KRITIKA MASTERPLANA

Goran Kotur: “Split neće biti talac ulizivanja splitskih HDZ-ovaca Plenkoviću”

Goran Kotur, potpredsjednik SDP-a Split, iznio je jasne stavove o političkoj situaciji u Splitu, posebno ističući neslaganje splitskog SDP-a s koalicijom s Ivicom Puljkom i Centrom. Kotur je naglasio da splitski SDP ima čvrst stav i nije podložan utjecaju HDZ-a, što se može vidjeti u nedavnoj odluci o listama za Hrvatski sabor.

Gospodine Krstulović Opara, za razliku od splitskog HDZ-a čije je rukovodstvo izabrano po nalogu Andreja Plenkovića i koje bespogovorno prihvaća svaku njegovu riječ, splitski SDP ima kičmu i jasno je i službeno poručio rukovodstvu SDP-a Hrvatske da se ne slaže s koalicijom s Ivicom Puljkom i Centrom a to je i pokazao prilikom odlučivanja o listama za Hrvatski sabor na Glavnom odboru.

Kritizirajući aktualnu gradska vlast, Kotur je istaknuo nedostatke u pristupu i planiranju, posebice u vezi s Masterplanom, ističući da takvi planovi ne nude održiva rješenja za prometne izazove Splita. Također je naglasio važnost modernizacije željezničke pruge i integracije Splita u europske prometne koridore kako bi se potaknuo održivi razvoj, umjesto ovisnosti o turizmu.

Što se Masterplana i popratnih ideja koje ste toliko gurali tiče možete se obratiti svojim stranačkim kolegama koje vode HDZ i Grad Kaštela i protive se izravnoj trasi željezničke pruge od Kaštel Starog do Zračne luke. Dakle, spajanje Zračne luke sa željeznicom koči upravo HDZ. Što se ulaza i izlaza iz Gradske luke tiče, obratite se svojim prijateljima u Hrvatskim cestama koje se bave interventnim izlazom umjesto održivim prometnim rješenjem. Ni Vaš Masterplan nije ponudio održivo rješenje za promet vozila za Gradsku luku. Za milijun vozila koja se ukrcaju i iskrcaju u Splitu, 14. najvećoj putničkoj luci u EU-u. Sam Masterplan je ponudio “rivijeru” uz turističko- stambene sadržaje između škvera i Sjeverne luke. Sasvim je jasno da je upravo zbog toga Vlada tek na pritisak oporbe pristala da Split uđe na osnovnu Transeuropsku prometnu mrežu EU-a, što uključuje teretni promet morem i željeznicom. Tako se ipak stalo na kraj Vašoj ideji da se zapečati sudbina Splita i u potpunosti nas se pretvori u grad koji ovisi isključivo o turizmu. Dolaskom moderne dvotračne denivelirane i elektrificirane željezničke pruge i stavljam te pruge i luke Split na osnovni prometni koridor EU-a i Split i Dalmacija će kao dio “dinarske Hrvatske”, o kojoj s prezirom govori premijer Plenković, dobiti priliku za održivi razvoj umjesto monokulture turizma. Ako HDZ Split ima Stockholmski sindrom, SDP Split ga nema. Upravo zbog ovakvih panegirika kao što je Vaš Andrej Plenković je mogao ignorirati odnosno zanemarivati Split i bacati nam tek poneku mrvicu. I takvom ponižavajućem odnosu prema Splitu će doći kraj, iako kasnije nego je trebalo.

Kotur je upozorio na opasnost od ulizivanja političkih interesa HDZ-a Plenkoviću te istaknuo potrebu za postizanjem konsenzusa u strateškim pitanjima radi zdravog rasta grada.

Gospodine Krstulović Opara, Split i Dalmacija neće vječno biti taoci ulizivačkog pristupa splitskih HDZ-ovaca koji zbog jednog Plenkovićevog osmjeha i tapšanja po ramenu stavljaju sa strane interese Splita. Na ruku Vam trenutno ide i to što sadašnja gradska vlast, s drugom retorikom, nastavlja raditi na način na koji ste Vi radili. Uostalom i gradonačelnik Puljak nije imao ništa protiv Vašeg Masterplana, za razliku od splitskog SDP-a. Mi smo se protivili tome da se uništi ekonomska budućnost Splita. Tek kad se u Splitu, kao u drugim gradovima, postigne konsenzus oko strateških pitanja, umjesto improvizacija poput onih u Masterplanu, naš će grad imati osnove za zdravi rast – zaključio je Kotur.

POSLJEDNJE DODANO: