SVAKA GODINA POSEBNA

Evo što možemo očekivati od glavne turističke sezone: “U prvom poluvremenu imamo odličan rezultat!”

Polugodišnji podaci pokazuju da u glavnu turističku sezonu ulazimo s pozitivnim prolaznim rezultatom. Jadran je u lipnju bio prazniji, nego u isto vrijeme prošle godine, zabilježeno je pet posto manje noćenja, no bilo je dva posto više dolazaka turista. Možemo li biti zadovoljni, koliko su situaciji pridonijele cijene na Jadranu? Nagovještaju li novi rezultati smanjenje sezonalnosti, kao strateškog cilja hrvatskog turizma? 

U Hrvatskoj trenutačno boravi oko 700.000 gostiju, izgleda da su se gosti kraće zadržali nego lani. Robert Pende iz Ministarstva turizma i sporta rekao je u emisiji Hrvatskoj radija “U mreži Prvog” kako rezultate treba gledati na temelju cijele godine.

Dodao je kako prema istraživanjima, prosječan broj dana boravka gostiju raste u odnosu na nekakvo proteklo razdoblje. 

 – Prosječni boravak gostiju u Hrvatskoj se kreće između sedam do osam dana, poručio je Pende.

Naglasio je kako je svaka godina posebna, te ne treba raditi problem u “lošijem lipnju”, ako se gleda kumulativno Hrvatska je u plusu.

– Mi očekujemo još jednu dobru turističku godinu, kazao je. 

Kristjan Staničić iz Hrvatske turističke zajednice kazao je da je ova godina iznimno sportska godina.

– U prvom poluvremenu imamo odličan rezultat, da se izrazim sportskim žargonom, istaknuo je Staničić.

Osvrnuo se i na Hrvatsku poziciju na tržištu. Naglasio je da je Hrvatska i dalje atraktivna i poželjna turistička destinacija.

– Hrvatska je konkurentna po cijenama na Mediteranu. U nekim segmentima ponude imamo nešto više cijene, a u nekim segmentima niže cijene, poručio je.

Komentirao je i povećanje cijene nekih usluga.

– Sigurno da postoje pojedinačni slučajevi, koji odskaču od nekakvog prosjeka, ali uvijek tržište napravi svoje i na kraju ponuda i potražnja izreguliraju tu razinu cijena, koju je gost spreman platiti, dodao je.

Staničić je poručio da Hrvatska ima dobru disperziju turističkog prometa.

Nijemaca je bilo malo manje, ali se očekuje da će se to tijekom sezone nadoknaditi. 

Neven Ivandić iz Instituta za turizam istaknuo je kako se on dugo bavi ekonomskim učincima u turizmu, te je naglasio da se ne smije govoriti isključivo o fizičkim brojevima.

– Moramo govoriti o tome da Hrvatska ove godine bilježi blagi porast kumulativne potražnje u vrijeme kada je došlo do povećanja cijena u odnosu na prošlu godinu u resorima restorana i hotela i to za 10 ili 11 posto, dodao je.

Rekao je da su u Hrvatskoj turisti zadovoljni i spremni su platiti više.

– Naša kvaliteta proizvoda raste i dobro plovimo u tome, poručio je.

Istaknuo je kako Hrvatska mora pratiti što se događa na tržištu konkurencije.

Pende je rekao kako ministar turizma uvijek naglašava da se treba paziti s cijenama, jer je percepcija jako bitna.

– Treba biti oprezan s cijenama. Apeliram da svatko treba snositi individualnu odgovornost, kazao je.

Istaknuo je da Hrvatska sve više nudi dobru kvalitetu.

– 50 posto kampova nam je na razini četiri ili pet zvjezdica, poručio je.

Staničić je istaknuo kako Hrvatska raste što se tiče hotelskog smještaja.

– Konkurencija se ove godine vratila na Mediteran i tržišna utakmica je jako jaka, dodao je.

Poručio je da raste broj kreveta u privatnom smještaju i da je na to treba paziti.

– Imamo odličnu hotelsku strukturu, imamo odlične kampove, no treba se pozabaviti odnosom prema privatnom smještaju, rekao je.

POSLJEDNJE DODANO: