U posljednjim godinama, uz apartmanske zgrade, svjedočimo i značajnoj gradnji popularnih kuća i vila s bazenima u Istri. Međutim, postavlja se pitanje je li potražnja turista za takvim smještajem dostigla svoj maksimum, ili je ponuda već premašila stvarnu potrebu tržišta.
Prošlog ljeta čule su se opaske da je nekada najtraženiji smještaj počeo popuštati. Neke kuće za odmor bile su popunjene manje od tri mjeseca, što je ukazivalo na povećanje konkurencije na tržištu. Massimo Chiavalon iz agencije za iznajmljivanje smještaja za HRT ističe kako je sezona bila dobra, možda čak i bolja nego prethodna, ali dodaje kako ogromna konkurencija i veliki broj novih turističkih kapaciteta ne mogu sve napuniti. To stvara dojam da je sezona lošija nego što zapravo jest.
– Sezona je bila dobra, možda i bolje nego prethodna, ali jednostavno imamo jako veliku konkurenciju, izgradilo se jako puno novih turističkih kapaciteta i to se sve ne može napuniti i onda daje dojam da je sezona loša – rekao je Chiavalon.
Rast ponuda kuća za odmor doveo je do korekcije cijena. Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija pri HGK, navodi kako su cijene u posljednjim trenucima sezone snižene jer je tržište to zahtijevalo.
– Cijene su se snižavale u last minuteu, morale su jer je tako tržište tražilo – objasnio je Žgomba.
Iako opća potražnja za kućama za odmor ne opada, ljubitelji ovog načina odmora sve više traže autentičnost. Žgomba upozorava da je seoski turizam, koji je prvobitno bio temeljen na autentičnom doživljaju života na selu, postao komercijaliziran, a neka su sela, prema njegovim riječima, pretvorena u turistička naselja, čime se gubi prvobitni smisao turizma na selu.
Prodaja kuća ide slabije
Možda i zato u oglasima sve češće nalazimo i najluksuznije kuće koje nude smještaj radnicima. Po svakome u prosjeku za 250 eura mjesečno. Ipak, najviše je onih vlasnika kuća koji se odlučuju na prodaju.
– Prije 15 mjeseci kada sam krenuo voditi svoju internu statistiku na oglasu, uzeo sam Njuškalo, bilo je nekih 2 i pol tisuće kuća s bazenom da nakon 15 mjeseci, evo danas, ima ih nekih 6 tisuća i 300 – otkrio je Aljoša Vučetić, agencija za prodaju nekretnina.
No, prodaja ide slabo. U nekoliko mjeseci proda se samo 10-ak posto kuća. A i koliko su oglasi ozbiljni, teško je procijeniti jer cijene su, kažu u agencijama, često nerealno visoke.
– Ono najbitnije što nitko ne vodi računa je sama procjena te nekretnine. U principu to procjenjuju susjedi ili neki okolo umjesto agenata – kazao je Vučetić.
Vlasnicima očito ne gori pod nogama. No agenti očekuju da će ipak ove godine poslije sezone cijene nekretnina početi padati. Barem onih čiji ih vlasnici uistinu i žele prodati.