HGK: Elektroničko fakturiranje ubrzava poslovanje i ostvaruje uštede

Elektroničko fakturiranje, odnosno razmjena e-računa bila je tema današnje konferencije održane u HGK – Županijskoj komori Split, kojoj je cilj bio promovirati elektroničko fakturiranje te dodatno educirati poslovne subjekte i javni sektor o značajkama i prednostima korištenja e-računa.

Konferenciju je organizirala HGK – ŽK Split u suradnji s Financijskom agencijom i tvrtkom IEračuni d.o.o. iz Splita, kako bi razmjena e-računa osim u poslovanju s javnim sektorom (B2G) postala uobičajena praksa i u poslovanju među svim poslovnim subjektima (B2B).

Implementacija e-računa važan je korak u digitalnoj transformaciji poslovanja poduzeća, kojom se ostvaruju značajne uštede i ubrzavaju poslovni procesi u smislu smanjivanja administrativnih troškova, povećanja produktivnosti i transparentnosti.

Potrebu za digitalnom transformacijom svog poslovanja prepoznala je i Hrvatska gospodarska komora koja je pokrenula projekt Digitalna komora.

– Digitalna komora jeinformacijsko-komunikacijska platforma za e-usluge HGK namijenjena svim poslovnim subjektima, javnoj upravi i građanima. Prvenstveni cilj ove sveobuhvatne digitalizacije poslovanja Komore i njenih usluga je brža i jednostavnija komunikacija s članicama te olakšavanje njihova poslovanja“, rekao je Denis Sorić iz ŽK Split.

Projekt, koji je većim dijelom financiran iz europskih fondova, trebao bi biti završen do kraja ove godine te će nuditi sedam e-usluga: e-Financiranje, e-Javne ovlasti, e-Gospodarske informacije, e-Edukacije, e-Zakonodavstvo, e-Sajmove i promocije te e-Pokreni poslovanje.

Iz izlaganja  izv. prof. dr. sc. Marija Jadrića s Ekonomskog fakulteta u Splitu, moglo se saznati da elektronički i automatizirani procesi fakturiranja mogu rezultirati uštedama 60-80% u usporedi s papirnatim, kao i da se procjenjuje da danas približno 40% organizacija račune razmjenjuje elektronički a da će ih do 2025. gotovo 80% biti primorano to činiti.

1. srpnja ove godine stupila je na snagu zakonska obveza izdavanja e-računa u postupcima javne nabave te od tog datuma nije dopušteno razmjenjivati papirnate račune u javnoj nabavi, već isključivo eRačune sukladne europskoj normi. Svi eRačuni u javnoj nabavi moraju biti razmijenjeni kroz nacionalnu centralnu platformu za razmjenu eRačuna pri Financijskoj agenciji. O trenutnom stanju razmjene eRačuna B2G u Hrvatskoj, statističkim pokazateljima, najčešćim upitima govorila je Andreja Kajtaz, direktorica
sektora komercijalnih digitalnih rješenja Fina-e.

– Ova zakonska obveza je potakla gospodarstvo da se prilagodi europskoj normi i europskom načinu fakturiranja te su nakon početnih problema u primjeni, isti izregulirani i elektroničko se fakturiranje obavlja nesmetano“, rekla je Kajtaz, također naglasivši da elektroničko poslovanje i digitalizacija uz to što generiraju uštede, cijeli proces čine bržim i transparentnijim.

O praksi u razmjeni e-računa B2G i B2B govorio je Mario Braovac, informacijski posrednik za razmjenu e-računa, direktor tvrtke IE računi d.o.o.

– S obzirom na sve funkcionalnosti i prednosti koje elektroničko fakturiranje pruža, mislim da će u vrlo skorom roku većina tvrtki koje posluju po tržišnim principima spoznati prednosti elektroničkog fakturiranja te da će isto zaživjeti između poslovnih subjekata i unaprijediti hrvatsko gospodarstvo“, rekao je Braovac.

Svoja iskustva s elektroničkim fakturiranjem predstavile su i tvrtke Vodovod i kanalizacijad.o.o. Split te Micronic d.o.o. Split.

POSLJEDNJE DODANO: