Hrvatska turistička zajednica predstavlja ukupnu hrvatsku turističku ponudu na specijaliziranom
kamping sajmu REISE + CAMPING, koji se u Essenu održava do 23. veljače. Riječ je o jednom od
najvažnijih sajmova za kamping segment na kojem se predstavlja oko 800 izlagača iz cijeloga
svijeta i čiju će ponudu razgledati više od 80 tisuća posjetitelja. Posebnost ovogodišnjeg nastupa je
taj što se Hrvatska predstavlja kao Zemlja partner sajma, čime smo dobili posebnu vidljivost i
promociju u sklopu cjelokupnog programa. Na sajmu je prisutna i hrvatska turistička delegacija
predvođena Tončijem Glavinom, ministrom turizma i sporta, Kristjanom Staničićem, direktorom
HTZ-a i Romeom Draghicchijem, direktorom Predstavništva HTZ-a u Frankfurtu.
– Njemačko tržište je i dalje naše prvo emitivno tržište s kojeg nam dolazi najveći broj turista i zato
posebnu pažnju na ovom tržištu posvećujemo promociji naše zemlje, a na sajmu u Essenu kao
zemlja partner predstavljamo Hrvatsku kao TOP destinaciju za kamping, cikloturizam i outdoor
aktivnosti. Prema posljednjem istraživanju Europske putničke komisije čak 79% Nijemaca želi
putovati u druge zemlje, što je idealna prilika za nas, uzimajući u obzir kako su im upravo priroda,
kamping i outdoor ponuda glavni motivi putovanja te kako je Hrvatska i dalje u TOP 10 destinacija
za putovanja Europljana. Na njemačkom tržištu, naša zemlja je prepoznata kao jedna od vodećih
kamping destinacija u Europi, a to nam potvrđuju i podaci ADAC-a, koji su za Nijemce iznimno
relevantni, a prema kojima je Hrvatska na drugom mjestu po kvaliteti kampova u Europi, a na
prvom mjestu po kvaliteti kupališne ponude. Ponosni smo i da su naši kampovi, njih čak 26,
dobitnici ADAC-ove oznake Superplatz što dokazuje kako imamo uistinu kvalitetnu kamping
ponudu, a naše ulaganje u daljnje podizanje kvalitete svake godine raste – poručio je ministar
Glavina.
Tijekom službenog otvorenja sajma čiji je program vodila poznata njemačka TV voditeljica Andrea
Griessmann, prigodni govor je, između ostalih, održao Thomas Kufen, gradonačelnik Essena.
Također, sajam je obišao i Vlp. RH u SR Njemačkoj Gordan Bakota.
– Kampovi su dio naše ponude na koje smo posebno ponosni i koji se ističu po svojoj kvaliteti, kao i
ulaganjima u dodatne sadržaje poput wellnessa, sportskih terena, igrališta i dr. Uz atraktivne
lokacije samih kampova i njihovu visoku kvalitetu, prednost nam daje i pozicija naše zemlje, koja je
na svega nekoliko sati vožnje osobnim automobilom ili kamperom dostupna brojnim gostima iz
različitih zemalja. Proširenjem ponude i usluga u kampovima želimo zadržati njegovu poziciju kao
uspješno afirmiranog segmenta naše ponude, što je posebno važno ako znamo da u kampovima
imamo najviše smještajnih kapaciteta, odmah nakon obiteljskog smještaja – izjavio je direktor
Staničić.
U sklopu hrvatskog štanda svoju ponudu predstavlja i 14 suizlagača, među kojima su turističke
zajednice, ali i nacionalni parkovi, hotelijeri, agencije i prijevoznici. Također, u sklopu hrvatskog
izložbenog prostora održana je i dodjela nagrade za održivo poslovanje Kampu Obonjan od strane
João Alvesa Pereire, predsjednika Svjetske kamping federacije (FICC), a za sve je uzvanike i
posjetitelje osigurana degustacija kvalitetnih hrvatskih vina i sireva u suradnji s Hrvatskom
gospodarskom komorom. Osim toga, hrvatska delegacija susrela se i s predstavnicima njemačkog
turoperatora Misir Reisen, samostalnog specijalista za Hrvatsku posredstvom kojeg u našu zemlju
godišnje dođe oko 25 tisuća njemačkih putnika.
– Savezna pokrajina Sjeverna Rajna – Vestfalija najmnogoljudnija je pokrajina u Njemačkoj i
regionalno gledano prvo emitivno turističko tržište unutar zemlje. Kao takva, ova je regija iznimno
važna i za hrvatski turizam, a s obzirom na udaljenost od naše zemlje i izvrsne zračne veze iz
zračnih luka Düsseldorf i Köln, putnici iz te pokrajine često biraju zrakoplovni prijevoz, osobito
prema južnim destinacijama u Hrvatskoj. No, kako je kampiranje u toj regiji iznimno popularno,
brojni turisti rado borave i u našim kampovima, osobito u srpnju, kada u pokrajini traju školski
praznici. Stoga sam siguran kako će nam nastup na sajmu u Essenu, uz prateće promotivne
aktivnosti, omogućiti veću vidljivost među stanovnicima ovog dijela Njemačke, odnosno time ćemo
dodatno učvrstiti našu poziciju na ovom važnom tržištu – poručio je Draghicchio.
Dodajmo kako su Nijemci najvažniji i najbrojniji gosti koji čine preko 20 posto ukupnih turističkih
noćenja koja se tijekom godine realiziraju u Hrvatskoj. Tako je bilo i lani kada su Nijemci u našoj
zemlji ostvarili više od 22 milijuna noćenja, od kojih su 7,7 milijuna realizirali upravo u kampovima.
Pritom su najviše noćenja ostvarili u Istri (preko 10 milijuna noćenja), na Kvarneru (preko 4,5
milijuna noćenja) te u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji (preko 2,4 milijuna noćenja), a
gledano prema destinacijama u Rovinju, Poreču i Medulinu.