O cjenovnoj konkurentnosti hrvatskog turizma na Mediteranu i šire, u središnjem Dnevniku HTV-a govorio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
– Hrvatska je prepoznata još uvijek kao jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija na inozemnom tržištu, ali isto tako je činjenica da je sve više primjedbi na cjenovnu razinu naših usluga i da u tom smislu trebamo učiniti sve da ostanemo cjenovno konkurentna destinacija kako za domaće tako i za inozemne goste, rekao je Staničić.
Naglašava da postoje izazovi u segmentu ugostiteljskih usluga i što se tiče smještajnih kapaciteta koji odskaču u pojedinim dijelovima godine od one razine cijena koje nude mediteranske zemlje u našem okruženju.
Staničić je rekao da su cijene za ovu sezonu rasle za otprilike 10-15 posto.
– Teško je unificirati s obzirom na raznoliku turističku ponudu i smještajnih kapaciteta i ugostiteljstva, ali negdje između 10-15% i po našim analizama koje smo radili, rekao je.
– Vidljivo je da je Hrvatska još uvijek konkurentna turistička zemlja, međutim, u pojedinim dijelovima godine i u pojedinim segmentima smještaja i ugostiteljskih usluga odskačemo od konkurencije i to je ključna poruka danas da moramo učiniti sve da ostanemo cjenovno konkurentni na turističkom tržištu, ponovio je.
Skuplji smo od zemalja na Mediteranu
Skuplji smo od Grčke i Španjolske, ponudom ne možemo reći da smo toliko bolji. Što će nam to donijeti?
– Mi smo danas imali jedan presjek deset najvažnijih emitivnih tržišta iz kojih imamo negdje oko 70% turističkog prometa u smislu dolazaka, i podaci pokazuju da Hrvatska još uvijek ima stabilnu poziciju kad govorimo o bookingu, iako je prerano govoriti za cijelu turističku godinu, ustvrdio je Staničić.
Ipak, napomenuo je da s određenih tržišta dolaze da cjenovno odskačemo od određenih konkurenata, primjerice, Grčke, Španjolske, Italije, Francuske. U tom smislu “trebamo biti mudri i pametni kod formiranja cijena”, dodao je.
– Znamo da veliki hotelski lanci mogu na dnevnoj bazi reagirati jer imaju prodajne kanale koji su jako vješti i mogu reagirati u vrlo kratkom roku. Treba pratiti cijene na dnevnoj bazi na tržištu i tome se prilagoditi, istaknuo je.
Tko se najviše žali na cijene?
U svakoj zemlji, kaže, postoji određena rezerva s obzirom na gospodarsku situaciju u svim europskim zemljama.
– Apostrofirao bih neka daleka tržišta poput SAD-a s obzirom na to da oni i najviše troše, ali unatoč tome i oni su oprezni kod izbora destinacije i cijena će definitivno biti glavni čimbenik koji će utjecati na izbor destinacije za ovogodišnji odmor, rekao je.
Staničić: Trebamo promišljati u pravcu kvalitete
Direktor Hrvatske turističke zajednice osvrnuo se na današnji skup hrvatskog turizma i ustvrdio kako zadržati konkurentnost na tržištu.
– Trebamo promišljati u pravcu kvalitete, da se za određenu razinu cijene koja je formirana da vrijednost za novac, odnosno da se da i određena viša razina usluge u smislu kvalitete, raznolikosti cijelog paketa turističke ponude i onoga što možemo ponuditi našim gostima koji dolaze u Hrvatsku, da budemo i dalje gostoljubivi, naglasio je.
U špici sezone prošle godine primijetili su se već određeni trendovi, pad potrošnje stranih gostiju, pad prihoda. To nam je najvažniji dio godine kada se ostvaruje najveća zarada. Što ako se i dalje nastavi taj trend da se gosti odlučuju više doći u predsezoni, u postsezoni kada su cijene niske?
– Mi smo upravo na tragu ovoga i u našoj analizi utvrdili da je trenutačno prisutan trend ranog bookinga i trend bookiranja u pred i postsezoni upravo zbog niže razine cijena nego što je to u špici, u srpnju i kolovozu, rekao je.
– Zato je današnji sastanak i glavna poruka s tog sastanka da još uvijek imamo malo vremena za glavnu turističku sezonu, ali da zaista budemo u okvirima cjenovne konkurentnosti i onoga što nude naši konkurenti, dodao je.
Staničić je ponovio da je Hrvatska je prekrasna zemlja, in-destinacija, ali trebamo biti iskreni i pošteni jer su su i mnoge destinacije na Mediteranu vrlo konkurentne i lijepe.
Tko je prosječan hrvatski gost i što mu treba ponuditi?
– Mislim da imamo puno komparativnih prednosti koje možemo ponuditi i domaćim i stranim gostima – od raznolike turističke ponude, prirodnih ljepota, kulturno-povijesne baštine, enogastronomije i činiti jedan ukupni paket koji će zaista ponuditi doživljaj gostima zbog kojeg će oni i dolaziti. U to sve treba utkati i našu poznatu gostoljubivost i vjerujem da ćemo uz cjenovnu konkurentnost zadržati dobar imidž na turističkom tržištu, zaključio je.