Malezijski premijer Najib Razak kazao je u ponedjeljak obiteljima putnika nestalog malezijskog zrakoplova da je Boeing 777 svoje putovanje završio u južnom dijelu Indijskog oceana, tisuće milje daleko od rute kojom je zrakoplov trebao letjeti, prenose agencije.
“S velikom tugom vam moram reći da podaci potvrđuju da je posljednja pozicija zrakoplova zabilježena u Indijskom oceanu, južno od Pertha”, kazao je Razak. Njegova izjava, javljaju agencije, temelji se na informacijama britanske satelitske tvrtke Inmarst.
Članovi obitelji putnika nestalih u Boeingu 777 na letu MH370 primili su SMS poruku sljedećeg sadržaja: “Malaysia Airlines duboko žali što moramo pretpostaviti bez osnovanih razloga za sumnju da je MH370 izgubljen i da nitko nije preživio. Kako ćete u idućih sat vremena čuti od malezijskog premijera, sada moramo prihvatiti to da dokazi sugeriraju da se zrakoplov srušio u južni Indijski ocean”, javlja BBC.
Zrakoplov na letu MH370 malezijske aviokompanije izgubio se s radara 8. ožujka, manje od sat vremena nakon polijetanja iz Kuala Lumpura za Peking s 227 putnika i 12 članova posade, među kojima je više od 150 Kineza, i misteriozno nestao i od tada se za njim intenzivno tragale spasavalačke posade čak 26 zemalja, među kojima Australija, Japan i Kina. SAD je Australiji ustupio napravu za otkrivanje “crne kutije”. Ona se malom brzinom vuče iza broda kako bi detektirala zvuk iz crne kutije na maksimalnoj dubini od 20.000 stopa (6.090 metara).
Prema prvim imformacijama, zrakoplov je naglo skrenuo s rute te je postojala sumnja da je namjerno skrenut sa zadanog kursa. CNN je u nedjelju izvijestio da se zrakoplov s 35.000 stopa(10.600 metara) naglo strmoglavio na 12.000 stopa (3.650 metara), što bi značilo da su piloti reagirali na izvanrednu situaciju. Međutim, nikakv poziv za pomoć nije upućen, a sudbina zrakoplova je više od dva tjedna predstavljala pravu zagonetku.
Kinezi su u potrazi za zrakoplovom uputili Iljušine IL-76 te cijelu flotilu brodova, među kojima je i ledolomac Snježni zmaj. Kineski brodovi će početi stizati u područje pada zrakoplova u utorak, a trenutno to područje “češlja” 10 zrakoplova.
Sada je najvažnije što prije pronaći “crnu kutiju” koja snima podatke o letu i komunikaciji u pilotskoj kabini, jer signal odumire nakon 30 dana.