Hrvatske nema ni među prvih deset Nijemcima omiljenih svjetskih turističkih destinacija. To je danas na svojoj naslovnici objavio najtiražniji njemački dnevnik Bild s imenima 10 zemlja u koje Nijemci naprosto hrle, a to su na prvom mjestu: Španjolska, Turska, Grčka, Italija, USA, Tajland, Indonezija, Tunezija i Bugarska. Tako “Lijepa naša” turistička Hrvatska, zemlja čistog mora, pravog vina i ljubaznih domaćina, koja je nekada Nijemcima bila jedna od omiljenijih turističkih destinacija, sada sve više tone, dok su djelatnicima Ministarstva turizma RH i ministru Darku Lorencinu puna usta njemačkih turista, koji kao da jedva čekaju da dođu na ljetovanje u Hrvatsku.
No, Nijemaca je sve manje a to je pokazala i statistika već u predsezoni kada je posjeta iz Njemačke znatno opala u svim segmentima. Zašto? Pitanja su to kojima bi se turistički profesionalci trebali ozbiljno pozabaviti, žele li strateški pristupiti ovom za Hrvatsku najzanimljivijem, ali i financijski najmoćnijem tržištu. Sedmomjesečnim minusima Nijemaca također su najviše pridonijeli veliki minusi s tog tržišta u ovogodišnjem srpnju, kada ih je bilo čak 17,1 posto manje, a njihovih noćenja 19 posto manje nego u lanjskom srpnju.
I dok se mnogi turistički djelatnici pitaju, zašto nam je Njemačka upalila crveno svijetlo, kao da malo tko želi pogledati istinu u oči, da naš turizam ne uspijeva pratiti trenutni svjetski turistički trend i da je naša ponuda na njemačkom tržištu nedovoljno kvalitetna što se tiče sadržaja i cijena s kojima dosežemo često i sami vrh.Tako su pojedine turističke destinacije bezrazložno dosegle visoke cijene aranžmana dok druge turističke zemlje, naše direktne konkurentice, nude u svojim ponudama kvalitetnije, sadržajnije i jeftinije odmore za njemačke goste. Novije hotele, bolju infrastrukturu i rekreacijske sadržaje. A tu su na samom vrhu Španjolska, Turska, Grčka , Italija, a čak nas je odnedavno u ponudi i rezultatima pretekla i Bugarska.
Sve to ukazuje kako će hrvatski turizam, ukoliko želi ostati zanimljiv Nijemcima trebati puno uložiti i obogatiti svoje turističke sadržaje te im prilagoditi cijene, jer u protivnom Nijemci će nas sve više zaboravljati i manje posjećivati. A to bi bila velika šteta, jer svi se slažu da nam je obala što se tiče prirodnih ljepota zaista prekrasna.
Pokazuje se da ni hrvatska turistička prezentacija na njemačkom tržištu nije postigla dobre rezultate, pa bi i nju Ministarstvo turizma trebalo pojačati, a ne razmišljati o ukidanju turističkih zajednica i smanjenu sredstava za prezentaciju našeg turizma u Njemačkoj. Mnogi iz te branše smatraju kako je prava šteta što hrvatski turizam u Njemačkoj za svoju prezentaciju ne koristi više tisuća naših restorana u ovoj zemlji, u kojima bi organizirano i s vrlo malo troškova Nijemcima tijekom cijele godine mogli predstaviti hrvatsku turističku ponudu, a sa time ih i lakše animirati da posjete našu zemlju. Jer u ovakvoj nemilosrdnoj konkurenciji ne smijemo ništa prepuštati slučaju.
O svemu tome trebat će dobro razmisliti u Ministarstvu turizma ukoliko žele da Hrvatska Nijemcima ostane zanimljiva turistička destinacija, te da naredne sezone zabilježimo bolje rezultate na njemačkom tržištu.