Do kraja siječnja Vlada bi trebala objaviti novi popis proizvoda s ograničenim cijenama, koji će vjerojatno obuhvatiti oko 50 proizvoda. Među njima će se, kako se očekuje, naći osnovni prehrambeni proizvodi poput kruha, palente, kelja, cvjetače i smrznutog oslića. Ova mjera je dio Vladinog paketa za obuzdavanje inflacije, koja je premašila tri posto. I dok čekamo službenu primjenu ove mjere, društvenim mrežama kruže pozivi građanima na bojkot trgovina, koji bi se trebao održati 24. siječnja, u nadi da će se utjecati na visoke cijene.
– 24.1. u HR je bojkot protiv visokih cijena prehrane. Pozivaju se ljudi da taj dan nitko ništa ne kupuje, ali ništa. Osigurajte se za taj dan kao da je nedjelja. U UK-u se dogodilo isto s gorivom, drugi dan je pala cijena za 15 p po litri i još su digli plaće za £100 mjesečno.10% ljudi da to napravi je veliki gubitak za trgovačke lance, a vi taj dan nećete izgubiti apsolutno ništa – stoji u porukama koje se masovno dijele. Hoće li trgovci reagirati na poruku potrošača, ovisi i o odazivu građana.
Najavljeni bojkot je u razgovoru za HRT komentirao Dragan Munjiza, bivši direktor Konzuma i stručnjak za maloprodaju, koji ne smatra da će jednodnevni bojkot imati veći učinak.
– Vlada šalje poruku listom ograničenih cijena, a ovako i potrošači, ali bez nekog velikog učinka, jer većina nas će otići ili dan ranije ili dan kasnije. Znači, ta mjera bi imala utjecaja kada bi trajala 15-ak ili 10 dana – rekao je Munjiza.
Slično mišljenje ima i sindikalist Krešimir Sever, koji također smatra da jedan bojkot neće imati značajan učinak, ali ističe da kontinuirane akcije mogu napraviti razliku.
– Naši susjedi Slovenci su smanjili kupovinu za desetak posto, a mi bilježimo rast broja fiksaliziranih računa. Mjere se trebaju naći i napraviti. HNB, Vlada i resorna ministarstva zajednički vrlo čvrstim mjerama to (op.a. rast cijena) trebaju izbjeći – rekao je.
Samo jedan bojkot, naglasio je Sever, ne može puno toga promijeniti, ali kontinuirane akcije svakako mogu učiniti razliku.
– Dovoljno je da se građani jedan, dva ili tri dana suspregnu od kupnje. Naša aktivnost je tu vrlo važna, pasivno gunđati – to nije dovoljno – dodao je.