CIJENE USLUGA U LIJEPOJ NAŠOJ

Direktor HTZ-a o cjenovnoj konkurentnosti Hrvatske: Što nas čeka na turističkom tržištu?

O cjenovnoj konkurentnosti hrvatskog turizma na Mediteranu i šire, u središnjem Dnevniku HTV-a govorio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Hrvatska je prepoznata još uvijek kao jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija na inozemnom tržištu, ali isto tako je činjenica da je sve više primjedbi na cjenovnu razinu naših usluga i da u tom smislu trebamo učiniti sve da ostanemo cjenovno konkurentna destinacija kako za domaće tako i za inozemne goste, rekao je Staničić.

Naglašava da postoje izazovi u segmentu ugostiteljskih usluga i što se tiče smještajnih kapaciteta koji odskaču u pojedinim dijelovima godine od one razine cijena koje nude mediteranske zemlje u našem okruženju.

Staničić je rekao da su cijene za ovu sezonu rasle za otprilike 10-15 posto.

Teško je unificirati s obzirom na raznoliku turističku ponudu i smještajnih kapaciteta i ugostiteljstva, ali negdje između 10-15% i po našim analizama koje smo radili, rekao je.

–  Vidljivo je da je Hrvatska još uvijek konkurentna turistička zemlja, međutim, u pojedinim dijelovima godine i u pojedinim segmentima smještaja i ugostiteljskih usluga odskačemo od konkurencije i to je ključna poruka danas da moramo učiniti sve da ostanemo cjenovno konkurentni na turističkom tržištu, ponovio je.

Skuplji smo od zemalja na Mediteranu

Skuplji smo od Grčke i Španjolske, ponudom ne možemo reći da smo toliko bolji. Što će nam to donijeti?

Mi smo danas imali jedan presjek deset najvažnijih emitivnih tržišta iz kojih imamo negdje oko 70% turističkog prometa u smislu dolazaka, i podaci pokazuju da Hrvatska još uvijek ima stabilnu poziciju kad govorimo o bookingu, iako je prerano govoriti za cijelu turističku godinu, ustvrdio je Staničić.

Ipak, napomenuo je da s određenih tržišta dolaze da cjenovno odskačemo od određenih konkurenata, primjerice, Grčke, Španjolske, Italije, Francuske. U tom smislu “trebamo biti mudri i pametni kod formiranja cijena”, dodao je.

Znamo da veliki hotelski lanci mogu na dnevnoj bazi reagirati jer imaju prodajne kanale koji su jako vješti i mogu reagirati u vrlo kratkom roku. Treba pratiti cijene na dnevnoj bazi na tržištu i tome se prilagoditi, istaknuo je.

Tko se najviše žali na cijene?

U svakoj zemlji, kaže, postoji određena rezerva s obzirom na gospodarsku situaciju u svim europskim zemljama.

– Apostrofirao bih neka daleka tržišta poput SAD-a s obzirom na to da oni i najviše troše, ali unatoč tome i oni su oprezni kod izbora destinacije i cijena će definitivno biti glavni čimbenik koji će utjecati na izbor destinacije za ovogodišnji odmor, rekao je.

Staničić: Trebamo promišljati u pravcu kvalitete

Direktor Hrvatske turističke zajednice osvrnuo se na današnji skup hrvatskog turizma i ustvrdio kako zadržati konkurentnost na tržištu.

Trebamo promišljati u pravcu kvalitete, da se za određenu razinu cijene koja je formirana da vrijednost za novac, odnosno da se da i određena viša razina usluge u smislu kvalitete, raznolikosti cijelog paketa turističke ponude i onoga što možemo ponuditi našim gostima koji dolaze u Hrvatsku, da budemo i dalje gostoljubivi, naglasio je.

U špici sezone prošle godine primijetili su se već određeni trendovi, pad potrošnje stranih gostiju, pad prihoda. To nam je najvažniji dio godine kada se ostvaruje najveća zarada. Što ako se i dalje nastavi taj trend da se gosti odlučuju više doći u predsezoni, u postsezoni kada su cijene niske?

Mi smo upravo na tragu ovoga i u našoj analizi utvrdili da je trenutačno prisutan trend ranog bookinga i trend bookiranja u pred i postsezoni upravo zbog niže razine cijena nego što je to u špici, u srpnju i kolovozu, rekao je.

–  Zato je današnji sastanak i glavna poruka s tog sastanka da još uvijek imamo malo vremena za glavnu turističku sezonu, ali da zaista budemo u okvirima cjenovne konkurentnosti i onoga što nude naši konkurenti, dodao je.

Staničić je ponovio da je Hrvatska je prekrasna zemlja, in-destinacija, ali trebamo biti iskreni i pošteni jer su su i mnoge destinacije na Mediteranu vrlo konkurentne i lijepe.

Tko je prosječan hrvatski gost i što mu treba ponuditi?

Mislim da imamo puno komparativnih prednosti koje možemo ponuditi i domaćim i stranim gostima – od raznolike turističke ponude, prirodnih ljepota, kulturno-povijesne baštine, enogastronomije i činiti jedan ukupni paket koji će zaista ponuditi doživljaj gostima zbog kojeg će oni i dolaziti. U to sve treba utkati i našu poznatu gostoljubivost i vjerujem da ćemo uz cjenovnu konkurentnost zadržati dobar imidž na turističkom tržištu, zaključio je.

POSLJEDNJE DODANO: