OČEKIVANI UČINCI

Bivši direktor Konzuma: “Bojkot bi imao učinka kad bi trajao 10-15 dana”

Do kraja siječnja Vlada bi trebala objaviti novi popis proizvoda s ograničenim cijenama, koji će vjerojatno obuhvatiti oko 50 proizvoda. Među njima će se, kako se očekuje, naći osnovni prehrambeni proizvodi poput kruha, palente, kelja, cvjetače i smrznutog oslića. Ova mjera je dio Vladinog paketa za obuzdavanje inflacije, koja je premašila tri posto. I dok čekamo službenu primjenu ove mjere, društvenim mrežama kruže pozivi građanima na bojkot trgovina, koji bi se trebao održati 24. siječnja, u nadi da će se utjecati na visoke cijene.

24.1. u HR je bojkot protiv visokih cijena prehrane. Pozivaju se ljudi da taj dan nitko ništa ne kupuje, ali ništa. Osigurajte se za taj dan kao da je nedjelja. U UK-u se dogodilo isto s gorivom, drugi dan je pala cijena za 15 p po litri i još su digli plaće za £100 mjesečno.10% ljudi da to napravi je veliki gubitak za trgovačke lance, a vi taj dan nećete izgubiti apsolutno ništa – stoji u porukama koje se masovno dijele. Hoće li trgovci reagirati na poruku potrošača, ovisi i o odazivu građana. 

Najavljeni bojkot je u razgovoru za HRT komentirao Dragan Munjiza, bivši direktor Konzuma i stručnjak za maloprodaju, koji ne smatra da će jednodnevni bojkot imati veći učinak.

Vlada šalje poruku listom ograničenih cijena, a ovako i potrošači, ali bez nekog velikog učinka, jer većina nas će otići ili dan ranije ili dan kasnije. Znači, ta mjera bi imala utjecaja kada bi trajala 15-ak ili 10 dana – rekao je Munjiza.

Slično mišljenje ima i sindikalist Krešimir Sever, koji također smatra da jedan bojkot neće imati značajan učinak, ali ističe da kontinuirane akcije mogu napraviti razliku.

Naši susjedi Slovenci su smanjili kupovinu za desetak posto, a mi bilježimo rast broja fiksaliziranih računa. Mjere se trebaju naći i napraviti. HNB, Vlada i resorna ministarstva zajednički vrlo čvrstim mjerama to (op.a. rast cijena) trebaju izbjeći – rekao je.

Samo jedan bojkot, naglasio je Sever, ne može puno toga promijeniti, ali kontinuirane akcije svakako mogu učiniti razliku.

Dovoljno je da se građani jedan, dva ili tri dana suspregnu od kupnje. Naša aktivnost je tu vrlo važna, pasivno gunđati – to nije dovoljno – dodao je.

POSLJEDNJE DODANO: