Predstava “Slučaj Mademoiselle Dupin” nastaje kolažiranjem nekoliko kratkih priča Edgara Allana Poea, s naglaskom na dramatizacije dviju iz serije detektivskih priča “Umorstva u Rue de Morgue”, “Ukradeno pismo” te motivima iz kratke priče “Crni mačak”. Priče povezuje lik detektiva Augusta Dupina čija je uloga u predstavi povjerena ženi pa je junakinja predstave, u produkciji HNK Split, režiji Natalije Manojlović Varga i dramatizaciji Ivane Vuković, detektivka Mademoiselle Dupin.
Slučaj Mademoiselle Dupin
Jesu li sve ovozemaljske zagonetke prejednostavne za njen um? Jesu li svi prosječni zločinački umovi previše predvidivi? U kojem trenutku će postati dosadni? Dvostruko umorstvo u Parizu tema je gotovo toliko beskrajno zanimljiva, koliko i kakva aktualna lokalna misterija, koja novinske naslove čini vidljivijima dulje od jednog tjedna. A kadapariško dvostruko ubojstvo potpisuje Edgar Allan Poe, nema sumnje da mu ne nedostaje tame i igre zlošutnih znakova, crnih misli ili ubojstava iz sumanutih ubojičinih motiva.
Edgar Allan Poe, (1809.-1849.) američki je pisac, pjesnik i književni kritičar iz vremena romantizma. Izuzetno bogat književni opus koji sadrži romane, kratke priče i pjesme značajan je doprinos svjetskoj književnosti posebno u žanru horora i kriminalistike koji do danas imaju značajan utjecaj na popularnu kulturu. Bio je jedan od prvih američkih profesionalnih pisaca, koji je živio isključivo od svog pisanja i koji je bio popularniji u Europi nego u svojoj zemlji. Pokušavajući preživjeti bavio se i izdavanjem književnih časopisa, ne s osobitim uspjehom. Njegove rane detektivske priče, u kojima kao središnji lik uvodi istražitelja-amatera Augusta Dupina postavile su temelj za lik detektiva u krimiću do današnjeg dana.
Okolnosti u kojima je umro ostale su misterij, što je i bio njegov omiljeni književni postupak u gotičkoj prozi koju je pisao, a koja se bavila misterioznom smrću kao središnjim motivom.
Dramski ansambl Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će, u subotu 3. veljače s početkom u 20h, u režiji Natalije Manojlović Varga, izvesti predstavu „Slučaj Mademoiselle Dupin“, dramsku adaptaciju pričâ Edgara Allana Poea.
Predstava “Slučaj Mademoiselle Dupin” nastaje kolažiranjem nekoliko kratkih priča Edgara Allana Poea, s naglaskom na dramatizacije dviju iz serije detektivskih priča “Umorstva u Rue de Morgue”, “Ukradeno pismo” te motivima iz kratke priče “Crni mačak”. Priče povezuje lik detektiva Augusta Dupina čija je uloga u predstavi povjerena ženi pa je junakinja predstave, u produkciji HNK Split, režiji Natalije Manojlović Varga i dramatizaciji Ivane Vuković, detektivka Mademoiselle Dupin.
Slučaj Mademoiselle Dupin
Jesu li sve ovozemaljske zagonetke prejednostavne za njen um? Jesu li svi prosječni zločinački umovi previše predvidivi? U kojem trenutku će postati dosadni? Dvostruko umorstvo u Parizu tema je gotovo toliko beskrajno zanimljiva, koliko i kakva aktualna lokalna misterija, koja novinske naslove čini vidljivijima dulje od jednog tjedna. A kadapariško dvostruko ubojstvo potpisuje Edgar Allan Poe, nema sumnje da mu ne nedostaje tame i igre zlošutnih znakova, crnih misli ili ubojstava iz sumanutih ubojičinih motiva.
Edgar Allan Poe, (1809.-1849.) američki je pisac, pjesnik i književni kritičar iz vremena romantizma. Izuzetno bogat književni opus koji sadrži romane, kratke priče i pjesme značajan je doprinos svjetskoj književnosti posebno u žanru horora i kriminalistike koji do danas imaju značajan utjecaj na popularnu kulturu. Bio je jedan od prvih američkih profesionalnih pisaca, koji je živio isključivo od svog pisanja i koji je bio popularniji u Europi nego u svojoj zemlji. Pokušavajući preživjeti bavio se i izdavanjem književnih časopisa, ne s osobitim uspjehom. Njegove rane detektivske priče, u kojima kao središnji lik uvodi istražitelja-amatera Augusta Dupina postavile su temelj za lik detektiva u krimiću do današnjeg dana.
Okolnosti u kojima je umro ostale su misterij, što je i bio njegov omiljeni književni postupak u gotičkoj prozi koju je pisao, a koja se bavila misterioznom smrću kao središnjim motivom.