Stižu nova pravila? Evo što bi se moglo promijeniti kod vozačkih dozvola i polaganja ispita

Predsjednica Odbora za
promet i turizam pri Europskom parlamentu iz redova Zelenih Karima
Delli,
predstavila je proteklog tjedna nacrt prijedloga kojim se žele
revidirati pravila polaganja vozačkog ispita i izdavanje vozačkih
dozvola. Nacrt je podigao puno prašine u javnosti, piše N1 Hrvatska.

Dosadašnje vozačke dozvole od iduće bi godine mogle otići u zaborav
te uskoro postati digitalne. Rok valjanosti bio bi 10 godina, a stariji
od 70 trebali bi svakih pet godina ići na liječničke preglede i
testirati prometno znanje.

Građani su složni:

Mislim da bi ovakvi kao ja, stariji od 65 trebali svakih pet godina ići na preglede.

– Trebalo bi i mladima povećati liječničke kontrole po pitanju droge i alkohola.

A promjene se najviše tiču mladih vozača. Prema ovom prijedlogu
trebali bi biti ograničeni na gasu: primjerice, ako je na autocesti
dozvoljena brzina 130, smjeli bi voziti najviše 120 kilometara na sat, a
svaka bi država za sebe odlučila bi li početnicima zabranila vožnju
noću.

Što se tiče brzine – da, u svakom slučaju. Zabrana vožnje po noći, to mi nema smisla – mišljenja je jedan prolaznik.

To nema smisla ni struci, koja na ove prijedloge ne gleda baš pozitivno.

Struka prepoznaje dvije stvari koje bi bile dobre. To su jedinstveni
kazneni bodovi na razini Europske unije i mogućnost pregleda starijih
vozača, posebno liječničkih pregleda. Međutim, zabrana korištenja po
noći, čini mi se da je to zapravo zadiranje u ljudska prava i mislim da
neće doprinijeti smanjenju broja prometnih nesreća –
smatra prometni
stručnjak Stanko Smodlaka.

Cilj nove direktive je smanjiti broj smrtnih slučajeva na cestama s
20 tisuća, koliko ih je na cestama Europske unije bilo prošle godine, te
da do 2050. njihova brojka bude nula.

Legitimno je pravo da mi svi želimo da ih bude nula, međutim teško.
Pored svih naših nastojanja ne možemo govoriti o nula prometnih nesreća i
poginulih. To je nama cilj, međutim teško je to sprovedivo –
kazao je
stručnjak.

Promjena bi bilo i prilikom polaganja vozačkog ispita. Uvela bi se
posebna dozvola za automobile teže od 1.8 tona, a bilo bi ju moguće
dobiti tek nakon 21 godine.

Nova pravila odnosila bi se samo na nove vozačke dozvole: oni koji su
do sada smjeli voziti takve automobile, to će pravo i zadržati.

Unatoč brojnim kritikama, prijedlog je dobio pohvale Europskog vijeća
za sigurnost prometa, no još ništa nije odlučeno. O svemu bi parlament
trebao raspravljati u prosincu, a kakav je stav Hrvatske upitali smo
MUP, no odgovor nismo dobili.

POSLJEDNJE DODANO: