U Splitu se još sutra održava KOMferencija Hrvatske udruge za odnose s javnošću, središnje i najvažnije domaće događanje koje okuplja stručnjake iz odnosa s javnošću, korporativnih komunikacija, marketinga, novinarstva i ostalih srodnih znanosti. Na konferenciji je krovna tema bit će istina u PR-u kao nulto pravilo struke.
Poseban naglasak stavljen je upravo na mlade naraštaje, odnosno buduće domaće PR-ovce te komunikacijske i medijske stručnjake.
–Nakon 20 godina, konferencija je opet u Splitu, 22. konferencija Hrvatske udruge za odnose s javnošću. Preko 500 sudionika je puno više nego smo inicijalno planirali, iz 16 različitih zemalja stručnjake koji govore o istini u komunikacijama i PR-u. Ovo je nastalo u suradnji s četiri Sveučilišta jer zadarsko, splitsko, dubrovačko i mostarsko sveučilište šalju svoje studente na određeni dio konferencije. Prilika je ovo svima onima koji imaju veze s novinarstom i PR-u, ili ih to samo zanima, da pitaju stručnjake o svemu i da za sve ono što smo mi išli diljem svijeta i plaćali velike kotizacije, oni sada imaju na dohvat ruke – rekao je Jerko Trogrlić, predsjednik Organizacijskog odbora KOMferencije.
Odgovarajući na novinarski upit o temi KOMferencije, rekao je kako u svakom poslu, pa i u novinarstvu i PR-u, ima onih koji rade etički i suprotno tome.
–Jedan od osnovnih postulata PR struke je da morate govoriti istinu. Možda nekad nešto prešutimo, ali ono s čim izlazimo mora biti istina i to je dugoročno jedino poslovno isplativo. Mi živimo od svog kredibiliteta, ako izgubimo kredibilitet i zalažemo se za nešto što nije istina, onda nema vašeg dugog vijeka trajanja – dodao je Trogrić.
Na događaju je svoje predavanje imao Dejan Verčić, komunikacijski istraživač i teoretičar odnosa s javnošću iz Ljubljane.
–Vrijeme se promijenilo otkad je došao internet. S internetom i društvenim mrežama neke podjele koje su formirale profesije, odjeli s javnošću s jedne i novinarstvo s druge strane, jednostavno nestaju. Brzina komuniciranja je drugačija nego je nekad bila i zbog sve te brzine i tehnologije koje omogućava to, glavni vratari javnog komuniciranja su zaposlenici, a ne više mediji – rekao je Verčić.
–Istina je osnovna valuta s kojom se barata u komuniciranju. Možete lagati neko vrijeme, neke ljude, ali ne dugoročno. Povjerenje ako želite biti efikasni je nužno. Glavnina ljudi se bavi istinom, a ne laži u PR-u. Bliži smo i sličniji nego to mislimo, struka u Sloveniji i u Hrvatskoj. Mediji su u grču, i u jednoj i drugoj državi. Prostor se mijenja zbog jakih utjecaja platfomi koji su uglavnom iz Amerike, sve to utječe na ekonomiju medija i način funkcioniranja – kazao je stručnjak iz komunikacije.