napravio digitalni Dubrovnik pass, koji njima svima koji borave barem četiri tjedna u Gradu daje velike mogućnosti. Između ostalog je uključen i autobus za ta 4 tjedna, a košta 85 eura, tako da je samo to benefit, plus svi muzeji, rekao je Miro Drašković, direktor TZ Dubrovnik.
Premda sami priznaju da prosječno rade više nego njihovi kolege u uredima, digitalni nomadi stalno planiraju nova putovanja. Hrvatska je na njihovoj karti upisana velikim slovima, piše HRT.
Pogledajte koliko je poskupjelo maslinovo ulje po Europi. Ipak nismo najgori
Pixsell je objavio infografiku koja prikazuje koliko je maslinovo ulje poskupjelo u EU u posljednje dvije godine.
Tako se vidi da je u Hrvatskoj maslinovo ulje poskupilo za 19% u dvije godine, a u susjednoj Sloveniji za 18%.
Najveće poskupljenje zabilježeno je u Španjolskoj gdje je maslinovo ulje poskupjelo čak 71% u posljednje dvije godine. Na drugom mjestu je Mađarska gdje je zabilježeno poskupljenje od 46%, a poskupljenje od 40% zabilježeno je u Portugalu i Grčkoj.
Najmanji rast cijene maslinovog ulja u zadnje dvije godine zabilježen je u Danskoj gdje je ova namirnica poskupjela za 1%. Zanimljivo je da u u jednom zemlji cijena maslinovog ulja uopće nije rasla. Suprotno trendu u Europi, cijena maslinovog ulja u Švicarskoj je pala za 3%.
Zadar ostvario 99 posto noćenja u odnosu na 2019., s novim sadržajima past će i rekordi
Izvrsnim rezultatima "kumovala" je izvanredna posezona, posebice razdoblje održavanja Adventa tijekom kojega je u Zadru boravilo 54 posto više turista nego prošle godine s tim kako je po prvi put udio stranih gostiju veći u odnosu na domaće.
- Posebno želimo istaknuti popunjenost hotelskih kuća u posezoni. Nedavnim otvorenjem hotela A'mare te najavom početka izvođenja radova na hotelu Hyatt Regency Zadar Maraska i obnove bivšeg hotela Beograd, uvelike će se pridonijeti proširenju novih sadržaja i povećanju broja hotelskih kapaciteta što će u konačnici rezultirati promjenom strukture gostiju, obogaćivanjem gradske ponude i povećanjem turističkog prometa, kaže direktor Turističke zajednice grada Zadra Mario Paleka.
Kontinuirane aktivnosti turističkog sektora, unapređenje turističkog proizvoda i podizanje kvalitete turističke ponude odrazilo se na produženje prosječnog boravka gosta od čak 5 dana u visokoj sezoni. Time je srušen stereotip kako je riječ samo o tranzitnoj destinaciji kojom aviogosti niskotarfitnih kompanija dolaskom u Zračnu luku Zadar nastave putovanje u druge destinacije.
U prošloj godini imali smo i veliki povratak nautičara, kojima je zadarski akvatorij uvijek bio omiljena destinacija. Već početkom ožujka za njih počinju idealni uvjeti s prihvatljivim vremenskim prilikama. HTZ je upravo Zadar 2019. godine proglasio najuspješnijom destinacijom nautičkog turizma i nema sumnje da će i u ovoj godini biti omiljeno odredište nautičara.
Promotivne aktivnosti na emitivnim tržištima već su krenule te se prvi značajniji dolasci očekuju u ožujku, uspostavom letova niskotarifnih aviokomapnija, organizacijom Tuna, Sushi & Wine Festivala te održavanjem 2. Svjetskog kongresa sportskog turizma krajem travnja.
Sve u svemu, nakon izvrsne 2022. godine, postoji puno razloga za optimizam i u 2023.