Hrvatska turistička zajednica tradicionalno početak studenog obilježava predstavljanjem ukupne hrvatske turističke ponude na jednom od najvažnijih svjetskih sajmova turizma – World Travel Market (WTM) koji se održava u Londonu od 5. do 7. studenog. Posebnost ovogodišnjeg nastupa je premijerno predstavljanje novog hrvatskog štanda koji je svojim dizajnom, inovativnim rješenjima, ali i veličinom plijenio pozornost brojnih poslovnih partnera, ali i ostalih posjetitelja. Na sajmu sudjeluje hrvatska turistička delegacija predvođena ministrom turizma i sporta Tončijem Glavinom i direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem, kao i hrvatski suizlagači kojih je ove godine na hrvatskom štandu ukupno 23.
Novi dizajn štanda prezentira Hrvatsku kao destinaciju istinske ljepote koja je uspjela sačuvati svoju autentičnost, a njegovoj atraktivnosti doprinose portali velikih dimenzija na čijim se LED ekranima prikazuju hrvatske ljepote, inspirativne lokacije, ljudi, ali i doživljaji kako bi se brojne posjetitelje i poslovne partere uvelo u hrvatski „koncept ljepote“. Tu su i prepoznatljivi crveno bijeli kvadratići koji su snažno zastupljeni u gornjem dijelu štanda, svojevrsnoj kruni, čime je hrvatski izložbeni prostor još više dobio na prepoznatljivosti i razlikovnosti u odnosu na štandove drugih zemalja. Uz novi izgled štanda u Londonu su premijerno predstavljene i nove uniforme hrvatskih informatora na sajmu.
– Hrvatska na tržištu Velike Britanije ima jako dobru poziciju, što su nam potvrdili i partneri s kojima smo razgovarali, ali i statistički podaci koji nam govore da se ovo tržište nalazi na visokom šestom mjestu inozemnih tržišta s kojih smo u dosadašnjem dijelu godine ostvarili ponajbolji turistički rezultat. Ciljano smo odabrali baš London za predstavljanje novog dizajna štanda kako bi brojnoj publici pokazali dio zaokreta u promociji Hrvatske kao turističke destinacije, a koji je definiran smjernicama našeg novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma“, izjavio je direktor Staničić.
– Svjesni smo da nam rezultati s britanskog tržišta, posebno prema našim južnim destinacijama, uvelike ovise o kvaliteti zračne povezanosti, pa nam je u fokusu daljnje jačane postojećih aviolinija i proširenje suradnje sa aviokompanijama s naglaskom na pred i posezonu – zaključio je Staničić napomenuvši kako sudjelovanjem na WTM-u želimo dodatno učvrstiti veze s različitim turoperatorima i medijima koji imaju ključnu ulogu u promoviranju naše zemlje na tržištu Velike Britanije, ali i na globalnoj razini.
Tijekom prvog dana sajma odrađeni su sastanci i susreti s predstavnicima partnera i organizacija kao što su Jet2.com & Jet2Holidays, Britanskim udruženjem putničkih agencija (ABTA), Travel Weekly i dr., a nastavak razgovora s predstavnicima drugih kompanija, kao što su Iberia, EasyJet, CNBC i dr., je na rasporedu tijekom sutrašnjeg dana sajma. Teme razgovora su analiziranje dosadašnjih rezultata suradnje, kao i razmatranje mogućnosti dodatnih unaprjeđenja kako bi hrvatski turizam postizao još bolje rezultate.
– Predstavljanje naše turističke ponude na ovom vodećem međunarodnom događaju dio je aktivnosti kojima se pripremamo za turističku 2025. godinu i ono što vidimo, a što nas posebno veseli jest činjenica kako za Britance, u pogledu putovanja, Hrvatska i dalje kotira kao value for money destinacija. Zato je izuzetno važno da sada i to za ovaj first minute pošaljemo i pravu poruku – da smo destinacija koja pazi na omjer cijene i kvalitete i zbog toga posebno apeliram na turistički sektor da o tome vodi računa. Kada govorimo o sljedećoj godini, cijeli sektor mora uzeti u obzir i činjenicu kako je većina naših emitivnih tržišta u izazovnoj ekonomskoj situaciji, što utječe na turistička kretanja te će samim time politika cijene i kvalitete biti u još većem fokusu, a to nam potvrđuju i mnoga provedena istraživanja o putovanjima sljedeće godine. Također, raste i percepcija Hrvatske kao raznolike destinacije s bogatom kulturnom, prirodnom i gastronomskom baštinom, kao i sve veća zainteresiranost Britanaca za aktivnim odmorom što otvara dodatnu mogućnost za posjet Hrvatskoj i izvan ljetnih mjeseci što nam je izuzetno važno u daljnjem razvoju cjelogodišnjeg turizma – poručio je ministar Glavina.
Dodajmo kako su britanski turisti tijekom prvih 10 mjeseci ove godine u našoj zemlji ostvarili oko 820 tisuća dolazaka i 4 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od oko 9 posto u dolascima i 8 posto u noćenjima. Pritom su Britanci najviše noćenja ostvarili u Dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji, a gledano po destinacijama u Dubrovniku, Splitu, Konavlima, Župi dubrovačkoj, Zadru i Rovinju.
– Predstavnice ABTA-e zanimala je strategija hrvatskog turizma u narednim godinama, a ono što su saznali od svojih hrvatskih sugovornika u potpunosti se poklapa s njihovim očekivanjima i istraživanjima raspoloženja i preferencija putnika iz Velike Britanije. Nova iskustva, produljenje sezone, skriveni dragulji, odnosno manje poznata odredišta, jaki su motivi putnika koji iz Velike Britanije dolaze u našu zemlju i koju prepoznaju kao prijateljsku, raznoliku ponudom i kvalitetnu, premium destinaciju. S obzirom na značaj i važnu ulogu ABTA-e koja okuplja već 75 godina najkvalitetnije turističke dionike u Velikoj Britaniji, razgovor je bio izuzetno sadržaja i konstruktivan – smatra Bisera Fabrio, direktorica Predstavništva HTZ-a u Londonu.
Među hrvatskim su izlagačima, između ostalih turističke zajednice Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Zadarske, Šibensko-kninske županije i Kvarnera, TZG Zagreba, TZG Splita, TZG Crikvenice, Croatia Airlines, NP Plitvička jezera i dr. Kao i do sada, na hrvatskom se štandu održala degustacija i promocija vrhunskih hrvatskih vina u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i njihovom platformom Vina mosaica.