Hrvatska turistička sezona 2024. završava s izvrsnim rezultatima, potvrđujući snažnu poziciju zemlje na međunarodnom turističkom tržištu. Prema podacima koje je iznio ministar turizma i sporta Tonči Glavina u godišnjem pregledu rezultata, ove godine zabilježeno je ukupno 21 milijun dolazaka i 108 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 3% u dolascima i 1% u noćenjima u usporedbi s prošlom godinom.
Uz uspješnu ljetnu sezonu, posebno se istaknula predsezona i posezona, čime se dodatno potvrđuje strateški cilj produljenja turističke aktivnosti izvan glavnih ljetnih mjeseci. Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuo je da rast prometa prati i sve veća usmjerenost na kvalitetu turističke ponude:
– Mogu reći samo da je ova godina iznimno uspješna iako je bila izazovna i nepredvidiva, imala je oscilacije, nama je važno da smo u prvoj godini primjene ovih strateških dokumenata postigli sve one naše ciljeve a to je prije svega jačanje turističkog prometa u pred i post sezoni upravo ovaj mali rast koji se dogodio ove godine – rekao je Kristjan Staničić.
Ministar Glavina osvrnuo se i na izazove koji očekuju turistički sektor u nadolazećem razdoblju, posebice u 2025. godini:
– Definitivno ova sljedeća kalendarska godina 2025. će biti godina u kojoj će najveći dio destinacija u Europi odabirati po odnosu kvalitete i cijene, odnosno po dostupnosti i cjenovnoj privlačnosti destinacije – zaključio je Tonči Glavina.
Unatoč globalnim gospodarskim i geopolitičkim neizvjesnostima, hrvatski turizam nastavlja bilježiti pozitivne trendove. Ovi rezultati dokaz su otpornosti i prilagodljivosti sektora, kao i uspješnog provođenja dugoročne strategije razvoja, usmjerene na održivost, kvalitetu i povećanje vrijednosti za goste.
Hrvatska ulazi u novu turističku godinu s optimizmom i jasnom vizijom jačanja svoje pozicije među vodećim destinacijama Europe.