BLUE MONDAY

Danas je treći ponedjeljak u siječnju – Najdepresivniji dan u godini

Treći ponedjeljak u siječnju već godinama nosi naziv “najdepresivniji dan u godini”. Poznat kao Blue Monday, povezuje se s osjećajima tuge, niskom motivacijom i manjkom energije.

Kako je nastao Blue Monday?

Izraz “Blue Monday” prvi je upotrijebio 2004. godine velški psiholog Cliff Arnall, koji je predavao u edukacijskom centru Sveučilišta u Cardiffu. Njega je angažirala britanska turistička agencija Sky Travel kao dio marketinške kampanje s ciljem poticanja ljudi da rezerviraju odmor kako bi popravili raspoloženje (i povećali prihode tvrtke).

Koncept je prvi put predstavljen 2005. u priopćenju za medije, tvrdeći da treći ponedjeljak u siječnju izaziva posebno loše raspoloženje zbog niza faktora. Prema Arnallu, ti faktori uključuju financijske poteškoće nakon blagdana, loše vrijeme, kraj božićnog uzbuđenja, povratak u rutinu te neuspjeh u ostvarivanju novogodišnjih odluka.

Marketinški trik bez znanstvene osnove

Iako je Blue Monday stekao globalnu popularnost, stručnjaci upozoravaju da taj koncept nema nikakvo znanstveno utemeljenje. Arnallova formula za određivanje najdepresivnijeg dana u godini – [W + (Dd)] xTQ / MxNA – uključuje varijable poput vremena (W), duga (D), mjesečne plaće (d), vremena od Božića (T) i odustajanja od novogodišnjih odluka (Q). Ove su varijable očito subjektivne i neznanstvene, što su potvrdili brojni istraživači.

Kritike i potencijalno štetni učinci

Iako je prvotno zamišljen kao šala i marketinški trik, Blue Monday može imati negativan utjecaj na osobe koje se stvarno bore s depresijom. Stručnjaci ističu da pojednostavljivanje mentalnog zdravlja kroz ovakve koncepte može doprinijeti nerazumijevanju stvarnih problema.

Unatoč tome, Blue Monday se duboko ukorijenio u modernoj kulturi, često se koristeći kao povod za razgovor o mentalnom zdravlju i načinima kako poboljšati raspoloženje tijekom zimskih mjeseci.

POSLJEDNJE DODANO: