Današnji Crni petak, jedan od najprometnijih dana za kupnju diljem svijeta, neće donijeti slike kilometarskih kolona i višesatnog čekanja u Hrvatskoj, prema izjavi Marcela Majsana, stručnjaka za internet, prodaju i marketing te predsjednika Udruge e-commerce koja okuplja više od 500 hrvatskih web shopova, prenosi HRT.
Majsan ističe da samo trećina trgovaca sudjeluje u današnjim akcijama, a razlog tome je ograničenje malog tržišta Hrvatske. Unatoč tome, Hrvati očekuju najveće popuste u tehnici, gdje su marže najniže. Možda ćemo vidjeti i nešto veće popuste na artiklima odjeće i obuće, s obzirom da su to kategorije koje se najčešće kupuju, poručio je Majsan.
U Sjedinjenim Američkim Državama, Crni petak je postao tradicija s popustima koji sežu do 90 posto. Majsan naglašava da se ta tržišta ne mogu usporediti zbog razlike u veličini.
Udruga e-commerce provodi redovita istraživanja koja pokazuju da se online trgovina u Hrvatskoj udvostručila posljednjih pet godina, a najveći skok zabilježen je tijekom pandemije. Hrvati koji kupuju putem interneta često preferiraju plaćanje tijekom preuzimanja pošiljke, više vjeruju trgovinama s fizičkim trgovinama i traže proizvode na popustima, pokazuju istraživanja udruge.
Majsan ističe kako Hrvati više vjeruju domaćim web shopovima, a upozorava kupce da budu oprezni tijekom Black Friday akcija, jer su uočeni i lažni web shopovi čiji je cilj prikupljanje podataka s kartica. Preporučuje provjeru podataka trgovca, istraživanje povijesti tvrtke i, ako nisu dostupni relevantni podaci, odabir sigurnijeg načina plaćanja.
Očekuje se da će Hrvati ove godine potrošiti oko 70 milijuna eura na Crni petak, što je 10 posto više u usporedbi s prošlom godinom, pokazuju procjene.