Učenje drugoga jezika pozitivno
utječe na mozak, čak i u poznim godinama, objavili su stručnjaci
sveučilišta u Edinburgu, prenosi u utorak BBC.
Ustanovili su
da su se čitanje, tečnost govora i inteligencija poboljšali kod 262
osobe koje su testirane u dobi od jedanaest i kasnije sa sedamdeset
godina i više.
Ranije studije ukazivale su da bilingvalnost može odgoditi
pojavu demencije za nekoliko godina. Najnovija studija objavljena je u
znanstvenom časopisu Annals of Neurology.
Glavno pitanje u istraživanju bilo je poboljšava li učenje
novoga jezika kognitivne funkcije ili je vjerojatnije da će bilingvalne
postati osobe s boljim kognitivnim sposobnostima.
Dr.Thomas Bak sa sveučilišta u Edinburgu vjeruje da je našao
odgovor. Analizirajući testove inteligencije 262 stanovnika Edinburga od
jedanaest godina, stručnjake je zanimalo na koji način su se njihove
kognitivne sposobnosti promijenile kada su navšili sedamdest.
Istraživanje je provedeno od 2008. do 2010 i svi su ispitanici
rekli da su bili u stanju komunicirati na najmanje još jednom jeziku
osim engleskog. Njih 195 naučilo je drugi jezik prije 18. godine, a 65
kasnije u životu.
Istraživanje je pokazalo da su oni koji su govorili dva ili više
jezika imali značajno bolje kognitivne sposobnosti u odnosu na
očekivane rezultate s obzirom na test inteligencije.
Najveći učinak zabilježen je u općoj inteligenciji i čitanju, a
uočen je i kod onih koji su drugi jezik naučili u ranijoj fazi, kao i
kasnije u životu.
Dr. Bak kaže da je taj obrazac “znakovit” i da se poboljšanja u
pažnji, usredotočenosti i tečnosti govora ne mogu objasniti izvornom
inteligencijom.
“Ta otkrića imaju veliku praktičnu važnost. Milijuni ljudi uče
drugi jezik kasnije u životu. Naša studija pokazuje da bilingvalnost,
čak i stečena u odrasloj dobi, usporava starenje mozga”, istaknuo je.