E-goriva bi se trebala upotrebljavati od 2035., što to znači za građane?

Svi novi automobili koji se prodaju i registriraju
nakon 2035. u Europskoj uniji morat će biti s nultim emisijama CO2 – znači, bez
pogona na dizelska ili benzinska goriva – no napravljena je iznimka za vozila
koja će upotrebljavati sintetička, tzv. e-goriva. Kako će se to odraziti na
vozače i uopće budućnost transporta pitanje je koje mnoge zanima, piše HRT

Od tog trenutka se više neće moći kupiti auto koji
nije ili na struju ili, ako već koristi benzin, onda će koristiti sintetička
goriva. Što znači da će se ta tranzicija razvlačiti još deset, petnaest,
dvadeset godina u potpunosti
, kaže Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni
krug.

Za mnoge od nas vozilo nije luksuz, nego prijevozno
sredstvo koje će si u budućnosti manji broj ljudi moći priuštiti.

Bez obzira na vrstu goriva, radi li se o sintetičkim
gorivima, vodiku ili električnim vozilima, vrlo je vjerojatno da će vozila za
obične građane biti prilično skupa, da ne kažem nepriuštiva. Što znači da će se
za koncept prijevoza u gradovima ljudi koristiti javnim prijevozom, električnim
biciklima ili manjim električnim vozilima,
kaže prof. Kristijan Rogić s
Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

S obzirom na to da će sintetička goriva biti dvostruko
skuplja od trenutačnih, u organizaciji Greenpeace ne vjeruju u njihovu
dugoročnu održivost.

Trebat ćemo e-goriva, no najviše u zračnom
prijevozu, gdje ne postoji alternativa. Kada je riječ o cestovnom prijevozu, to
je rješenje potpuno neučinkovito jer zahtijeva previše električne energije za
proizvodnju. Primjerice, električni će automobil prijeći pet puta dulji put za
jednaku potrošnju električne energije,
kaže glasnogovornik Greenpeacea Benjamin
Stephan.

Kada bi sva vozila u Europi prešla na električni ili
vodikov pogon, i dalje ostaje pitanje kako isporučiti svu tu silnu energiju.
Koplja u Europi i dalje se lome o tome je li nuklearna energija zelena
energija.

Ne stavljamo u isti koš obnovljivu i nuklearnu
energiju, no kako bismo se potpuno dekarbonizirali i pritom poštovali naše
klimatske ciljeve, mi moramo imati konkurentnu električnu energiju koja će
podržavati našu industriju,
kaže francuska ministrica energetike Agnes
Pannier-Runacher.

Glasali smo tako jer želimo pridonijeti ostvarenju
ovog najvažnijeg cilja. Istaknuo sam to, to je klimatski neutralna Europa
,
rekao je Davor Filipović, ministar gospodarstva i održivog razvoja.

Kinezi, pak, žele biti potpuno ugljično neutralni do
2060. i na tom putu gledaju vodik kao gorivo budućnosti.

Energija vodika kao industrija u razvoju odigrat će
veliku ulogu u cjelokupnom gospodarstvu i poticanju ekonomije, osobito u
tehnološkim inovacijama te zaštiti okoliša
, rekao je Liu Yuhang, direktor
kineskog logističkog centra.

Prelazak na struju, vodik ili sintetička goriva
donijet će još jednu promjenu – više ćemo se orijentirati na samovozeća vozila
koja ćemo ubuduće dijeliti, a ne posjedovati.

POSLJEDNJE DODANO: