ZANIMLJIVA STATISTIKA

Hrvati na odmor idu 5 puta godišnje, a skijanje planira njih 23 posto

Građanima Hrvatske putovanja su i dalje visoko na listi prioriteta, s prosječnih 4,6 putovanja godišnje, dok troškovi inozemnih putovanja u prosjeku dosežu rekordnih 1.443 eura, pokazuje najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard u studenom ove godine provela agencija Improve.

Kad je riječ o planovima za nadolazeću zimu, adventska putovanja i skijanje i dalje su omiljeni izbor građana. Prosječan broj putovanja na odmor ostao je stabilan u odnosu na prošlu godinu, a najviše se putovalo unutar Hrvatske (2,6 puta). Istovremeno, poslovna putovanja su u blagom padu (2,6 puta u 2024. naspram 3,1 u 2023.). Tako putovanja na odmor ostaju dominantna s udjelom od 64%, dok su poslovna putovanja zastupljena s 36%.

Građani sve više troše na putovanjima
Za inozemna putovanja u svrhu odmora, prosječan trošak po putovanju od 1.443 eura predstavlja porast u odnosu na prethodnu godinu za čak 243 eura, dok je – za usporedbu – taj trošak 2019. iznosio 684 eura. Pritom, 30% ispitanika na putovanju troši više od 1.000 eura.
Istraživanje je pokazalo da 94% ispitanika prilikom putovanja u inozemstvo nosi svoje platne kartice, pri čemu kartično plaćanje čini 62% svih transakcija. Primjerice, 2019. se karticom plaćalo tek 41% svih transakcija – rekla je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. „Ovi rezultati potvrđuju snažan pomak prema beskontaktnim plaćanjima, posebno u putovanjima, gdje su sigurnost i praktičnost ključne. Kako bismo dodatno obogatili iskustvo putovanja, kroz platformu Priceless.com povezujemo putnike s jedinstvenim iskustvima diljem Hrvatske.“

Svaki četvrti ispitanik ide na skijanje
Tijekom ovogodišnje zimske sezone, 45% ispitanika planira turistička putovanja u inozemstvo što je na razini prethodne godine. Prednjače Istrijani (56%) i Zagrepčani (51%). Adventska putovanja u europske gradove i dalje su najpopularniji izbor (planira ih 54% onih koji planiraju putovanja u inozemstvo), slijede putovanja po Europi nekim drugim povodom s 24%, dok 23% ispitanika planira odlazak na skijanje. Za novogodišnja putovanja u neki od europskih gradova odlučuje se 17% ispitanika, a Novu godinu će izvan Europe dočekati njih 5%.
Prosječno trajanje adventskih putovanja je do tri dana, dok skijaška putovanja u pravilu traju do sedam dana. U odnosu na prethodnu godinu uočava se smanjenje prosječnog broja planiranih dana na novogodišnjim putovanjima izvan Europe (s 11 dana u 2023. na sedam u 2024.).

Središnja Hrvatska i Gorski kotar u fokusu domaćih turista
Oni koji ne putuju u inozemstvo za takvu odluku najčešće ističu razlog da inače ne putuju zimi (54%), odnosno da im to ne dopuštaju osobne financije (43%). Poslovne obveze sprječavaju 17% ispitanika, dok ih se 7% ustručava od putovanja uslijed nesigurnosti zbog geopolitičkih zbivanja.
Kad je riječ o putovanjima unutar Hrvatske, za takav odmor se ove zime odlučuje 55% građana, i najčešće će putovati u Središnju Hrvatsku (35%) i Gorski kotar i Liku (32%). Slijede Istra i Kvarner, zatim Slavonija i Baranja te naposljetku Dalmacija. Turistička putovanja unutar Hrvatske češće planiraju žene nego muškarci, građani viših prihoda te ispitanici iz Istre, Primorja i Gorskog kotara.
Prema globalnom istraživanju Mastercarda iz ožujka ove godine, 73% građana u Hrvatskoj vjeruje da je ulaganje u iskustva vrijedno, a 40% smatra da im upravo ona donose najbolje životne uspomene. Više od polovice je spremno otputovati u drugu zemlju ili čak na drugi kontinent zbog iskustva koje ih strastveno zanima.


O istraživanju MasterIndex
Online istraživanje MasterIndex u Hrvatskoj u studenom 2024. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.000 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.
O istraživanju o stavovima prema iskustvima
Mastercard je proveo istraživanje u suradnji s istraživačkim partnerom Vitreous Worldwide kako bi razumio promjenu u preferencijama potrošača kad je riječ o iskustvima. Terensko istraživanje provedeno je od 2. do 9. siječnja 2024. Istraživanje je obuhvatilo 16.141 ispitanika, uključujući 14.125 ispitanika iz 20 tržišta diljem Europe (Austrija, Belgija, Francuska, Njemačka, Italija, Poljska, Španjolska, UK, Bugarska, Hrvatska, Cipar, Češka, Grčka, Irska, Nizozemska, Portugal, Rumunjska, Srbija, Švedska, Švicarska) te 2.016 ispitanika iz Australije, Brazila, Kine i SAD-a.

POSLJEDNJE DODANO: