TRAJEKT LASTOVO

Bivša Uprava Jadrolinije svalila je sve na posadu, uključujući i poginule: “Samovoljno su se okupili ispod podignute rampe…”

Trajekt Lastovo, u vlasništvu Jadrolinije, bio je mjesto tragedije koja je 11. kolovoza 2024. godine rezultirala pogibijom troje članova posade. Bivša Uprava Jadrolinije u svom očitovanju, koje je Jutarnji list dobio na uvid, svalila je odgovornost za nesreću na posadu broda, a posebno na zapovjednika, prvog časnika i vođu palube, dok su svi odgovorni u Jadroliniji, uključujući i smijenjenu Upravu, potpuno isključeni iz odgovornosti.

Državno odvjetništvo Republike Hrvatske (DORH) podiglo je optužnicu protiv tri člana posade – zapovjednika Gorana Đolonge, prvog časnika Davora Zagorca i vođe palube Predraga Vulića. Optuženi se terete za teže kazneno djelo protiv opće sigurnosti s posljedicom pogibije troje kolega. Tužiteljstvo smatra da su članovi posade postupali protivno propisima o sigurnosti na brodu i strukovnim pravilima.

Terete se da su 11. kolovoza 2024. oko 15 sati, na trajektu u vlasništvu putničkog brodara iz Rijeke, koji je bio privezan na trajektnom pristaništu u Malom Lošinju, “postupali protivno propisima o mjerama sigurnosti na brodu te protivno naučenim postupcima upravljanja brodom i protivno pravilima struke”.

Dakle, iz stava tužiteljstva potpuno se skida odgovornost s Uprave Jadrolinije i njezinih propusta, kako je to ustanovljeno izvješćem resornog Ministarstva koje je predložilo i pokretanje prekršajnih postupaka (uz ogradu ako se ne pokrene kazneni), već se isključiva odgovornost, prema zaključku tužitelja, nalazi u ljudskom faktoru, prije svega zapovjednika broda, prvog časnika palube i vođe palube kao odgovornih za pogibiju svojih kolega, a ispada da je Davor Zagorac praktički i sam kriv za svoje stradavanje.

Bivša Uprava Jadrolinije, u očitovanju od 27 stranica, navodi kako su nadležna inspekcijska tijela obavila pregled trajekta samo nekoliko mjeseci prije nesreće i nisu pronašla ozbiljne nedostatke. Oporbeno očitovanje o nesreći tvrdi da je nesreća bila rezultat ljudskog faktora, posebno zbog niza grešaka posade, uključujući zapovjednikovo isključivanje hidrauličkog sustava i propuste u osiguravanju ukrcajne rampe. Puno očitovanje možete pročitati ovdje.

POSLJEDNJE DODANO: