Nakon što je u Gradskom vijeću razriješeno sad već bivše Kazališno vijeće, te imenovano novo, predstavnik umjetnika u Vijeću, glumac HNK Split Trpimir Jurkić podnio je ostavku.
Ukratko, Jurkić se ne slaže sa smjenom, niti s razlozima izrečenima, i već je posljednji put kada je bilo govora o smjeni, najavio je da će to napraviti. Danas je samo “aktivirao” ostavku.
Jednako tako, i Radničko kazališno vijeće će izabrati svoga predstavnika.
Dakle, nakon što je Grad dao svojih pet predstavnika, još dva člana nedostaju za potpuno Kazališno vijeće.
Valja još izdvojiti da je gradonačelnik rekao da će poslati reviziju u HNK Split, ali s ciljem da pomognu teatru.Smjenu Kazališnog vijeća nazvao je početkom promjena, a ne procesom sječe glava.
Kazališno vijeće se, po njegovom mišljenju nije snašlo, iako su imali dobre namjere, ali s intendantom nije lako surađivati zbog garda kojeg ima, te su se počeli povlačiti, a Bilić je počeo voditi HNK.
Ugovor intendanta se nije pretjerano problematizirao, Luka Podrug je tek floskulama govorio o faraonskim ovlastima, nazivajući ga nemoralnim i sramotnim. Pozivao je na smjenu, i to bi bilo uglavnom to.
Osim, naravno, što je Daša Dragnić inzistirala da se kažu pravi razlozi smjene Kazališnog vijeća.
Čule su se i neke procjene o umjetničkim dosezima splitskog kazališta pod palicom Bilića. Redovitim odlascima i tim zaključcima se pohvalila vijećnica Maja Dvornik koja mijenja don Ivana Grubišića.
Eto, i površni poznavatelji mogu u zadnju godinu izdvojiti četiri kapitalna promašaja, Peer Gynt, Majka Courage, tu su i dvije direktne “zasluge” Bilića, opere Ukleti Holandez i Povratak mornara.
Toliko o umjetničkim (a i financijskim) dosezima.
Sve u svemu, da nije mijenjanja Ivice Restovića i Josipa Milata, te umjesto njih ulaska Inge Tomić Koludrović i Željka Mateljak, mogli bismo zaključiti tresla se brda, rodio se miš. Čak štoviše, reklo bi se, intendant nikad jači, s poznatim vjetrom u leđa od strane Ministarstva kulture, napose doministra Berislava Šipuša.Ipak, postoji nada da bi stvari mogle biti drukčije, a jedan od najvećih zaloga je upravo sociologinja Tomić Koludrović.
Stroga kontrola Biliću ne gine, ako se potcjenjivački i ignorantski odnosio prema bivšim članovima Kazališnog vijeća, ovaj put mu to, uvjereni smo, neće proći. A odjek u javnosti će biti još jači, u ovakvom odnosu snaga, peglanje imidža intendantu više ne bi pomogao. Intendant je na popravnom.
A ugovor? Eto neka ga se sjeti na svakoj “premijernoj obnovi”, kada glumcima, javnosti…bude govorio o potrebi štednje u HNK Split . Ili kada negdje u Zagrebu, Slavonskom Brodu ili gdje već bude dirigirao, a na sceni splitskog kazališta se ruše skulpture za vrijeme izvedbe. Onog kazališta za kojeg je on odgovoran.