UTRKA ZA PANTOVČAK

Hrvatska bira predsjednika: Analiza ključnih kandidata i njihovih kampanja

Za dva dana Hrvatska bira predsjednika. U prvom krugu natječe se osam kandidata, a kampanja, iako kratka, nije bitno promijenila rejtinge od početka do kraja. Donosimo analizu kampanja četvero kandidata s najviše izgleda prema anketama.

Ivana Kekin (Možemo)

Neva Zganec/PIXSELL

Početak kampanje: Službeno ju je započela 10. rujna, nakon odluke stranke. Na kandidaturu su upućivali signali već od proljeća, kad je napustila mandat u Europskom parlamentu vrijedan pola milijuna eura.

Kontroverze: Morala se braniti zbog ispovijesti supruga Mile Kekina o kavi s Nikicom Jelavićem te optužbi vezanih uz kupnju zemljišta u Istri.

Istaknuti trenuci: Medijska pozornost bila je usmjerena na kontroverze, od kave s Jelavićem do pitanja o imovini.

Terenska prisutnost: Pokazala se agilnom, često je bila s građanima ili u medijima.

Financiranje kampanje: Prikupila je 39 tisuća eura od više od 1300 donatora, uz prosječnu donaciju od 30 eura.

Pogreške i poruke: Početne reakcije na kontroverze dovele su je u defenzivu, a nije imala pamtljive poruke.

Teme kampanje: Fokus na reproduktivna prava, socijalnu pravdu i kritiku javnog financiranja privatnih bolnica.

Rejting: Prema anketama, podržava je 9% birača.

Utjecaji na kampanju: Najviše pažnje privukla je kava supruga s Jelavićem.

TV sučeljavanje: Fokusirana na napade na HDZ-ova kandidata, ali nedovoljno prema glavnim protukandidatima.

Zoran Milanović (SDP i partneri)

Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Početak kampanje: Najavio kandidaturu 26. lipnja na otvaranju Cravaticuma.

Kontroverze: Optužbe za kršenje Ustava i suradnju s Rusijom.

Istaknuti trenuci: Izjava o sprječavanju sudjelovanja hrvatskih vojnika u stranim ratovima.

Terenska prisutnost: Kampanju je započeo u Čakovcu i obišao cijelu Hrvatsku.

Financiranje kampanje: Prikupio je 8392 eura, uključujući donacije iz inozemstva.

Pogreške i poruke: Omalovažavanje SDP-a te fokus na slogan “hrvatski vojnik neće voditi tuđe ratove.”

Teme kampanje: Kritika premijera Plenkovića, korupcije i pravosudnih odluka.

Rejting: Anketama vodi s gotovo 39% podrške.

Utjecaji na kampanju: Istrage vezane za njegove bivše ministre i suradnike.

TV sučeljavanje: Pokazao je političku pripremljenost, ali i nervozu tijekom provokacija.

Marija Selak Raspudić (nezavisna)

Patrik Macek/PIXSELL

Početak kampanje: Službeno ju je započela 19. listopada.

Kontroverze: Branila se od etiketa bivšeg suradnika iz Mosta i optužbi iz stožera Ivane Kekin.

Istaknuti trenuci: Pozornost je privukla neformalnim trenucima tijekom kampanje.

Terenska prisutnost: Unajmljenim kamperom obišla veći dio Hrvatske i BiH.

Financiranje kampanje: Prikupila 104 tisuće eura od raznih donatora.

Pogreške i poruke: Bez velikih grešaka, naglasila je površnost aktualnog predsjednika.

Teme kampanje: Jačanje predsjedničkih ovlasti, porezno rasterećenje i obrazovanje.

Rejting: Treća u anketama s oko 10% podrške.

Utjecaji na kampanju: Kontroverze vezane uz donatore.

TV sučeljavanje: Pozitivno ocijenjena kao jedina koja je parirala Milanoviću.

Dragan Primorac (HDZ)

Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL

Početak kampanje: Započeo 31. srpnja video objavom.

Kontroverze: Afera s povlaštenim stanom i poslovi u privatnom zdravstvu.

Istaknuti trenuci: Optužbe za neaktivnost tijekom Domovinskog rata.

Terenska prisutnost: Obilazio cijelu Hrvatsku i sudjelovao na brojnim događajima.

Financiranje kampanje: Prikupio najviše sredstava, 774.440 eura, od 442 donatora.

Pogreške i poruke: Fotografiranje s Mesićem izazvalo je negodovanje.

Teme kampanje: Fokus na gospodarskim temama i podršci braniteljima.

Rejting: Četvrti u anketama s oko 8% podrške.

Utjecaji na kampanju: Kritike vlastite stranke i suradnje s Plenkovićem.

TV sučeljavanje: Solidno se držao, ali nije postigao značajniji učinak.

POSLJEDNJE DODANO: