Sa izvrsnih 18 posto rasta noćenja i 16 posto rasta turističkih dolazaka, Zadar su ovog listopada, pored lijepog vremena, počastile nikad bolje brojke turističkog prometa.
Dominirali su inozemni turisti koji su ostvarili 90 posto udjela u listopadskim noćenjima te 87 posto u dolascima. Najviše su u tim brojkama sudjelovali turisti iz Njemačke s 27 posto udjela u noćenjima, potom Austrijanci sa 7 posto i Britanci 6 posto. S obzirom na posezonski period, Zadar se zaista može pohvaliti vrhunskom listopadskom turističkom statistikom i činjenicom da ga u jeseni posjećuju gosti iz cijeloga svijeta.
– Istina je kako nam je vrlo lijepo vrijeme donijelo veći broj gostiju, ali smo imali i dva iznimno uspješna događaja u listopadu. Prvi put smo organizirali „Meat Me“ festival, koji je tijekom tri dana trajanja privukao pažnju domaćih ljudi i gostiju Zadra, ali i tradicionalnu regatu „Zadarska Koka“ koja je privukla rekordan broj jedriličara. Pokazuje se kako su gastronomski festivali, gradski šušur i sportski eventi dobar recept za posezonu – kaže direktor zadarske Turističke zajednice Mario Paleka.
Potvrđuju to brojke, a još više i organizacija dolazaka turista od kojih je čak polovica u postsezoni došla uz agencijsko posredovanje. No bez obzira na različite regije, zemlje, kontinente ili kulture iz kojih dolaze, sve su očitije sličnosti kod turista koji posjećuju Zadar.
– Mijenja se struktura naših gostiju koji osim standardnog privatnog smještaja, sve više traže kvalitetan hotelski smještaj i vrhunsku gastronomsku uslugu. U tom kontekstu, Zadar i dalje treba više hotelskih kapaciteta visoke kategorije – ističe direktor Paleka.
Ta je činjenica posebno izražena u rastućem broju noćenja i dolazaka koja se ostvaruju na razini cijele turističke godine, jer je u Zadru od početka 2019. godine do kraja listopada zabilježeno 2.121.000 noćenja i 600.000 turističkih dolazaka.
Riječ je o povećanju od 11 posto u dolascima i 9 posto u noćenjima, odnosno ostvareno je čak 60.000 i 180.000 noćenja više nego lani.
Dosadašnju su turističku godinu posebnom učinili još i američki turisti kod kojih je zabilježen rast od 14 posto, što Zadrani povezuju s ovogodišnjim uvrštenjem među najpoželjnije destinacije u prestižnom New York Timesu, ali i Nizozemci sa 23 posto rasta, a najviše Poljaci s fenomenalnim rastom od 36 posto u odnosu na prošlu godinu.
Statistika turističkog prometa izraženog noćenjima otkriva još kako su, prema vrsti smještaja, dominirali objekti u domaćinstvu (48 posto), potom hoteli (32 posto) i ostali ugostiteljski objekti za smještaj, a prosječno trajanje boravka turista iznosilo je 3,5 dana, potvrđujući Zadar kao poželjnu City Break destinaciju.