Za dva dana Hrvatska bira predsjednika. U prvom krugu natječe se osam kandidata, a kampanja, iako kratka, nije bitno promijenila rejtinge od početka do kraja. Donosimo analizu kampanja četvero kandidata s najviše izgleda prema anketama.
Ivana Kekin (Možemo)
Početak kampanje: Službeno ju je započela 10. rujna, nakon odluke stranke. Na kandidaturu su upućivali signali već od proljeća, kad je napustila mandat u Europskom parlamentu vrijedan pola milijuna eura.
Kontroverze: Morala se braniti zbog ispovijesti supruga Mile Kekina o kavi s Nikicom Jelavićem te optužbi vezanih uz kupnju zemljišta u Istri.
Istaknuti trenuci: Medijska pozornost bila je usmjerena na kontroverze, od kave s Jelavićem do pitanja o imovini.
Terenska prisutnost: Pokazala se agilnom, često je bila s građanima ili u medijima.
Financiranje kampanje: Prikupila je 39 tisuća eura od više od 1300 donatora, uz prosječnu donaciju od 30 eura.
Pogreške i poruke: Početne reakcije na kontroverze dovele su je u defenzivu, a nije imala pamtljive poruke.
Teme kampanje: Fokus na reproduktivna prava, socijalnu pravdu i kritiku javnog financiranja privatnih bolnica.
Rejting: Prema anketama, podržava je 9% birača.
Utjecaji na kampanju: Najviše pažnje privukla je kava supruga s Jelavićem.
TV sučeljavanje: Fokusirana na napade na HDZ-ova kandidata, ali nedovoljno prema glavnim protukandidatima.
Zoran Milanović (SDP i partneri)
Početak kampanje: Najavio kandidaturu 26. lipnja na otvaranju Cravaticuma.
Kontroverze: Optužbe za kršenje Ustava i suradnju s Rusijom.
Istaknuti trenuci: Izjava o sprječavanju sudjelovanja hrvatskih vojnika u stranim ratovima.
Terenska prisutnost: Kampanju je započeo u Čakovcu i obišao cijelu Hrvatsku.
Financiranje kampanje: Prikupio je 8392 eura, uključujući donacije iz inozemstva.
Pogreške i poruke: Omalovažavanje SDP-a te fokus na slogan “hrvatski vojnik neće voditi tuđe ratove.”
Teme kampanje: Kritika premijera Plenkovića, korupcije i pravosudnih odluka.
Rejting: Anketama vodi s gotovo 39% podrške.
Utjecaji na kampanju: Istrage vezane za njegove bivše ministre i suradnike.
TV sučeljavanje: Pokazao je političku pripremljenost, ali i nervozu tijekom provokacija.
Marija Selak Raspudić (nezavisna)
Početak kampanje: Službeno ju je započela 19. listopada.
Kontroverze: Branila se od etiketa bivšeg suradnika iz Mosta i optužbi iz stožera Ivane Kekin.
Istaknuti trenuci: Pozornost je privukla neformalnim trenucima tijekom kampanje.
Terenska prisutnost: Unajmljenim kamperom obišla veći dio Hrvatske i BiH.
Financiranje kampanje: Prikupila 104 tisuće eura od raznih donatora.
Pogreške i poruke: Bez velikih grešaka, naglasila je površnost aktualnog predsjednika.
Teme kampanje: Jačanje predsjedničkih ovlasti, porezno rasterećenje i obrazovanje.
Rejting: Treća u anketama s oko 10% podrške.
Utjecaji na kampanju: Kontroverze vezane uz donatore.
TV sučeljavanje: Pozitivno ocijenjena kao jedina koja je parirala Milanoviću.
Dragan Primorac (HDZ)
Početak kampanje: Započeo 31. srpnja video objavom.
Kontroverze: Afera s povlaštenim stanom i poslovi u privatnom zdravstvu.
Istaknuti trenuci: Optužbe za neaktivnost tijekom Domovinskog rata.
Terenska prisutnost: Obilazio cijelu Hrvatsku i sudjelovao na brojnim događajima.
Financiranje kampanje: Prikupio najviše sredstava, 774.440 eura, od 442 donatora.
Pogreške i poruke: Fotografiranje s Mesićem izazvalo je negodovanje.
Teme kampanje: Fokus na gospodarskim temama i podršci braniteljima.
Rejting: Četvrti u anketama s oko 8% podrške.
Utjecaji na kampanju: Kritike vlastite stranke i suradnje s Plenkovićem.
TV sučeljavanje: Solidno se držao, ali nije postigao značajniji učinak.