Porinuće u Brodosplitu: “Izrada Fairmastera je umjetničko djelo”

U Brodosplitu je u petak porinuta Novogradnja 474 “Fairmaster”,
drugi iz serije brodova koji se gradi za nizozemskog naručitelja,
tvrtku Jumbo. Riječ je o brodu za prijevoz teških i velikih tereta, a
jedinstven je u svijetu po nosivosti dizalica od 3000 tona. Ovakav tip
broda uglavnom se koristi za postavljanje vrlo teške i skupe opreme za
podmorske naftne bušotine i prijevoz teških tereta, a ugovoren je prije
restrukturiranja škvera.

– Ovo je jedan od brodova kakvog može napraviti malo koje brodogradilište u svijetu, a to
su nam rekli naši kupci. Činjenica je da je posao ugovoren prije nego
je nastupila privatizacija i da su neke odredbe u tom ugovoru, pogotovo
što se tiče rokova, bile malo pretijesne, ali uspijevamo to s kupcima dogovoriti
i oni su zadovoljni. Jučer su obišli prvi brod koji će uskoro biti
isporučen. Za sada na ovom brodu nismo izgubili novac jer se realizira
sve ono što smo predvidjeli. Na žalost, otišlo je neko vrijeme, ali i to
smo na uštrb kvalitete uspjeli kompenzirati. Njegova
izrada je umjetničko djelo, sve je napravljeno tako da bi brod trajao 50
godina – kazao je Darko Pappo, predsjednik uprave Brodosplita.

Zadovoljan obavljenim poslom je i Ed Linders, direktor tvrtke Jumbo.

– Porinuće je prošlo glatko i kontrolirano i to je izraz kvalitete
posla koji se radi u Brodosplitu. Nismo još bili na brodu jer je još sve
u ranoj fazi i ima još puno posla. Vidjeli smo prvi brod koji se radi
za nas i jako smo zadovoljni obavljenim poslom – rekao je Linders.

Na brodovima koji se rade za Nizozemce angažirano je oko tisuću radnika.

– Rokovi nas pritišću kao i u svakom projektu. Izuzetno je teško i
naporno održavati ih, ali za sada je stvar pod kontrolom i nastojimo oba
broda predati u ovoj godini. Ovo je brod za specijalnu namjenu i kao
takav predstavlja odlične reference za buduće poslove Brodosplita. Bilo
je teško raditi na njemu, još uvijek je teško, ali zato ovaj brod i jest
specijalan – istaknuo je Dalibor Vukičević, voditelj ovog projekta.

Hoće li se suradnja Brodosplita i tvrtke Jumbo nastaviti ovisi o planovima naručitelja, no Pappo kaže kako je Brodosplit s poslom osiguran do 2016. godine. 

– Imamo posla za sve radnike. Kronično će nam nedostajati radnika, a
to je ono što smo i najavljivali. Tražili smo i strane radnike jer na
hrvatskom tržištu postoji manjak kvalificirane radne snage. Natječaji za
radna mjesta su otvoreni, fale nam brusači, zavarivači, pjeskari,
pituri, električari, sva zanimanja tehničkih usmjerenja. Danas u
Brodosplitu radi malo manje od 2400 radnika, kontinuirano zapošljavamo i taj trend će rasti – rekao je Pappo i osvrnuo se na jučerašnju odluku Vlade o uštedama.

– Ne mogu komentirati tu odluku jer nemamo službeno upućenih dopisa
ni komentara. Vidjet ćemo kako će se uštede realizirati i hoće li biti
kakvih posljedica za škver. Interes nam je da škver bude jedno od
najjačih hrvatskih poduzeća i da se jednog dana samo
sjećamo da je bilo restrukturiranje. Sada taj proces traje i vodimo ga
prema tome da budemo najbolje brodogradilište u Europi. Vlada isplaćuje
uredno sve rate. Dvije za prošlu godinu nisu isplaćene, ali obveze za
2014. godinu se uredno izvršavaju – zaključio je Pappo.

POSLJEDNJE DODANO: