Na našem portalu krećemo s novom rubrikom predstavljanja splitskih srednjih škola. Cilj nam je informirati čitatelje, a osobito buduće učenike srednjih škola, o svim bitnim informacijama i zanimljivostima o srednjim školama u Splitu. Škole ćemo predstavljati slučajnim redoslijedom.
Za naše prvo predstavljanje izabrali smo splitsku V. gimnaziju Vladimi Nazor, a ovom se prilikom zahvaljujemo ravnateljici Ankici Kovač, kao i svim nastavnicima i učenicima koji su se rado odazvali naše pozivu za predstavljanjem škole.
Splitske škole svoje prijave za predstavljanjem mogu poslati na e-mail: [email protected]
Povijest škole
V. gimnazija “Vladimir Nazor” ponosna
je nasljednica Velike realke otvorene u Splitu davnog 15. prosinca 1862.
godine.
U početku je bila smještena u jednoj
privatnoj kući na Dobrome, zatim u zapadnom dijelu Prokurativa, kasnije seli u
kuću Tartaglia, da bi od 1886. do 1908. svoje mjesto pronašla u zgradi starog
Sjemeništa. Te iste, 1908., počinje izgradnja nove, današnje zgrade Škole, s
prepoznatljivim pročeljem dekoriranim u stilu bečke secesije. Svečano otvorenje
zbilo se 30. ožujka 1910.
Od vremena Velike realke do danas u
ovom prostoru su se izmijenile mnoge velike škole: Muška realna gimnazija,
Ženska realna gimnazija, Učiteljska škola, Pedagoška gimnazija Marko Marulić,
gimnazija Vladimir Nazor, “Šuvarov” Centar za odgoj i usmjerno obrazovanje u
kemijsko – prehrambenoj, poljoprivredno – šumarskoj i zanatskoj djelatnosti –
SPLIT te Centar u kemiji i zanatstvu.
Nazor jučer, danas, sutra
Godine 1992., po osamostaljenju
Republike Hrvatske, ova secesijska ljepotica ponovno postaje domom dvjema općim
gimnazijama, a jedna od njih je V. gimnazija “Vladimir Nazor”.
Za ravnateljicu je tada imenovana
profesorica Perica Barić koja je uspješno vodila Školu sve do 2012. kada ju
nasljeđuje profesorica Ankica Kovač, sadašnja ravnateljica.
Nazor danas
ima gotovo 680 učenika raspoređenih u 24 razredna odjela.
Odjel za sportaše
Specifičnost Škole su odjeli za
sportaše (jedan razred po generaciji) koje upisuju perspektivni mladi sportaši.
Mnoga poznata imena hrvatskoga sporta nalazila su se na stranicama imenika F
odjeljenja (tzv. sportski razred).
Spomenut ćemo samo neke od
ponajboljih: tenisači Jelena Kostanić, Marin Draganja i Mate Pavić;
vaterpolisti Anđelko Šetka i Ivan Buljubašić; jedriličar Ivan Kljaković-
Gašpić; šahist Ivan Šarić, košarkaši Roko Leni Ukić i Ivan Perić te plivač Duje Draganja.
Kako je i za očekivati, učenici ove
škole bili su i brojni, danas priznati liječnici, znanstvenici, analitičari,
umjetnici i novinari: FESB-ovci, doktori znanosti, Toni Perković, Tea Marasović
i Tonko Garma (generacija 2001./2002., svi iz istog razreda!); Jelena Sedlar,
matematičarka, također doktorica znanosti s Građevinskog fakulteta; Zdeslav
Šantić, glavni analitičar Splitske banke; neurokirurg Siniša Zekan; glumice
Nataša Janjić, Marija Škaričić i Anastazija Jankovska; novinarka i književnica
Maja Hrgović.
Brojne izvannastavne aktivnosti
Uz obvezni program opće gimnazije, Nazor nastoji učenicima pružiti i brojne
izvannastavne aktivnosti i sudjelovanje u zanimljivim projektima. Izdvajamo
samo neke iz školskog kurikula ove školske godine: projekt obilježavanja
Mediteranskog dana obale u suradnji s UNEP-om, snimanje dokumentarnog filma
“Hrvatski Voltaire” o Juliju Bajamontiju povodom 270-e obljetnice njegova
rođenja, suradnja s Muzejom grada Splita kroz projekt Muzikalije- iz fundusa
Muzeja grada Splita, projekt “Uloga forenzike u proučavanju prošlosti”, “Idemo
na teren! Gledan očima forenzične antropologije” – projekt u suradnji s Muzejom
hrvatskih arheoloških spomenika, projekt Planska igra “Lokalna samouprava”,
višegodišnja suradnja s učenicima zagrebačke XVIII. gimnazije kroz projekt
“Rimskim tragovima po Zagrebu i Splitu”, sudjelovanje na Festivalu matematike
te kontinuirana suradnja s Kliničkom bolnicom, Javnom ustanovom za upravljanje
zaštićenim prirodnim vrijednostima i udrugom Help kroz mnogobrojne zanimljive i
društveno korisne projekte.
Mediji su nedavno izvještavali o
projektu suradnje s muzejom MUCEM iz Marseille-a, ali nije naodmet ponoviti –
vođeni francuskim umjetnikom Christophom Modicom, Nazorovci koji uče francuski
jezik kao fakultativni predmet u školi, snimili su zvučnu razglednicu Splita.
Ovo bi trebao biti početak suradnje sa srednjoškolcima iz Marseille-a koji su
također snimili zvučnu razglednicu svoga grada.
Kroz izbornu nastavu u drugom razredu
organizirana su brojna putovanja dok se u trećem i četvrtom razredu učenici,
prema vlastitom izboru, više okreću obveznim predmetima na državnoj maturi (matematika, hrvatski i engleski jezik), kako bi se na vrijeme kvalitetno pripremili za ovaj važan ispit.
Odlični rezultati državne mature
Rezultati državne mature visoko su
iznad državnog prosjeka, a još je važniji podatak da preko 80% učenika upisuje svoj
prvi (65%) ili drugi (18%) izbor fakulteta. Nazorovci redovito sudjeluju na
brojim državnim natjecanjima iz gotovo svih predmeta. Kad bi se dijelile
medalje za osvojena visoka (prva tri) mjesta na državnim natjecanjima iz znanja
u Splitsko-dalmatinskoj županiji u prošloj školskoj godini, dobili bi ih
učenici devet srednjih škola, od toga četiri gimnazije. Uzimajući u obzir
podatke Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport, dolazimo do zaključka da
bi V. gimnazija dobila čak četiri medalje (prvo i drugo mjesto – informatika,
drugo mjesto – matematika, drugo mjesto – geografija) što je najbolji rezultat
među gimnazijama u Županiji. A o nebrojenim sportskim medaljama i peharima
školskog sportskog kulba da ne govorimo … Očekivano, među najboljima u
državi.
Ovogodišnje prolazno vrijeme na Županijskim natjecanjima “kaže” da Nazor ima dva prva i dva druga mjesta iz matematike, te jedno prvo mjesto iz informatike.
E-dnevnici
U Školi nastoje ići u korak s
vremenom tako da od ove školske godine imaju e-dnevnike koje većina roditelja,
nastavnika i učenika prihvaća kao pozitivan iskorak. Vodi se briga i o uređenju
kako unutarnjeg tako i vanjskog prostora – oslikane učionice i hodnici škole
(zahvaljujući suradnji s Grafičkom školom i profesorom slikarstva Petrom
Bikićem), renovirani sanitarni prostori, stolarija i parketi u učionicama.
Nazorovci su posebno ponosni na uredan okoliš i istočni ulaz u školu za čiju je
temeljitu rekonstrukciju zaslužan Grad a ponajviše inženjer Miro Stupalo,
stručni savjetnik za održavanje i rekonstrukciju cesta.
Ravnateljica: Smatram da gimnazija mora biti zahtjevna, ali…
Ravnateljica Ankica Kovać je ponosna na činjenicu
da većina učenika svojim ponašanjem pokazuje da cijeni zalaganje odraslih u
stvaranju ugodnijeg prostora za bolji život. Na pitanje zašto upisati V. gimnaziju odgovara:
– Iskreno
vjerujem da su sve gimnazije u Splitu kvalitetne škole i da će svaki
gimnazijalac koji je spreman učiti imati dobru podlogu za nastavak školovanja.
Neki će reći da je Nazor, sad već tradicionalno, zahtjevna gimnazija i da se
učenici trebaju namučiti ako žele dobar uspjeh. Smatram da gimnazija mora biti
zahtjevna, da mora pružati više od drugih, ali da u isto vrijeme treba
osluškivati mogućnosti, potrebe i želje svojih učenika. Mi se trudimo bit spoj
dobre tradicionalne i još bolje suvremene škole. Sretni smo što ova nastojanja
prepoznaje većina naših učenika i njihovih roditelja!
Zašto upisati Nazora?
Sadašnje, ali i bivše učenike ove gimnazije pitali smo zašto su upisali baš ovu školu, ili zašto istu preporučuju budućim Nazorovcima.
Filip Mustapić, 1.b
Kao što svaki tinejdžer pred
upise osjeti mučninu, tako sam je i sam osjetio. Tinejdžeri imaju naviku da sve
što se može zapetljati, zapetljaju. Od biranja doručka do izbora srednje škole.
Dilema koju školu odabrati nije ni mene zaobišla. Raspitujući se kod
srednjoškolaca, najbolji dojam na mene ostavili su učenici V. gimnazije V.
Nazor što me uvjerilo da je ta gimnazija pravi izbor. Prvi dan nastave shvatio
sam o čemu su mi Nazorovci govorili, ljubaznost i susretljivost osoblja ugodno
me iznenadila, a profesori su, svaki na svoj način, ostavljali najbolji dojam.
Sada sam potpuno siguran da je ovo bio pravi izbor i ne bih mijenjao svog
Nazora ni za jednu drugu školu.
Marko
Dželalija 1.b
Kada
sam završio osnovnu školu preda mnom se stvorio novi izazov,koju srednju
upisati.Odlučio sam se za V. gimnaziju Vladimir Nazor.Kako sam učenik željan
znanja i uspjeha a pritom sam i sportaš,smatrao sam da ću u Nazoru dobiti
kvalitetno znanje koje će mi biti jamstvo za uspješno polaganje državne mature
i upis željenog fakulteta.Zašto bi drugi upisali Nazora mogu ponuditi i
približiti svoje viđenje škole kako sam je ja doživija u ovih 7 mjeseci.Škola
osim obrazovanja daje veliki prioritet odgoju.U školi je gotovo svaki profesor
kreativan i za svakoga se može naći ono što ga zanima.Svatko tko želi znati
neće biti uskraćen u toj želji.I za kraj u školi rade profesori koji nisu samo
tu da ocjenjuju nego da nas nauče snalaženju kroz život.
Dora
Trošelj, 2.c
Prvobitni
razlog zašto sam upisala V.gimnaziju je zato što sam smatrala da će mi ta
gimnazija pružiti najbolje znanje kako bi kasnije uspješno upisala željeni
fakultet. Međutim, ova škola je nadmašila sva moja očekivanja. Opuštena
atmosfera, dobro društvo i profesori puni razumijevanja su samo nešto što ova
škola nudi, uz to škola je smještena na vrlo atraktivnoj lokaciji tako da nikad
nije dosadno. Puno je lakše učiti u opuštenoj i poticajnoj atmosferi što se
vidi i na izvrsnim uspjesima naših “Nazorovaca”, a osim na natjecanjima
aktivni smo i u humanitarnim akcijama. Osim što je opća gimnazija naša škola je
i Sportska gimnazija, naši sportaši-naš ponos zbog svojih vrhunskih rezultata.
Imamo i pregršt izvannastavnih aktivnosti, što nam daje priliku da napredujemo
u područjima koja nas posebno zanimaju, a naši profesori su uvijek tu kako bi
probudili dodatan interes za određene teme i uključili nas u svoje projekte.
Najbolji je osjećaj biti učenik Pete, u to sam se i sama uvjerila jer u “Nazora” sve je moguće.
Lucija
Kustić, 3.a
Nazor
sam izabrala sasvim slučajno, razlog je bio ‘Bliže je, a ‘ko će sad uzbrdo po
ovoj vrućini!’ Ispalo je da me lijenost spasila, što je ironično jer ono što je
najbolje u ovoj školi je to što stalno imamo neke projekte. ‘Peta’ je stvarno
škola koja nastoji izvući najbolje od ovog školskog sustava, poticati našu
kreativnost i proširiti nam horizonte. Savršeno ništa ne može biti, ali gdje
ima volje, ima i rezultata. A toga u Nazora nikako ne fali.
Domina
Šoljan, 4.c
Iskreno,
bila sam poprilično neodlučna o izboru škole. Jedino u što sam bila sigurna je
da se želim upisati u gimnaziju. Presudili su tipični argumenti – tamo će i
moje najbolje prijateljice, blizu mi je kuće, čula sam da su odlični profesori,
a i ekipa… Sada mi je ostalo mi je još svega nekoliko mjeseci srednje škole i
mogu iskreno reći da sam zadovoljna kako je sve na kraju ispalo. Zbog širokog
raspona nastavnih predmeta, učenici su kasnije u mogućnosti odabrati fakultete
s različitih područja. Uz redovni program, postoje i raznolike aktivnosti,
primjerice u drugom razredu sam u sklopu izborne iz talijanskog bila u Firenzi
i dva tjedna u Riminiju u školi stranih jezika, a ove godine idem na pripreme
za maturu iz nekoliko predmeta. Istina
je da treba učiti, ali nije to toliko strašno i mislim da se trud na kraju
isplati.
Marin
Mićunović – lanjski maturant
Nazora
sam upisao zbog bogatstva izbornih predmeta, suradnje s raznim udrugama,
volontiranja te sudjelovanja na brojnim projektima. Želio sam školu koja će mi
dati izvrsne temelje za daljnje obrazovanje, a ujedno i ne previše opteretiti
samim “štrebanjem” već me učiti kroz radove, istraživanja, volontiranja itd.
Što sam i uspio! U nazora sam upoznao GLOBE program, jedan od izbornih predmeta,
spoj geografije, biologije, klimatologije i meteorologije. Još od 1. Razreda
akivno sam se uključio u projekt GLOBE, vršio svakodnevna mjerenja, promatrao
oblake, surađivao sa Pomorskim meteorološkim centrom u Splitu kojim surađujem i
danas. Nazor mi je baš pomoću ovog izbornog predmeta otkrio ljubav prema
geografiji i sličnom području interesa i upravo sam zbog toga danas student
geografije na zagrebačkom PMFu!
Na pitanje “Zašto
Nazor” u stihu odgovara jedan njegov nastavnik.
ZAŠTO NAZOR?
Zašto Nazor?
To znaju i bake.
Nazor je poligon
za uspješne đake.
Dok svi koriste mantru:
znanje, znanje, znanje,
Nazor nudi i odgoj
uz jako obrazovanje.
Uđeš ka dijete –
ovo je istina čista –
izađeš iz Nazora
ka čovjek – humanista.
Od štrebera, lijenčine,
pa čak i od divljaka
Nazor stvara vrijednoga
đaka – kulturnjaka
Ajmo malo na maturu
ako Vas to brine,
prva 2 izbora faksa
upiše više od tri četvrtine
Trud i rad se isplate,
to je naš svjetonazor,
uz poštenje, solidarnost,
eto zašto Nazor!
A doma kad frižider
zapadne u krizu,
pazar je blizu –
odeš – obaviš spizu.
Profesori?
To je posebna priča,
nježni poput majke,
nekad oštriji od biča,
zanimljiva bića,
svaki na svoj način,
naše škole su bogatstvo,
svojevrsni začin.
U nas nema picavanja,
a zašto bi tko pica?
Kad se trudimo da osmjeh
nikad ne siđe s lica.
Škola s 5 zvjezdica,
gimnazija za 5,
daje krila za let,
spremne šalje u svijet.
Nije prazna priča,
ne budi nevjerni Toma:
Dođi u Nazora odmah,
bit ćeš ka’ da si doma!
52 nastavnika i još 9 zaposlenika
V. gimnazija ukupno ima 61 zaposlenika, od toga 52 nastavnika. Imenovat ćemo ih sve zato što stvarnu sliku Škole ponajviše otkrivaju upravo njeni ljudi.
Nastavno osoblje:
– Kovač, Ankica, ravnateljica
1. Mlačić Brakus, Ljiljana – Hrvatski jezik
2. Lerotić, Vilma – Hrvatski jezik
3. Vitković, Diana – Hrvatski jezik
4. Popović, Tonita – Hrvatski jezik
5. Voloder, Marijana – Hrvatski jezik
6. Mišetić, Dijana – Hrvatski jezik
7. Vuković, Blanka – Engleski jezik
8. Jurjević, Maja – Engleski / Njemački jezik
9. Benzon Šarić, Antonija – Engleski / Njemački jezik
10. Banović, Dubravka – Engleski / Talijanski jezik
11. Lasić, Mirela – Engleski / Talijanski jezik
12. Bradarić, Daria – Engleski / Talijanski jezik
13. Braović Plavša, Mira – Talijanski / Engleski jezik
14. Tomasović, Dina – Njemački jezik / Sociologija
15. Deletis, Sanja – Latinski / Francuski jezik
16. Sinovčić, Silvija – Latinski jezik
17. Šušnjar, Marin – Glazbena umjetnost
18. Talijančić, Nada – Glazbena umjetnost
19. Padovan Jakšić, Irina – Glazbena umjetnost
20. Puljek, Lada – Likovna umjetnost
21. Vuković, Nada – Likovna umjetnost/politika i gospodarstvo
22. Domljanović, Katarina – Povijest
23. imica Ban, Nada – Povijest
24. Jurković, Radoslav – Povijest
25. Baturina Simunić, Vanja – Logika / Sociologija/ Filozofija
26. Goluža, Svjetlana – Etika / Filozofija
27. Kmošek Mimica, Sunčika – Psihologija
28. Majić, Ante – Vjeronauk
29. Periš, Marin – Vjeronauk
30. Kosović, Josip – Geografija
31. Pokrajčić, Željko – Geografija
32. Vrban, Josip – Geografija
33. Limić, Dubravka – matematika
34. Negotić, Nela – Matematika
35. Bonačić Marinković, Sanja – Matematika
36. Babić, Maja – Matematika
37. Jeričević, Ada – Matematika
38. Piacun, Ines – Fizika
39. Stipanović, Goran – Fizika
40. Visković Simonović, Lorna – Fizika
41. Petrić, Ljubica – Kemija
42. Bilić, Ivana – Kemija
43. Županović, Gianna – Kemija / Biologija
44. Parmać, Tena – Biologija
45. Matković, Diana – Biologija
46. Buble, Ivica – Informatika
47. Vukelić, Olga – tjelesna i zdravstvena kultura
48. Šupe, Ivica – tjelesna i zdravstvena kultura
49. Marušić, Mirka -tjelesna i zdravstvena kultura
Stručni suradnici:
Friganović Jerončić, Željka – psihologinja
Lerinc, Marija- knjižničarka
Administrativno osoblje:
Deanković, Anija – tajnica
Gunjača, Marija – računovotkinja
Mimica, Mirjana – referentica
Tehničko osoblje:
Božić, Dijana
Čagalj, Bruno
Delić, Gordana
Ivić, Vedrana
Šarolić, Mladen
Zagorac, Marija