Novi elektronički sustav naplate cestarine temelji se na odabranim tehnologijama (a ne na svim tehnologijama koje su Direktivom 2019/520 i Zakonom o cestama dozvoljene), isključuje mogućnost plaćanja cestarine u gotovini i za sva teretna vozila i motocikle uvodi obvezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine, a što će omogućiti slobodan prometni tok, bez zaustavljanja vozila zbog naplate cestarine, stoji u obrascu Ministarstva mora. prometa i infrastrukture
Zbog slobodnog prometnog toka nužno je urediti pitanje nadzora plaćanja cestarine.
- Republika Hrvatska kao država članica EU obvezna je nacionalni propis koji uređuje područje naknada koje se naplaćuju za korištenje određenih infrastruktura za vozila uskladiti s Direktivom 2022/362 do 25. ožujka 2024. godine. Novi elektronički sustav naplate cestarine bit će u funkciji najranije krajem 2024. godine, navodi se u obrascu.
Novim Zakonom o naplati cestarine postići će se usklađivanje nacionalnog zakonodavstva s Direktivom 2022/362 i stvoriti pravni okvir za uvođenje novog elektroničkog sustava naplate cestarine u Republici Hrvatskoj.
- Promjena koja se postiže je novi elektronički sustav naplate cestarine u Republici Hrvatskoj, temeljen na slobodnom prometnom toku, s mikrovalnom tehnologijom na frekvenciji 5,8 GHz i tehnologijom automatskog prepoznavanja registarskih pločica. Zakonom će se isključiti mogućnost da se korištenje autoceste plati u gotovini, što će posljedično smanjiti operativne troškove naplate cestarine, stoji u obrascu Ministarstva.
Nadalje navode da će sva teretna vozila i motocikli imati obvezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje cestarine, a laka vozila do 3,5 tone nosivosti imat će mogućnost odabrati između korištenja uređaja u vozilu za elektroničku naplatu cestarine i prijave u sustav naplate cestarine za automatske prepoznavanje registarskih pločica.