Poskupljuju svi automobili, a najniža klasa ide u viši razred

Nova pravila Europske unije mogla bi značajno podići cijene novih automobila u Hrvatskoj, osobito onih koje hrvatski građani najviše kupuju. Kako piše Novi list, razlog za to je što će se postrožiti mjerenje emisija CO2, pa će na hrvatskom tržištu porasti i trošarine koje se računaju i temeljem tih emisija. U to su uvjereni članovi saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu koji su zato početkom svibnja uputili dopis Ministarstvu financija, piše 24sata.hr.

‘Negativan utjecaj na sigurnost prometa’

U dopisu Odbor »izražava konstataciju da će uslijed promjene metodologije za izračun emisija CO2 doći do poskupljenja cijena osobnih vozila, što će u konačnici destimulirati hrvatske građane u kupnji novih osobnih vozila te negativno utjecati na sigurnost cestovnog prometa«, potvrdili su Novom listu iz službe za medije Hrvatskog sabora.

Članovi Odbora uputili su zahtjev Ministarstvu financija – Poreznoj upravi za usklađenjem trošarina kako ne bi došlo do porasta cijena novih osobnih vozila, a naročito onih koji su najčešći na hrvatskim cestama.

Uz to,  Odbor upozorava i na mogućnost poskupljenja osobnih vozila ‘zbog toga što sustav oporezivanja motorna vozila svrstava u porezne razrede i temeljem emisija CO2’.  Za Odbor prijedlog EU uredbe nije upitan, jer bi trebao pridonijeti smanjenju štetenih emisija, već su problem trošarine.

Značajno poskupljenje: I najniža klasa ući će u viši razred?

Navodno će novi način mjerenja CO2 pokazati povećane emisije po svakom vozilu i zato bi mnoga vozila mogla ‘skočiti u višu kategoriju’ pa bi za njih i trošarina bila veća.

– Stroža mjerenja znače da će svi automobili imati više emisije CO2. Najniža klasa auta ući će u viši razred i to će značiti značajno poskupljenje – kazao je Novom listu  SDP-ov zastupnik Saša Đujić. On očekuje da će Ministarstvo financija ‘korigirati razrede kako bi vozila i po novom mjerenju ostala u istim razredima’. Tako ne bi bilo nikakvog troška jer bi trošarine ostale iste.

Carinska uprava: Nedvojbeno je da će novi sustav mjerenja pokazati veće emisije CO2

U Carinskoj upravi navode kako nije sporno da WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) predstavlja unaprijeđeni način testiranja, koji će osigurati daleko točnije podatke o stvarnoj potrošnji goriva i emisijama CO2, čime će i kupci motornih vozila, odnosno potrošači raspolagati jasnijim pokazateljima kod odluke o kupnji.

– Prema svim informacijama iz relevantnih izvora, nedvojbeno je da će WLTP sustav dovesti do većih emisija CO2 od dosadašnjih mjerenih prema NEDC-u (New European Driving Cycleu) premda je još prerano za bilo kakve konkretne analize utjecaja jer ni sami proizvođači ne raspolažu potpuno preciznim informacijama, poglavito uzevši u obzir da puna primjena stupa na snagu 1. siječnja sljedeće godine – odgovorili su Novom listu iz Carinske uprave.

POSLJEDNJE DODANO: