Prezentacija Zadra, njegovog turizma i gastronomije u New Yorku

Turistička
zajednica grada Zadra u suradnji s HTZ, u utorak, 24. listopada u New
Yorku, u restoranu Delmonico’s na Manhattanu priređuje
turističko-gastronomsku prezentaciju kojoj je cilj američkim turističkim
agencijama i novinarima predstaviti Zadar kao osobito vrijednu i
specifičnu mediteransku destinaciju. Restoran Delmonico’s na Wall
Streetu ubraja se među najpoznatije ugostiteljske institucije u SAD-u s
tradicijom koja traje od tridesetih godina 19. stoljeća. Restoran je
svoj visoki ugled stekao, osim s dobrom hranom, i s brojnim inovacijama
koje je uvodio u svojoj dugoj povijesti.

Termin ove prezentacije
je ciljan između dva važna listopadska događaja u sektoru turizma baš u
New Yorku: od 23. listopada održava se u New Yorku B2B susret s
luksuznim putničkim agentima Global Travel Collection by Internova s 40
partnera – tvrtki sa sjedištem u Hrvatskoj i Sloveniji, te od 26. do 28.
listopada International Travel Show, B2B i B2C događanje otvoreno za
širu javnost.

Uz gradonačelnika Branka Dukića i direktora TZG Zadra Marija Paleke, s hrvatske strane u prezentaciji će sudjelovati Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, ali i Pjer Šimonović, veleposlanik RH u SAD-u te Nikica Kopačević, generalni konzul RH u New Yorku.

Svoj dolazak na zadarsku prezentaciju potvrdili su Amy Wirshup, urednica rubrike putovanja The New York Timesa, David Farley,
turistički slobodni novinar koji je i do sada dosta često pisao o
Hrvatskoj, osobito o Zadru, te njegove renomirane kolege, veterani
turističkog novinarstva u SAD-u s milijunskim čitateljstvom Tony Perrottet i Mark Orwoll. Među uzvanicima će biti i Stephen Espinoza, predsjednik televizijske i producentske kuće Showtime Sports, koja je partner najmoćnijim televizijskim kompanijama u SAD-u.

Osim
novinara na prezentaciji će biti i niz renomiranih turističkih
menadžera, odnosno predstavnika velikih američkih agencija. Primjerice
zadarski gost bit će i James J. Killen, predsjednik ASTA-e, najvećeg američkog udruženja turističkih agencija i njegov kolega Terry Dale, predsjednik američkog Udruženja turističkih operatera.

Među uzvanicima je Peter Orlowsky, potpredsjednik jedne od najvećih svjetskih foto servisa Getty Images, kao i Pete Radovich, kreativni direktor i producent CBS-a i jedan od pokretača zadarskog Sports Media Festivala.

Kulinarski dio prezentacije u Americi priredit će trojica zadarskih kuhara i ugostitelja: Erik Pavin, vlasnik restorana i hotela Niko, Saša Began, chef restorana Foša i mladi zadarski kuhar Jakov Meštrović.
Bit će u New Yorku i klapske pisme: uzvanike će zabavljati klapa,
odnosno kvintet Niko, čiji su članovi i ugostitelj Erik Pavin, kao i
poznati zadarski glazbenici Davor Pekota i Rikardo Perković.
Osim gastronomskog dijela, prezentacija će sadržavati i film koji
prikazuje Zadar kao jedan od najvrjednijih hrvatskih turističkih bisera.

–  Nastojimo,
kao TZGZ, intenzivno promovirati grad Zadar na američkom tržištu putem
online kampanja poput one na platformi za putovanja Expedia, u kojoj smo
naš grad ove godine promovirali u suradnji s Glavnim uredom HTZ-a i to
nam se vidljivo vraća kroz povećani broj dolazaka i noćenja turista iz
SAD-a
– ističe direktor TZ Zadar Mario Paleka i dodaje:

Ova
prezentacija, koju kao naš samostalni projekt podržava i Glavni ured
HTZ-a, predstavlja iskorak kojim se ciljano želimo još više približiti
važnim ljudima iz turističkog sektora SAD-a i američkoj javnosti kroz
kontakte s eminentim poslovnim ljudima u turizmu, novinarima i
urednicima. Sa sličnom smo prezentacijom nastupili u New Yorku još 2020.
godine i rezultati su vidljivi, jer broj američkih gostiju u našem
gradu kontinuirano raste: u odnosu na 2022. do 15. listopada broj
dolazaka turista iz SAD povećan je za 43 posto, a broj noćenja za 36
posto. U odnosu na u mnogočemu rekordnu 2019. godinu dolazaka s
američkog kontinenta je više za jedan, a noćenja za četiri posto, a svi
smo svjesni kako su baš američki gosti izuzetno dobri potrošači.

Danas Delmonico’s vodi hrvatska obitelj Turčinović
s partnerima. Kada je ove godine ponovno otvoren nakon trogodišnje
stanke, u jednom danu je za sljedeća tri mjeseca stiglo 14.000
rezervacija! Ranije stečeno prijateljstvo Zadra i obitelji Turčinović,
bez obzira na to,  bilo je jamstvo da će se zadarska prezentacija u
slavnom restoranu ipak održati.

POSLJEDNJE DODANO: